Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 02 oktober 2005, 22:33
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul

VERZOEK
Beste Jay Impact, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

Met citaat reageren
  #62  
Oud 02 oktober 2005, 22:46
Jay Impact
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul

VERZOEK
Beste Jay Impact, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

Done!
Met citaat reageren
  #63  
Oud 07 oktober 2005, 23:46
mdijkens mdijkens is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 21 mei 2001
Berichten: 43
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff...
Na 2 dagen en 3 nachten eindelijk aan de praat gekregen:
Palm E2 met Nokia 6230i en Vodafone Live

Voor wie er wat aan heeft, alle dingen hier en op internet hielpen niet bij mij.
Uiteindelijk is het volgende gelukt:
1. eerst zorgen dat op je telefoon GPRS helemaal werkt voor je met de palm begint
2. gewoon met de standaard wizzard telefoon en gprs ingesteld
3. Aanpassing maken in script van Network service "Vodafone GPRS':
GPRS4
Wait for OK
GPRS1
Wait for OK
GPRS2
Send at+cgdcont=1,"ip","live.vodafone.com"
Send CR
GPRS6
Wait for CONNECT
Delay 1
GPRS8
GPRS9
Delay 1
End

Ik heb gebruik gemaakt van 'View Log' om te zien welke GPRS# commando's in t script een ERROR gaven en deze vervangen door commando's die hier in t forum staan at+cgd... etc

Verder kwam ik op internet nog tegen:
- Als je een mail-provider hebt maar smtp werkt niet, probeer dan de 'authsmtp.vodafone.nl' smtp-server van vodafone.
- TomTom geeft mooie GPRS Info op: http://www.tomtom.com/support/soluti...age=5&FID=3374 (o.a. tel.type's voor ATD*99#' en 'ATD*99***1#' en dns-adressen etc.

Ik hoop echt dat anderen hier ook wat aan hebben, want ik moet nu wat nachten slaap inhalen
Met citaat reageren
  #64  
Oud 19 november 2005, 16:30
voort
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,
Kun je me helpen? Heb T5 en motorola V620. In de phone update staat alleen de V600. De verbinding tussen palm en phone lukt wel. Maar dan geeft de palm de melding "the connection you have selected is not valid for use with high speed dataservice". Wat kan ik nu doen?
Stephan
Met citaat reageren
  #65  
Oud 20 november 2005, 11:35
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Stephan, wat heb je zelf al geprobeerd?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #66  
Oud 20 november 2005, 12:17
voort
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de phone update gedownload, daar staat alleen de V600 in. Ik heb die gebruikt, maar ook de palm de telefoon laten 'herkennen' middels 'other phone' bij beiden kreeg ik hetzelfde bericth. Op een ander bericht op palmclub dat iemand de modeminstellingen van de telefoon aangepast had en dat het toen wel lukte. Ik heb de browserinstellingen van mijn telefoon bekeken (zijn dat de modem instellingen? Als ik gprs heb hoef ik toch geen modem te gebruiken?) en besloten dat ik er niets van snap. Vervolgens contact geprobeerd te zoeken via internet met Motorola maar er is geen klantenservice te bereiken. Als het via palmclub niet lukt, ga ik naar de winkel waar ik de mobiel gekocht heb. Helaas heb ik daar op voorhand niet zo heel veel vertrouwen in.
Groet
Stephan
Met citaat reageren
  #67  
Oud 08 december 2005, 15:39
voort
Guest
 
Berichten: n/a
aegadrhgyh
Met citaat reageren
  #68  
Oud 08 december 2005, 15:48
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Voort, is je toetsenbord kapot?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #69  
Oud 08 december 2005, 16:32
voort
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Heck,
Ik snap niet hoe dit bericht op het forum is gekomen. (oh ik hoor net van mijn zoon dat ie heeft zitten klooien) Ik heb je een paar dagen geleden een privebericht gestuurd. De vraag is of je me alsnog de weg kunt wijzen mbt gprs op mijn T5. Heb de laatste twee weken in het ziekbed doorgebracht, vandaar dat ik effe niet gereageerd heb.
Groet
Stephan van der Voort
Met citaat reageren
  #70  
Oud 10 december 2005, 19:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Aha, dat verklaart het rare woord hierboven

