Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 05 oktober 2003, 18:32
snarfman
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het aan de praat

Via BT het internet op met een Tungsten T2. BT dongle aan zelfde PC die het internet opgaat via een ADSL-modem-router combinatie.

Configuratie:
- ADSL-modem aan router
- PC naar router met netwerk 192.168.10.0 netmask 255.255.255.0
- BT op zelfde PC (WIDCOMM software geïnstalleerd met versie 1.3.2.7)
- PC adapter met ICS (check of BT adapter 192.168.0.1 krijgt)
- BT verbinding leggen met Palm
---- let daarbij op paring,
---- toestemming geven voor netwerk gebruik door derden van het BT netwerk

- Controleer goed de ip instellingen van je Palm. Bij mij leek de DHCP niet goed te werken en heb dus het ip-adres van de Palm ingesteld op 192.168.0.2 en de DNS op 192.168.0.1

Ik kreeg aanvankelijk de melding dat ik mijn LAN adapter niet kon sharen omdat al een ander LAN-device het ip-adres gebruikte. Dit betekent domweg dat het netwerk van de router met de PC in de weg zit. Ik gebruikte 192.168.0.0 en heb dat veranderd in 192.168.10.0 netmask 255.255.255.0 Zo wordt het sharen van de connectie wel mogelijk.

Hoop door het delen van deze info anderen weer wat tijd uit te sparen
Met citaat reageren
  #62  
Oud 05 oktober 2003, 22:03
HvH HvH is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 29
Ik heb een probleempje met het configureren van mijn internetverbinding van m'n Palm dat volgens mij lijkt op een aantal eerder genoemde problemen, maar de genoemde oplossing hielpen helaas niet.

Ik heb na het aanmaken van de netwerkverbinding via bluetooth dus ook constant DNS lookup problemen (Webpro: DNS lookup timed out. Please, check coverage, and try again [Comm.8])

Ik heb (volgens mij) de tip netjes gevolgd. Bij mij kwam in eerste instantie (obtain ip address automatically) de Bluetooth LAN adapter met ip adres 169.254.102.249 te zitten (kan te maken hebben met m'n Vmware bridges, die ook ip adressen in de range 169.X.X.X gebruiken). Ik heb hem toen maar handmatig op 168.192.0.1 gezet (gecheckt met ipconfig).

Vervolgens heb ik mijn palm het IP adres 192.168.0.2 gegeven en de DNS (ook handmatig) op 192.168.0.1 gezet.

Helaas: no joy! Zie bovenstaande foutmelding.

Ik kan inmiddels wel Hotsyncen met de Palm via 'local serial', gebruikmakend van de 'Bluetooth serial port'. Aan de bluetooth verbinding ligt het dus niet denk ik.

Tenslotte heb ik ZoneAlarm (dat ik normaal gesproken gebruik) maar eens uitgezet, maar ook dit hielp niet.

Is er iemand die weet wat ik fout doe?
Met citaat reageren
  #63  
Oud 05 oktober 2003, 22:28
HvH HvH is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 29
Ik denk dat ik met vaagheid van Windows te maken heb gehad ('close all windows, restart, and try again'), anders kan ik het niet verklaren.

Ik heb mijn beide Vmware bridge-adapters maar eens weggegooid en de tip-pagina-procedure nog eens opnieuw gedaan en voila: ik zit op 't internet! Hoe het nu precies komt ik weet het niet, maar ach wat maakt het uit.

Ik moet alleen wel het IP adres van de palm en de DNS server op de palm met de hand instellen. Automatisch toewijzen leverde voor de palm als local IP address 168.192.0.1 op (wat je dus niet wilt) en als voor de DNS geen IP adres (wat je dus ook niet wilt).

Maar goed. 't Werkt.

