Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09 januari 2003, 14:34
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat is inderdaad ook een mooi machientje, maar die is wel een tikkie duurder. Niet dat de NZ90 nou een koopje is, maar die mini Vaio's zijn echt onbetaalbaar.

Oh sorry, ik dacht dat je die C1 serie bedoelde. Het model wat je nu noemt is een gewoon notebook! Dat is wel weer iets overdreven

Laatst gewijzigd door patrickl; 09 januari 2003 om 14:39.
  #22  
Oud 09 januari 2003, 14:41
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Exclamation

Mijn werkgever loopt met zo'n apparaatje rond. Erg gaaf ding! Maar inderdaad eens stuk duurder. Toch denk ik dat op termijn de het of de kant van de kleine laptops op gaat of de kant van de smartphone (ff lekker wat olie op het vuur)

Frank

BTW ik heb mijn bicentennial bereikt! Dat roept om een feestje!
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
  #23  
Oud 09 januari 2003, 14:56
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
Ik vind het een erg mooie stand. Die speakerstand is ook een leuk idee (beet prijzig@ $99 alleen!). Leuker was geweest als ze een 3mm ingang op de huidige stand hadden gedaan zodat je er pc speakertjes op aan kan sluiten (of een grote koptelefoon)

Verder vind ik hem denkik to big for comfort. Het valt me bijna tegen dat er geen GPRS inzit (Nokia communicator-killer anyone?).

De uitwisselbare accu's zijn ook wel handig...ik neem aan dat het best een stroomvreter is. (volgens speculaties zullen die MS-pro's ook meer stroom verbruiken...) En zeker als je hem als digicam wil gebruiken/ veel foto's schieten, zal je wel een accu of 2 extra bij moeten hebben... (zoeker is scherm, dus die moet aan+ evt. flitsen)

Ik ben benieuwd hoe hij er dichtgeklapt rondom uitziet...
Het lijkt net of die cradle connector niet uitsteekt, het zal toch niet zo zijn dat de connector op de clie achter op het scherm(/scharnier) zit en het scherm open MOET in de cradle toch?


EDIT

ik lees net dat er AV out op de cradle zit...grappig, ben benieuwd op de vorm...composiet/S-Video+3mm jack?? zeer leuk, niet dat ik het zou gebruiken denkik...op het apparaat zelf zou (voor mij dan)wel practiesch zijn geweest...


__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v

Laatst gewijzigd door Selachii; 09 januari 2003 om 15:09.
  #24  
Oud 09 januari 2003, 16:03
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Tjonge, als ze dat ding toch zo tjokvol met features proppen had er
wat opa betreft ook nog wel een gsm mogen worden ingebouwd. Had ik m'n
lijst weer eens uit kunnen breiden.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #25  
Oud 09 januari 2003, 17:08
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selachii
De uitwisselbare accu's zijn ook wel handig...ik neem aan dat het best een stroomvreter is. (volgens speculaties zullen die MS-pro's ook meer stroom verbruiken...) En zeker als je hem als digicam wil gebruiken/ veel foto's schieten, zal je wel een accu of 2 extra bij moeten hebben... (zoeker is scherm, dus die moet aan+ evt. flitsen)
Als je hem ziet zou je haast zeggen dat een Kyoera is (zie avatar)

Ik ben bang dat de camera inderdaad een stroomvreter gaat worden; met name de flitser.
Mijn ervaring met de verwisselbare sony accu's is in het algemeen postief, maar met één ouder exemplaar is nauwelijk nog te werken, zo snel is ie na het laden weer leeg.
Overigens maakt de flitser de camera voor het eerst echt bruikbaar. Je kunt nu binnenshuis of onder andere slechte lichtomstandigheden tenminste iets fotograferen. Over de kwaliteit van sony's digicams ben ik zeer te spreken, maar misschien is dat een kwestie van smaak.

Als de NZ99 nu ook een GSM/GPRS telefoon heeft ben ik verkocht en het apparaat ook.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #26  
Oud 09 januari 2003, 21:39
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
He, heb ik net een sony Cybershot P-71 gekocht

Maar ach, ik ben elke keer weer enthousiast bij zo'n nieuw model, maar achteraf ben ik ook weer blij dat ik gewoon nog mijn NR70V heb. Nog lekker degelijk en hij is nog in de hand vast te houden... Bij dit nieuwe model heb je al haast 2 handen nodig, en dat vind ik geen pda meer...

Groeten,
Ivo
  #27  
Oud 09 januari 2003, 23:13
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
Hmm, nou ik ga toch een NX kopen en van de zomer een 2dehands F505/707. Ik geef toch de voorkeur aan gescheiden. Natuurlijk zijn er 'van die momenten'. Maar daar is 0,3Mpixel voor mij wel genoeg voor. Alleen die onboard bluetooth, daar ben ik wel gruwelijk jaloers op...WiFi is natuurlijk wel sneller, en voor de toekomst interessanter, maar bluetooth is gewoon op het moment eindelijk een beetje doorgebroken.


Waarom ziet het gedeelte onder het keyboard eruit als een onderdeel dat los kan, als ik de fotos op palminfocenter bekijk zitten daar de MS en WiFi card sloten onder...
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
  #28  
Oud 10 januari 2003, 07:12
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivos
Bij dit nieuwe model heb je al haast 2 handen nodig, en dat vind ik geen pda meer...
Heb je al concrete afmetingen gezien ergens (in cm of zo??). Er wordt wel geschreven dat ie dik is, maar of dat erg dik is???

