Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10 januari 2003, 14:58
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Nu heb ik een NR70V, maar die foto's zijn niet echt bruikbaar...
Daarvoor heb ik ook vaak een palmpix bij me. Ik heb het ding nu eenmaal en je kunt een poging doen om er een foto mee te maken, maar je weet vooraf dat de kwaliteit niet je-van-het zal zijn.

Ik heb met de digicams van sony de ervaring dat ze in zeer slechte lichtomstandigheden prima foto's leveren. Die kans heeft de NZ ook omdat hij een flitser heeft.

Ik liefst had ik natuurlijk ook nog een GPRS, GPS en 64 Mb ingebouwd, maar dit gaat al heel erg de goede kant op.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #42  
Oud 10 januari 2003, 15:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen
Het zal toch vast ook op een Tungsten werken
Het is een techniek die je in licentie moet nemen. Sony heeft dat dus gedaan voor de NZ90. Nu hoop ik dat Palm ook nog overstag gaat en dit aanbiedt als upgrade/update.
Citaat:
neem 14 diskette en leg die in 2 stappeltjes van 7.
Stop die twee stapels na/boven elkaar in je borstzakje.
en? hoe voelde het? borstzakje uitgescheurd of viel er mee te leven. Ik heb een trui aan en kan geen 20 diskettes vinden
  #43  
Oud 10 januari 2003, 16:09
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, voor een camera + een uitgebreide PDA zijn het bescheiden afmetingen, maar ik vind de ± 160 gram van de Tungsten al veel. Verder kan dit voor mensen die veel op locatie werken wel een handig ding zijn. Cradle uitklappen, Clié ontvouwen (een uurtje lang alle verbaasde blikken inwijden in de wondere wereld der techniek ), beetje tikken, fotootje maken, printertje aankoppelen, afdrukken, klaar! Op naar het volgende. Een laptop moet altijd weer opstarten, voor simpele dingen werkt het niet prettig (probeer maar eens een afspraak te verzenden via IR of Bluetooth). Maar Sony stapt hier toch wel een beetje buiten de gewone PDA-markt.
  #44  
Oud 10 januari 2003, 18:20
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ze noemen het ook een PEG, dat staat toch voor "Portable Entertainment Gear"? Dat portable wordt misschien wat minder, maar entertainment zit er plenty in

Het wordt trouwens wel eens tijd voor een Clie-T met virtual Grafitti! Garmin is ze al voor.
  #45  
Oud 13 januari 2003, 20:10
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Maar goed, is deze NZ90 z'n geld straks waard of zegt iedereen: wachten tot OS 6.0 uitkomt (Welke immers ook niet lang meer opzich laat wachten!)

Groet,

Peter
  #46  
Oud 13 januari 2003, 21:41
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Voordat je OS6 modellen hier verkrijgbaar hebt zul je toch wel een jaar verder of denk je van niet? Het is inderdaad wel jammer dat je niet zeker weet of OS6 straks ook gaat werken op de huidige OS5 hardware.

Als je dit apparaat kan gebruiken behoudt het zijn waarde toch wel? Er is nu al een flinke hoeveelheid OS5 software verkrijgbaar, dat zal ook nog wel even doorgroeien.
  #47  
Oud 14 januari 2003, 08:47
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
In de nieuwsbrief van januari staat trouwens ten onrechte vermeld (mijn fout) dat de NZ90 ook uitgerust is met 32 Mb geheugen. Dit moet natuurlijk 16 Mb zijn. Ik denk dat ik overdonderd was door de specs en ook de NZ90 en de Garmin even door elkaar heb gehaald.
Mijn excuses voor de foute info.