Met citaat reageren
  #64  
Oud 05 oktober 2003, 23:00
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat DHCP verhaal (automatisch toewijzen IP adressen) werkt bij mij inderdaad ook voor geen meter meer (vroeger wel overigens). Ik krijg inderdaad ook hele bizarre adressen. Ik vermoed dat het met mijn ADSL router te maken heeft, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om het te uitzoeken/repareren. Ik tik ook net zo lief even een paar adressen in
Met citaat reageren
  #65  
Oud 11 oktober 2003, 14:44
keetoo
Guest
 
Berichten: n/a
tungsten c WEP

ik kom met tungsten C niet MET WEP op me netwerk, zonder WEP werkt alles prima, (netwerk hotsync, versamail, web browser)

de Ip's pc's en tungsten: 10.0.0.15x
loopt via een router met ip: 10.0.0.138

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.161
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138

edimax access point krijg geen enkele vorm met wep (40bit of 104 bit ) aan de gang.

iemand ?

Met citaat reageren
  #66  
Oud 11 oktober 2003, 16:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je moet er met WEP in ieder geval voor zorgen dat je aan beide kanten dezelfde sleutel opgegeven hebt. Je zou kunnen proberen om een sleutel in hexadecimaal op te geven.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 11 oktober 2003, 16:58
keetoo
Guest
 
Berichten: n/a
wep

is heb op alle apparaten dezelfde key ingesteld en eenqwibit hex code

maar dat werkt helaas niet. welk reeel risico loop ik als mijn pc,s en pda zonder wep draadloos communiceren ?
Met citaat reageren
  #68  
Oud 11 oktober 2003, 18:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je geen WEP gebruikt dan kan iemand vrij eenvoudig inbreken. Althans dat beweren ze.

Ik had met mijn combinatie van Clie NX70 en LinkSys 54g router ook wat problemen met de WEP instellingen. Bij mij was het over toen ik aan beide kanten een hex code invoerde (iets van een hele rij A-tjes ofzo). De andere opties met een keyword of tekstsleutels werkte bij mij niet, maar goed dat kan ook aan mij liggen
Met citaat reageren
  #69  
Oud 12 oktober 2003, 14:46
keetoo
Guest
 
Berichten: n/a
gelukt !

ok het werkt, dankzij de tip van patrickl, waarvoor dank,

ik gebruikte een cijfercombinatie voor de HEX code, ik heb nu een lettercombinatie als hex code en alles draait nu als een trein.
Met citaat reageren
  #70  
Oud 18 oktober 2003, 17:38
Hatser's schermafbeelding
Hatser Hatser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 oktober 2003
Berichten: 79
Talking Thanx

Bij mij werkt het (na een uurtje prutsen met ICS, IP-nummers enz.)

Nu overal in en om het huis mail ophalen, snel even de palmclub pagina checken......



Bas
__________________
Palm M100 => Palm V => Sony Clie 770 => PalmOne Tungsten T|3 => PalmOne Treo 650 => Palm Treo 680
Met citaat reageren
  #71  
Oud 19 oktober 2003, 15:06
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Unhappy Bluetooth en nu verder ??



Zaterdag een Bluetooth USB adapter(tje) kocht (Plug and Play) met de gedachten even instaleren en dan internetten op mijn Pda NX73.
Helaas.. ik we zijn nu twee volle dagen bezig geweest maar op de PDA nog geen internet gezien.
Hotsync gaat prima en het is ons zelfs gelukt om verbinding te laten maken maar dan is er op het scherm behalve het NETFRONT niets te zien.

We hebben geen LAN maar gebruiken een USB ADSL Modem ! is dat misschien het probleem??

We hebben de uitleg van Arent en Patrick uitgeprint en bijna twe dagen lang steeds opnieuw ingevoerd maar we komen niet verder. Bij de herhalingen maken we denk ik steeds de zelfde fout.. Ook deze forum hebben we uitgeplozen en als we maar iets nieuws tegen kwamen meteen uitgeprobeerd..