De Tungsten is ook relatief dik, om maar wat te noemen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #29  
Oud 10 januari 2003, 08:04
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen


Heb je al concrete afmetingen gezien ergens (in cm of zo??). Er wordt wel geschreven dat ie dik is, maar of dat erg dik is???

De Tungsten is ook relatief dik, om maar wat te noemen.
Kijk hier maar eens!

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.

Laatst gewijzigd door Zagato; 10 januari 2003 om 08:09.
  #30  
Oud 10 januari 2003, 09:15
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Bijna 300 gram lijkt me idd zwaar (een groot glas palm bier of zo iets ). De afmeting zijn zowat die van de nx, alleen de dikte inderdaad. Je kunt met andere modellen vergelijken dmv .deze tabel.

Hier staat nog wat aardige informatie over de NZ, met animaties.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 10 januari 2003 om 09:24.
  #31  
Oud 10 januari 2003, 09:22
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen
Bijna 300 gram lijkt me idd zwaar (een groot glas palm bier of zo iets ). De afmeting zijn zowat die van de nx, alleen de dikte inderdaad.

Hier staat nog wat aardige informatie over de NZ, met animaties.
Gave link!

Ik vind het een mooi apparaat maar gelukkig bekruipt mij niet het gevoel van spijt dat ik de NX al gekocht heb. Iets wat ik wel erg sterk had toen een paar maandjes na de aanschaf van mijn m505 de m515 uitkwam!

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
  #32  
Oud 10 januari 2003, 09:32
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
Nokia communicator afmetingen. Die bobbel van de camera is 1"1/2 dik(stond op cliesource)!das 3,8cm...mind you!

Ik kan een nieuwe NX van iemand kopen voor 640E... wil ik dat doen? of wanneer wordt de NZ in eu verwacht? Ik neem aan dat de NX prijzen ook weer wat droppen...
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
  #33  
Oud 10 januari 2003, 09:40
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Exclamation

Ik zou zeggen kopen dat ding. Ik ben er erg tevreden over en zo'n halve laptop gaat in mijn ogen voorbij aan het doel van een PDA
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
  #34  
Oud 10 januari 2003, 09:54
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik ben wel ERG jaloers op die nieuw ingebouwde Picsel Viewer. Ik zit net even op die website te kijken , en wat ik daar lees word ik toch erg gelukkig van. Een ingebouwde viewer die Word, Excel, Powerpoint, PDF en nog een aantal formaten kan lezen zonder enige conversie! Dat wil ik ook op mijn Palm

Als ze in de zeer nabije toekomst nu ook nog een mooie editor toevoegen die precies hetzelfde trucje ook voor bewerken doet, dan hoef ik nooit meer een laptop

- jp
  #35  
Oud 10 januari 2003, 09:56
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen
Bijna 300 gram lijkt me idd zwaar
Het klinkt misschien zwaarder dan het is. Je kunt het uitproberen door met 3 ons kaas of vleeswaren in je borstzakje of broekzak te gaan lopen. Als dat bevalt dan is de NZ90 een goede aankoop

- jp
  #36  
Oud 10 januari 2003, 10:10
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het lijkt mij wel een leuk apparaat om in de huiskamer te hebben. Iets waarop je kunt internetten als je op de bank zit, wat foto's maken en wat spelen. Ik zie me er inderdaad niet dagelijks mee rond zeulen. Ik wil eigenlijk ook die nieuwe Garmin wel graag hebben (VG, 32MB en GPS!!!)
  #37  
Oud 10 januari 2003, 13:59
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Die nieuwe van Sony lijkt me wel leuk. Ziet er mooi uit, daarnaast ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit van die camera. Als journalist is het natuurlijk altijd handig een camera bij je te hebben, maar wel eentje waar naderhand ook nog iets met die foto's kunt doen: plaatsen in de krant.
Als ik het apparaat zo zie, zal die flits wel rode duivelsogen gaan produceren...

Peter
  #38  
Oud 10 januari 2003, 14:40
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
ik denk niet echt dat het voor journalisten purpose bruikbaar is. Als je een beetje goede fotos maakt/zoekt, dan ben je wel een tijdje met de zoeker bezig enzo en wil je meestal snel achter elkaar schieten...Zover dat hiermee kan, ben je gauw door je batterei heen denkik (fullscreen backlit zoeker...)

Het is wel handig voor die 'momenten' die even vastgelegd moeten worden, aantekening erbij, en je hebt een zeer representatieve foto...zeker waar.



het laptop concept kan ik ook wel mee inkomen. Maar dan is het eigenlijk geen clie meer
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
  #39  
Oud 10 januari 2003, 14:52
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik zal er inderdaad geen sportfoto's mee gaan maken.

Zelf zat ik te denken aan die momenten waar je toevallig tegenaanloopt en er geen tijd is een fotograaf op te roepen met professionele apparatuur.
Nu heb ik een NR70V, maar die foto's zijn niet echt bruikbaar...
  #40  
Oud 10 januari 2003, 14:53
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Dat wil ik ook op mijn Palm
Het zal toch vast ook op een Tungsten werken

Mijn boterhammern met kaas waren helaas net op. Dus de vlees/kaas-test kon ik niet doen
Heb het gewichtsgevoel als volgt bepaald:

neem 14 diskette en leg die in 2 stappeltjes van 7.
Stop die twee stapels na/boven elkaar in je borstzakje.

(één diskette is ongeveer 20 gram)

Bedenk daarbij dat de werkelijke afmetingen van de nz kleiner zijn. (Zie de links in de berichten hierboven).
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023