Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03 november 2005, 19:22
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pasulu
Ik knip en plak uit de hoofdpagina van www.palmclub.nl:

"Wij zijn een onafhankelijke gebruikersgroep voor handhelds met het PalmOS besturingssysteem. Deze worden gemaakt door onder andere palmOne, Sony en Handspring. Wij helpen elkaar en wisselen ideeen en tips uit via de forums."

Dat lijkt me zo helder als glas. Het forum is geen helpdesk waar je je probleem dumpt, en als je niet tijdig geholpen wordt, een klacht kan achterlaten.

Zo te zien uit je historie (Palm III, IV, T, T3) heb je voor het eerst een Palm die ook netwerk-verbindingen mogelijk maakt - ik sla Bluetooth gemakshalve maar even over. Als je netwerken wilt laten werken, zul je toch echt iets van de techniek erachter moeten weten, en minimaal van je eigen setup thuis. Hoe verwacht je dat mensen je anders kunnen helpen?

De lol van een feature zit hem er in dat je weet wat je er mee kunt doen. Draadloze netwerken zijn een prachtige feature, maar niet iets voor hen die er niet voldoende moeite voor willen doen. Ik ben benieuwd wat de winkel zal zeggen als je je TX terugbrengt?

Succes, en laat nog eens iets van je horen.
Had het zelf niet beter kunnen zeggen, ik vond het zowiezo wat vreemd dat je al ongeveer in je eerste post het terugbrengen naar de winkel ter sprake brengt. De feature die we hier bespraken, het gebruiken van wifi zonder accesspoint is zowiezo een niet al te uitgebreid gedocumenteerd onderwerp zodat enige moeite wel vereist is. metck probeerde jou naar mijn mening op andere gedachten te brengen aangezien het zonde is de prachtige feature's van de TX te laten liggen aangezien het niet lukt. Zowiezo is het geen middagje werk, het uitvogelen van de juiste instellingen vereist veel geduld en een duidelijke en geduldige communicatie op een forum zoals deze. Ik hoop dat je nog veel plezier van je palms mag beleven, en als je nog vragen hebt, gewoon vragen!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 11 november 2005, 21:24
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
wifi verbinding (TX) opzetten met speedtouch 580

Hallo,
Sinds een paar dagen in het bezit van een TX, prachtige apparaat. Bluetooth GPRS opzetten met Nokia 6230 fluitje van een cent. Echter, wifi verbinding opzetten met een speedtouch 580 is lastiger. Ik hoop dat iemand me kan helpen, gezocht in de fora echter 'ik kom er niet uit'.

Na het aanklikken van de wifi button zie ik na een korte scan mijn speedtouch staan. Selecteer deze en met 'edit' kom ik in een menu. Hier zie ik wederom mijn router staan, zet 'security' op WEP (zo is deze in de speedtouch voor mijn draadloze laptop verbinding ingesteld). Vervolgens moet ik een key invoeren.

Maar: welke key moet ik invoeren?
Uit een pull down menu kan ik kiezen uit:
40-bit hex
40-bit ascii
40-bit passphrase
104-bit hex
104-bit ascii
104-bit passphrase

Na uit hierboven een keuze te hebben gemaakt moet je een key invoeren. Maar waar kan je die key vinden?

Ben ik op de goede weg?

Alvast dank voor reacties

Jos
Met citaat reageren
  #23  
Oud 12 november 2005, 00:01
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door go2us
Hallo,
Sinds een paar dagen in het bezit van een TX, prachtige apparaat. Bluetooth GPRS opzetten met Nokia 6230 fluitje van een cent. Echter, wifi verbinding opzetten met een speedtouch 580 is lastiger. Ik hoop dat iemand me kan helpen, gezocht in de fora echter 'ik kom er niet uit'.

Na het aanklikken van de wifi button zie ik na een korte scan mijn speedtouch staan. Selecteer deze en met 'edit' kom ik in een menu. Hier zie ik wederom mijn router
Jos
580 heeft toch geen wireless of heeft TX een ethernet aansluiting?
je heb een zender nodig m.i.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 12 november 2005, 00:06
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smacdab
580 heeft toch geen wireless of heeft TX een ethernet aansluiting?
je heb een zender nodig m.i.
Ik heb een laptop draadloos in WEP zitten op basis van MAC-adres. Ik heb inmiddels het MAC-adres van de TX gevonden en deze als 'nieuw' toegevoegd aan de router. Maar nog geen verbinding
Dank voor je reactie

Jos
zie: http://www.speedtouch.com/prod580.htm
Met citaat reageren
  #25  
Oud 13 november 2005, 00:36
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Probeer het eerst eens door alle beveiliging uit te zetten. Dan weet je in ieder geval dat het niet aan de setup of andere zaken ligt.