Wat betreft je probleem: ik zou het zo niet weten. Recente phonedriver is er niet begrijp ik uit je berichten.
Misschien moet je even wat instellingen posten van je pda en zo. En wat is dat andere palmclubbericht waar je naar verwijst?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #71  
Oud 16 december 2005, 20:45
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Sinds een week ben ik de (trotse?) eigenaar van een Nokia 6680. Daarvoor heb ik anderhalf jaar internet en E-mail gebruikt via IR met m'n 6610i. Dat ging goed nadat ik veel werk heb moeten steken in de verbinding. Nu dus weer het hetzelfde geklooi. Wat heb ik al geprobeerd:
Orange helpdesk 5 maal gebeld;
de Palmone phone link update opgehaald (geen 6680 driver);
de Palmclub forums doorgezocht (ja, moderators, huiswerk gedaan );
De GPRS pagina bezocht van Palmclub.
Na alle adviezen werkt het nog steeds niet om via Versamail en mijn 6680 als moden te mailen, en via Blazer te internetten. De telefoon zelf kan wel op internet via Orange World, en mijn Bluetooth contact met de telefoon werkt ook.
Weet iemand een tip om het werkend te krijgen??

Mijn dank is alvast groot.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #72  
Oud 16 december 2005, 22:00
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Welke instellingen gebruik je? Wat zijn de precieze foutmeldingen? Helderziend zijn we hier helaas niet
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #73  
Oud 30 december 2005, 19:31
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Maurice,

je hebt gelijk dat mijn informatie inderdaad erg summier was. Mijn bedoeling was eigenlijk meer om te horen of er al algemene ervaringen waren met het gebruik van de Nokia 6680 in combinatie met een Palm.
Niettemin, ik heb mijn zoektocht voortgezet en heb al meer informatie. De Nokia 6680 is een UMTS telefoon, die andere software aan boord heeft dan de GPRS toestellen. Samen met de leverancier (PhoneHouse) hebben we allerlei instellingen geprobeerd, echter zonder succes. Ze waren vervolgens zo coulant om de 6680 in te ruilen voor een 6670. De Phone Link Update van de Palm site ondersteunt de 6670 wel (en niet de 6680) en daarmee hadden we in enkele minuten een werkende internetverbinding met de Palm via de telefoon als modem.
De Phone Link Update is van juni 2005 en toen was de 6680 nog maar net uit.
Dit lijkt me wel interessante informatie voor Palm gebruikers die willen internetten, en ook voor Palm zelf. Een update voor UMTS telefoons lijkt met de nieuwe ontwikkelingen wel voor de hand te liggen.
Mijn telefoonrekening zal deze maand wel erg hoog zijn .......
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #74  
Oud 26 januari 2006, 08:47
CFHCoppens
Guest
 
Berichten: n/a
Telfort GPRS op Palm TX

Beste Bluppy2 en Gazpacho, ik zag dat het julie wel gelukt is een verbinding te maken met Telfort GPRS. Mij helaas nog niet, ondanks dit forum, Telfort site en Klantenservice.

Dit is wat ik ondertussen heb geprobeerd.
Het gaat om het volgende. Ik wil graag gebruik maken van internet (www, e-mail etc)
op mijn Palm PDA (Palm TX, Palm OS 5, laatste drivers) via een bluetooth verbinding
met mijn GPRS telefoon (Ericsson T39m).
Op mijn GSM werkt Wap prima. Ik kan de Telfort homepage bereiken etc. Mijn
telefoon is ook 'gepaard' met mijn Palm via Bluetooth en maakt prima verbinding.
Zover ik kan nagaan ligt het probleem aan de instellingen die ik mijn Palm moet
opgeven.

Ik heb de volgende instellingen:
Service: heb ingevuld Telfort internet
Username: leeg
Password: leeg
Connection: LAN Ericsson
Connection type: PPP
Idle timeout: never
Query DNS: yes
IP address: automatic

Bij het maken van de verbinding gaat alles goed (Bluetooth verbing wordt tot stand
gebracht en Ericsson geeft aan dat er data overdracht plaats kan vinden). Totdat er
een bericht verschijnt dat de network instellingen niet volledig zijn.
Kunnen jullie vertellen hoe het jullie wel is gelukt!

Alvast bedankt.