- jp
  #48  
Oud 14 januari 2003, 17:14
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Overigens is het wel opvallend: Een tijdje terug was men niet zo blij met Sony dat de NX-70 met slechts 16 MB werd uitgerust en dit zou een grens van het PalmOS zijn. Nu heeft Garmin echter 32 MB! Ook deze NZ-90 doet het (nog) met 16 MB. Over een weekje of twee zal de opvolger dus ook wel 32 MB hebben
  #49  
Oud 14 januari 2003, 20:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik vond dit ook al opmerkelijk, ik heb er dan hier ook een vraag over gesteld wat overigens niet leidde tot een duidelijk antwoord. Wel is het zo dat de Garmin op een andere processor draait dan de Tungsten en NX (dat was min of meer een quote van r. dohmen), dit zou het nog wel eens kunnen zijn.
Maar het kan net zo goed een softwarematige truc zijn, het blijft voorlopig nog speculeren over waar die 16 MB extra vandaan komt, veel is er namelijk nog niet over dit apparaat bekend.
  #50  
Oud 14 januari 2003, 21:27
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
/me is niet onder de indruk van die NZ
__________________
Bob jij of bob ik?
  #51  
Oud 14 januari 2003, 22:19
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb de specs er niet op nageslagen, maar ik kan me niet voorstellen dat het aan die processoren zal liggen. Die kunnen vast veel meer aan dan er nu aan geheugen in zit. De processor in de Garmin is overgens een low budget model.

Hoe iemand niet onder de indruk kan zijn van de NZ90 is mij overigens een raadsel. Dat je hem niet wil kopen kan ik me voorstellen, maar een indrukwekken staaltje van techniek is het toch zeker
  #52  
Oud 14 januari 2003, 22:24
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Bob blijft nuchter onder de wonderbaarlijke multimediale kwaliteiten van de NZ90.


iemand moet hier toch de Bob zijn en nuchter blijven, of niet soms?
  #53  
Oud 14 januari 2003, 22:51
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ha, ha. Ja en van teveel "Bobben" wordt je vanzelf een beetje een droge piet. Maar we komen wel mooi veilig thuis
  #54  
Oud 15 januari 2003, 07:01
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob
* bob is niet onder de indruk van die NZ
Ok, maar leg eens uit? Zoals Patrickl al zegt, en daar ben ik het helemaal mee eens, je hoeft hem niet te kopen, maar waarom ben je niet onder de indruk? Ik zou die 'baksteen' zelf ook niet willen hebben, maar ik ben toch wel behoorlijk onder de indruk hoe Sony het voor elkaar heeft weten te krijgen een apparaat te ontwikkelen, die zo klein is, en zo veel mogelijkheden bevat... Of weet je er één die nog kleiner is met nog meer functies?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #55  
Oud 15 januari 2003, 07:07
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Overigens, op Brighthand is ook een artikel verschenen over de NZ-90, en met een hele leuke foto, namelijk eentje als vergelijking met een NR-70V... Nu zie je pas echt hoe groot de NZ is!

__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #56  
Oud 15 januari 2003, 08:04
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Overigens, op Brighthand is ook een artikel verschenen over de NZ-90, en met een hele leuke foto, namelijk eentje als vergelijking met een NR-70V... Nu zie je pas echt hoe groot de NZ is!

das een NZ met een NX volgens mij...no offense ofzo...


maaruh, holy shit, die NZ is nog dikker dan ik dacht! Erg coole foto
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
  #57  
Oud 15 januari 2003, 08:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
zou ook kunnen, uit het stukje tekst bij Brighthand valt het in ieder geval niet op te maken wat het precies is. Maar goed, groot blijft die NZ wel, of het andere model nou een NR of NX is!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #58  
Oud 15 januari 2003, 08:24
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
"There's no other way to say it, this thing is big, larger even than the NX series (see picture below). It's still pocketable, but barely."

Erg leuk stukje trouwens...toch jammer dat die NX geen ingebouwde BT heeft...ik krijg hem vandaag of morgen binnen
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
  #59  
Oud 15 januari 2003, 10:55
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat valt me eigenlijk nog mee. Als je de plaatjes zo zag leek het wel een soort mini notebook. Hij is dus alleen wat dikker. Volgens tungsten gebruikers (reviewers) is de dikte niet van belang. Dus als we de "Tungsten-T grootte maten" gebruiken is de NZ90 even groot-T als de NX70
  #60  
Oud 15 januari 2003, 14:08
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Die NZ90 is inderdaad aan de dikke kant. Maar ik denk dat vooral het gewicht straks gaat uitmaken of je het apparaat altijd op sleeptouw gaat meenemen of niet.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023