Als het werkt kun je alsnog de beveiliging aanzetten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 13 november 2005, 10:36
siam
Guest
 
Berichten: n/a
je kunt bij de 580 via de browser de thomson benaderen via http://10.0.0.138/index.htm of zoiets. In de ACL (access control list) kun je aanvinken of nieuwe apparaten toegestaan zijn. (Basic-Wireless-security tab-acces control tab) Ik weet niet of dit het probleem is, maar ik heb kortgeleden deze instelling vanwege een wifi printer installatie verandert. Sinds kort heb ik een t|x en deze kon zonder problemen mijn netwerkje op. Ik denk dat indien je geen WEP sleutel hebt genoteerd, de beveiling het beste even uit kunt schakelen zoals reeds gememoreerd. De beveiliging wordt het volgende probleem als je de toegang gevonden hebt! Succes.

Siam
Met citaat reageren
  #27  
Oud 13 november 2005, 19:45
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Probeer het eerst eens door alle beveiliging uit te zetten. Dan weet je in ieder geval dat het niet aan de setup of andere zaken ligt.

Als het werkt kun je alsnog de beveiliging aanzetten.
Dank, ik heb de beveiliging 'uit' gezet op m'n speetouch 580. Zat binnen notime op het web, geweldig. Maar ik heb de beveiliging nu weer ingeschakeld. Maar weet nu niet wat voor key ik moet invoeren op m'n TX (beveiliging op WEP.

Ik heb wel het MAC adres ingevoerd van de TX in de instellingen via http://10.0.0.138

gr
Jos
Met citaat reageren
  #28  
Oud 13 november 2005, 20:01
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door go2us
Dank, ik heb de beveiliging 'uit' gezet op m'n speetouch 580. Zat binnen notime op het web, geweldig. Maar ik heb de beveiliging nu weer ingeschakeld. Maar weet nu niet wat voor key ik moet invoeren op m'n TX (beveiliging op WEP.

Ik heb wel het MAC adres ingevoerd van de TX in de instellingen via http://10.0.0.138

gr
Jos
Dit is erg afhankelijk van je beveiligingsinstellingen. Je hebt volgens mij eerder al gezegd dat je WEP gebruikt. Nu moet je nog achterhalen wat je wachtwoord is.
Is het een hexidecimale code? Hoelang is hij?
Als het een gewoon leesbaar woord is, bijvoorbeeld halloikptx dan is het een passphrase.
Wij kunnen dit niet raden, en als het goed is kun je zelf gewoon ook het wachtwoord wijzigen op de router/access point.

Zelf heb ik een Linksys, dus ik weet verder ook niet te vertellen waar je moet kijken helaas.
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #29  
Oud 13 november 2005, 20:13
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexz
Dit is erg afhankelijk van je beveiligingsinstellingen. Je hebt volgens mij eerder al gezegd dat je WEP gebruikt. Nu moet je nog achterhalen wat je wachtwoord is.
Is het een hexidecimale code? Hoelang is hij?
Als het een gewoon leesbaar woord is, bijvoorbeeld halloikptx dan is het een passphrase.
Wij kunnen dit niet raden, en als het goed is kun je zelf gewoon ook het wachtwoord wijzigen op de router/access point.

Zelf heb ik een Linksys, dus ik weet verder ook niet te vertellen waar je moet kijken helaas.