Chris
Met citaat reageren
  #75  
Oud 26 januari 2006, 09:19
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
In jouw verhaal staat niets over de Phone Link update van Palm. Gezien het feit dat je individuele instellingen meldt (die er overigens correct uitzien), lijkt het erop dat je die niet gebruikt. De phone link update maakt een verbinding via je telefoon met het internet. De Sony-Ericsson T39m staat in de lijst van telefoons die ondersteund worden. Vervolgens hoef je in de Preferences niets meer in te vullen bij Phone, Connection en Network; dat is dan al gebeurd.
Je meldt dat je telefoon al wel kan wappen, en dat de Bluetooth verbinding tussen de Palm en de telefoon werkt. Dat lijkt op hetzelfde probleem dat ik ineens vorige week had met mijn Palm T5 en Nokia 6670. Het is nodig om een goed ingestelde modem in je telefoon te hebben, en dat bleek bij mij het probleem te zijn. Nu is een Nokia niet hetzelfde als een Sony-Ericsson, maar misschien heb je toch iets aan de volgende tips.
  • Haal de instellingen voor internet en de ISP weg.
  • Bij Nokia kunnen SMS berichten met de juiste instellingen worden verstuurd. In mijn geval verzorgde Orange dat. Misschien kan Telfort dat ook.
  • Open en installeer de SMS berichten.
  • Daarmee zijn de instellingen nog niet effectief voor de telefoon, dus eerst uit en even later weer aanzetten zorgt dat de instellingen gaan werken.
Ik hoop dat dit een idee geeft voor een oplossing.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #76  
Oud 30 januari 2006, 01:15
ipje
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Ik had problemen met de Nokia 6680 / palm TX / vodafone live UMTS, kon geen verbinding krijgen constant een timeout. Maar met een programma dat ik bij één van de adverteerders heb gekocht werkte alles binnen 1 minuut en surf overal waar ik maar wil. Er worden meer telefoons ondersteund dan de phonelink van palm een echte aanrader dus en er is een trial versie om te kijken of het werkt. Het programma heet Mobile highspeed 5.3.2 en is http://pdassi.nl/product.php?pf=palm...fd487ff7bb5d08

te vinden.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 08 september 2008, 18:11
jfdb jfdb is offline
Junior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 september 2008
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdijkens Bekijk bericht
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff...
Na 2 dagen en 3 nachten eindelijk aan de praat gekregen:
Palm E2 met Nokia 6230i en Vodafone Live

Voor wie er wat aan heeft, alle dingen hier en op internet hielpen niet bij mij.
Uiteindelijk is het volgende gelukt:
1. eerst zorgen dat op je telefoon GPRS helemaal werkt voor je met de palm begint
2. gewoon met de standaard wizzard telefoon en gprs ingesteld
3. Aanpassing maken in script van Network service "Vodafone GPRS':
GPRS4
Wait for OK
GPRS1
Wait for OK
GPRS2
Send at+cgdcont=1,"ip","live.vodafone.com"
Send CR
GPRS6
Wait for CONNECT
 Delay 1
GPRS8
GPRS9
 Delay 1
End

Ik heb gebruik gemaakt van 'View Log' om te zien welke GPRS# commando's in t script een ERROR gaven en deze vervangen door commando's die hier in t forum staan at+cgd... etc

Verder kwam ik op internet nog tegen:
- Als je een mail-provider hebt maar smtp werkt niet, probeer dan de 'authsmtp.vodafone.nl' smtp-server van vodafone.
- TomTom geeft mooie GPRS Info op: TomTom, draagbare GPS auto navigatie systemen - Support home - Hoe kan ik handmatig een internetverbinding tot stand brengen op mijn TomTom? (o.a. tel.type's voor ATD*99#' en 'ATD*99***1#' en dns-adressen etc.

Ik hoop echt dat anderen hier ook wat aan hebben, want ik moet nu wat nachten slaap inhalen :-)
Beste allemaal,
Heb ook 2 dagen lopen ploeteren om mijn Palm TX een verbinding te laten maken met mijn Nokio 6131 telefoon (en vodafone als provider).
Heb het bovenstaande script gebruikt, maar moest de volgende aanpassingen maken om het te laten werken

"Vodafone GPRS':
GPRS4
Wait for OK
GPRS5
GPRS6
Wait for CONNECT
Delay 1
GPRS8
GPRS9
Delay 1
End

Verder heb ik de vodafone instructies gebruikt om de telefoon te programmeren en het GPRS toegangspunt vast te leggen (live.vodafone.com)

Hoop dat het iemand wat tijd bespaard.
JFdB
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023