De Bluetooth zit weer keurig in de doos en zijn van plan het terug te brengen..
Ik vraag ik me af of er iemand met een Sony Clié NX73V het wel gelukt is... dan wil ik graag de instellingen...

Groet

AD

Laatst gewijzigd door miniad; 19 oktober 2003 om 17:02.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 21 oktober 2003, 12:14
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Thumbs up

Hoi.. Het is gelukt..

Ik heb mijn BT teruggebracht en bij Mycom de (op internet veel besproken in forums) MSI 6967 gekocht.. Was dezelfde prijs en deze is inplaats van 10 maar liefst honderdmeter. Ik heb het niet nagemeten maar kom een flink stuk verder.

De CD met instalatiesoftware kan direct de prullebak in .. Het doet niets en volgens mij hoort het ook niet bij deze BT.
Het heeft me wel een halve dag geduurd voor ik daarachter kwam.
Na het Downloaden van de goede software ben ik direct het lijstje van Patrickl en Arent gaan invoeren.. Punt voor punt.
En het werkte direct.
Bedankt Patrickl en Arent

Ik gebruik op mijn NX73 het programma NetFront en heb daarin nog het een en ander te leren. Er wordt b.v steeds gemeld dat hij geen tweede scherm kan openen maar vanmij mag hij de gegevens ook in het zelfde scherm openen.. of hoe kunnen gegevens gedelete worden bij Enteradres/Pastinput..
Daarvoor heb ik waarschijnlijk een andere treadh te zoeken..

Allen bedankt voor de adviezen en vele tips..

Gr..
AD

ik heb getracht deze tekst in te voeren via de PDA en dat ging goed alleen kon niet versturen om dat ik niet ingelogd was... en dat was ik natuurlijk wel...
Met citaat reageren
  #73  
Oud 21 oktober 2003, 12:36
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Mooi dat het gelukt is. Als de hardware het niet doet dan wordt het inderdaad lastig

De melding dat je geen tweede scherm kunt openen betekent dat er een pop-up van de originele pagina komt. Dat werkt niet in NetFront (en voor zover ik weet in geen enkele PalmOS browser)

Maar voor vragen over NetFront kun je misschien beter even een nieuwe thread starten. Of zoeken of er al een thread over is, maar ik kan me er eigenlijk niets over herinneren.

Nog even over de noodzaak van WEP of dat je ook wel zonder WEP aan de gang zou kunnen. Ik had laatst iemand langs met een notebook met WiFi erop. Daarmee hebben we even getest hoe veilig een WiFi netwerk zonder WEP is. Nou dat is het dus niet. Het notebook vond mijn netwerk, wist vanzelf de ID en hij kwam er zo op! Zonder loginnaam op de server en IP adressen kon hij verder niet veel, maar als je met een netwerk snooper (programma voor afluisteren van het netwerkverkeer) komt dan vogel je dat allemaal ook zo uit. Ik zou dus zeker WEP aan zetten. Het is misschien even een gedoe, maar je weet maar nooit of je buren gaan zitten hacken
Met citaat reageren
  #74  
Oud 21 oktober 2003, 13:37
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Nou, ik heb ook een probleempje hoor...

Al enige tijd maak ik met plezier gebruik van mij Nokia 7210 door via IR het internet af te struinen. Ik maak hierbij gebruik van het Orange netwerk, uitgerust met Share en Internet Acces. Alles verliep gladjes en zoals het hoorde (afgezien van het beperkte bereik dat ik in dit gehucht heb), totdat ik op een dag in het PalmClub kanaal wilde komen d.m.v upIRC; 'Couldn't look up your Hostame.' Lekker is dat.
Nu weet ik dat dit te maken heeft met de Provider waarbij je op dat moment zit. Orange mag ik aannemen. Op zich heb ik nooit veel aan mijn instellingen hoeven doen, maar ik heb zo maar het idee dat dit toch even wat verder gaat. De server van IRC (Undernet in dit geval) spoort mijn gegevens op. Maar blijkbaar gaat er daar dus iets mis. Chatcity doet dit namelijk niet, en daar kom ik dan ook met gemak in terecht.
Mijn vraag is nu dus; welke instellingen moet ik invoeren of wijzigen om een 'Hostname' te hebben. Als ik via de computer werk is dat het volgende: kf-nawij-tg01-0600.dial.kabelfoon.nl (62.45.130.89).
Kan iemand mij helpen?
__________________
Met citaat reageren
  #75  
Oud 21 oktober 2003, 22:27
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
BT internetten