Dank voor je reactie.
Ik heb het gevonden, de beveiliging staat op 64 bits hexadecimaal. In de TX kan ik kiezen uit:
Uit een pull down menu kan ik kiezen uit:
40-bit hex
40-bit ascii
40-bit passphrase
104-bit hex
104-bit ascii
104-bit passphrase

64 staat hier niet bij. Probleem?
gr
Jos
Met citaat reageren
  #30  
Oud 13 november 2005, 20:14
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Dan kies je 40-bit hex op je TX 128-bits is op de TX 104-bit. En hex is kort voor hexidecimaal.
Zelf heb ik four keys niet aangevinkt, en de eerste van de 4 verschillende sleutels (die op mijn router's beheer pagina staan) alleen ingevuld.
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #31  
Oud 13 november 2005, 20:32
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexz
Dan kies je 40-bit hex op je TX 128-bits is op de TX 104-bit. En hex is kort voor hexidecimaal.
Zelf heb ik four keys niet aangevinkt, en de eerste van de 4 verschillende sleutels (die op mijn router's beheer pagina staan) alleen ingevuld.
Thanks, ik heb 40-bit hex gekozen en de beveiligingscode ingevoerd. Echter geen connection. Ik heb in advanced settings de IP adress op automatic staan, de DNS server ook. Use short preamble niet aangevinkt. Ik laat hem connecten naar een acces point en niet naar peer to peer.

IP en DNS soms invoeren?

Gr.
Jos
Met citaat reageren
  #32  
Oud 13 november 2005, 20:41
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door go2us
Thanks, ik heb 40-bit hex gekozen en de beveiligingscode ingevoerd. Echter geen connection. Ik heb in advanced settings de IP adress op automatic staan, de DNS server ook. Use short preamble niet aangevinkt. Ik laat hem connecten naar een acces point en niet naar peer to peer.

IP en DNS soms invoeren?

Gr.
Jos
Als 'DHCP' aanstaat op de router, waarvan ik bijna zeker weet, dat dit aanstaat, zou dit niet nodig zijn. Ik denk ergens toch dat je de foute code invult.. kun je zeggen wat je allemaal ziet.

Als ik verbinding maak krijg ik:
Initialising...
Connecting to 'mijn SSID'
Obtaining IP-address
Connected
(gaat beetje snel om exact te lezen/overschrijven, maar zoiets).

Kun je zeggen tot waar jij komt, en welke foutmelding je exact krijgt?
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #33  
Oud 13 november 2005, 21:20
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexz
Als 'DHCP' aanstaat op de router, waarvan ik bijna zeker weet, dat dit aanstaat, zou dit niet nodig zijn. Ik denk ergens toch dat je de foute code invult.. kun je zeggen wat je allemaal ziet.

Als ik verbinding maak krijg ik:
Initialising...
Connecting to 'mijn SSID'
Obtaining IP-address
Connected
(gaat beetje snel om exact te lezen/overschrijven, maar zoiets).

Kun je zeggen tot waar jij komt, en welke foutmelding je exact krijgt?
Hi,
Het werkt!
Ik heb wel in de ACL-modus van m'n speedtouch 'nieuwe stations toegestaan (automatisch)' moeten zetten. Ik had altijd 'geen nieuwe stations toestaan' aan staan. Ga toch nog uitzoeken hoe dit kan, ik heb nl. het MAC-adres van de TX ingevoerd. Maar ben blij dat ik nu verbinding heb via wep.

gr
Jos
Met citaat reageren
  #34  
Oud 16 november 2005, 08:26
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ed bies
Na veel gedoe verbinding gekregen met wireless netwer; wifi werkt dus en geet aan connected.Probleem is nu dat de browservoortdurend aangeeft "cannot find requested page". Ik kom niet verder; bekend probleem?
Ik had een dergelijk probleem met een Bluetooth verbinding, totdat ik mijn firewall afzette.....
Mijn Firewall (zonealarm free) kent helaas geen ICS mogelijkheid; ben nu op zoek naar een andere. (iemand een suggestie?)
Met citaat reageren
  #35  
Oud 16 november 2005, 11:27
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS
Mijn Firewall (zonealarm free) kent helaas geen ICS mogelijkheid; ben nu op zoek naar een andere. (iemand een suggestie?)
Kan zelf inmiddels het antwoord geven: Sygate personal firewall.
Installeren was wel een probleem: mijn PC herstartte spontaan 2 of 3maal.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 27 december 2005, 12:17
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Sygate personal firewall (prima product ondanks rommelige installatieprocedure) is helaas uit productie genomen. Voorlopig blijf ik het gebruiken.

Wie kent een andere gratis firewall met ICS mogelijkheid?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023