Patrick en Arent

Hartelijk dank voor de tippagina, heb net in een keer de BT dongle aan de praat gekregen voor mijn T3. Klasse
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #76  
Oud 26 oktober 2003, 15:00
feek's schermafbeelding
feek feek is offline
Senior lid
Voornaam: Félippe
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2003
Locatie: Arnhem
Berichten: 74
Pairen lukt niet

Hallo,

met dank aan de tippagina en deze tread ben ik al een stuk verder gekomen met mijn bleutooth verbinding. Maar uiteraard nog niet ver genoeg, want de verbinding komt er niet....


eigenlijk zit ik met het zelfde probleem als Mo6 schreef in bericht #42. "Error: Serial: timeout. Could be bad cable or faulty Modem. (0x0305)".

Ik heb alle (netwerk)instellingen op mijn pc en op mijn T3 zoals aangegeven op de Tippagina, dus daar ligt het niet aan. Beide apparaten herkennen elkaar.

maar bij de connectstap geeft de T3 de melding "Error: Serial: timeout. Could be bad cable or faulty Modem. (0x0305)".

Uit het antwoord van PatrickI volgt dat ik moet gaan pairen... mijn (stomme) vraag is nu hoe doe ik dat.....


Mijn probleem is inmiddels opgelost: Jewel bt dongle geruild voor een sitecom. nu werkt alles perfect, met dank aan de tippagina en deze tread!

Laatst gewijzigd door feek; 31 oktober 2003 om 15:47.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 29 oktober 2003, 21:58
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Weer een nieuw probleem in deze thread.
Ik draai op m'n PC Windows XP Home en heb een m515 met bluetooth kaart. Ik heb het stappenplan (vlgs. mij) goed doorlopen maar mijn Palm blijft hangen in de mededeling "Signing on". De bluetooth verbinding komt wel tot stand met m'n PC. Tijdens de "signing on" zie ik niets veranderen in het Bluetooth netwerk, de netwerkkabel blijft "niet aangesloten". Na enige tijd geeft m'n Palm de foutmelding: "Error: timeout (0x1212). M'n firewall (zowel ZoneAlarm als de ingebouwde van Windows) heb ik uitgezet, dus dat kan het ook niet zijn.

Iemand enig idee waar de fout zit?

Ruben.

Laatst gewijzigd door Rup.; 29 oktober 2003 om 22:04.
Met citaat reageren
  #78  
Oud 30 oktober 2003, 16:16
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Antwoord op het bericht hierboven is zojuist gegeven in een andere thread. Het draait....!
Bedankt allen voor alle handige tips!
Met citaat reageren
  #79  
Oud 01 november 2003, 11:30
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Kan iemand mij vertellen hoe ik bluetooth internet op de VX met TDK blue 5 adaptor aankrijg?

Internetdelen op de PC staat aan (heb al een netwerk met 2 pc's) en de VX is gepaird met de PC.

Bij connect in network krijg ik een error, ook kan ik hem niet instellen zoals in dit review is verteld omdat de software van de VX anders is.

Alvast bedankt!

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #80  
Oud 01 november 2003, 11:42
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Ik kom steeds verder maar nu blijf ik hangen bij Signing On. Hij gaat niet verder.

Wie weet raad?

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023