Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 mei 2003, 02:23
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Grote update Tungsten|T

Palm heeft een grote update beschikbaar gesteld voor de Tungsten|T. Deze update verhelpt de volgende problemen (waarvoor deels al eerder updates zijn verstrekt):
  • Problemen met de bovenste 5mm van de digitizer. De aanraakgevoeligheid van de digitizer is slecht of totaal niet aanwezig in het bovenste deel van het scherm. Hiervoor was reeds een eerdere update uitgebracht.
  • De weergave van audio (lees: mp3) was in de originele Tungsten|T erg slecht. Tevens was het niet of slecht mogelijk om mp3 in de achtergrond af te spelen. Deze update verbetert de geluidskwaliteit van muziek dramatisch. Ook deze update is eerder als mini-update uitgebracht.
  • De langverwachte bugfix voor het verbinding maken via je PC en een (USB-)Bluetooth-dongle. Voordat deze update er was moest je of MochaPPP draaien of een ingewikkelde RAS-connectie opzetten. Met deze update is dat niet meer nodig (instructies volgen later). Eerdere instructies waren te lezen in deze thread. Deze update is nieuw!
  • Een andere, langverwachte bugfix voor het probleem in alle modellen met een BEFIGS-rom (Europese meertalige ROM). Als je meer dan 345 bestanden in je Palm had staan (niet alleen programma's, maar ook de bijbehorende databases), dan kon je niets meer verwijderen, beamen, versturen etc etc via de standaard Application Launcher. De foutmelding die je daarbij kreeg was: 'LauncherMain.c, Line:9128, could not complete the operation because the system is out of dynamic memory'. Dit probleem is onder andere behandeld in deze thread, deze thread en deze thread. Deze update is nieuw!
Deze grote update kost je bijna 692k (!!) aan systeemgeheugen en vervangt de eerdere mini-updates zoals ik die hierboven beschrijf. Ondanks de forse aanslag op het kostbare systeemgeheugen is het raadzaam deze update toch te installeren, om eventuele problemen voor te zijn.
  #2  
Oud 09 mei 2003, 09:29
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Het is dus een prc file...PalmTungstenTUpdate.prc
Dat valt me wel tegen eerlijk gezegd. Betekent dit dat de flash ROM
update nog lang(er) op zich gaat laten wachten??
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #3  
Oud 09 mei 2003, 09:46
kepler's schermafbeelding
kepler kepler is offline
Forumbikkel
Model: Palm m125
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 236
Tungsten T heeft toch flash geheugen

zouden ze dan niet een progje kunnen maken, wat die updates in het flash geheugen plaatst?
  #4  
Oud 09 mei 2003, 09:54
Shizuku
Guest
 
Berichten: n/a
is het niet mogelijk om deze update mbv Jackflash in de flashrom te zetten?

Ernst
  #5  
Oud 09 mei 2003, 15:06
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Waarom wachten ze bij Palm toch zo lang met het uitbrengen van de 5.2 patch voor de T.T.? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat erin te douwen?

Zou er een foutje in de hardware zitten waardoor ze het OS niet kunnen flashen? Lijkt me raar.

Wel erg verdacht dat dit soort patches / updates in deze form wordt uitgebracht. Vroeger was dat gewoon een update die je erin kon flashen.

Vreemd hoor.?!
  #6  
Oud 11 mei 2003, 00:47
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Een eigenaardig fenomeen dat met deze update helaas niet wordt opgelost is het probleem met het verspringen van de dagaanduiding als je in Datebook een afspraak selecteert met de navigator button (D-pad). Zie deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...&threadid=9985

In OS 5.2.1 is het in ieder geval wel opgelost.
  #7  
Oud 11 mei 2003, 16:03
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 09-05-2003, om 03:54 heeft Shizuku dit gezegd in bericht #4
is het niet mogelijk om deze update mbv Jackflash in de flashrom te zetten?

Ernst
Ja, naar ik aanneem wel. Het kon met vroegere prc OS patches ook, dus
dat zal geen probleem zijn. Vanaf SD (uiteraard) niet.
Flash wordt op eenzelfde wijze als het RAM aangesproken.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #8  
Oud 12 mei 2003, 09:01
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Re: Grote update Tungsten|T

Citaat:
Op 09-05-2003, om 02:23 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #1 [*]De langverwachte bugfix voor het verbinding maken via je PC en een (USB-)Bluetooth-dongle. Voordat deze update er was moest je of MochaPPP draaien of een ingewikkelde RAS-connectie opzetten. Met deze update is dat niet meer nodig (instructies volgen later).
Enig idee wanneer je instructies volgen?
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #9  
Oud 12 mei 2003, 11:14
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Re: Re: Grote update Tungsten|T

Citaat:
Op 12-05-2003, om 09:01 heeft emielkokkelink dit gezegd in bericht #8 Enig idee wanneer je instructies volgen?
Dan zal ik maar een poging doen:

- Ga naar "Bluetooth configuration" (in Control Panel)
- Zet de "Network Access" service aan (dubbelklik op de service en zet vinkje bij "Startup")
- Log uit en weer in of herstart je PC.

Eea. geldt voor Windows XP/2000. Ik weet niet of het met Windows 98/ME ook zo werkt.

Als je het bluetooth configuratie icoontje in de system tray op je taakbalk hebt staan kan je daar ook op dubbelklikken, en naar "My Device" gaan. Vervolgens right-klikken op "Network Acces". Via menu item "Properties" kan je 'm op automatisch opstarten zetten en via "Start" kan je 'm starten.
  #10  
Oud 12 mei 2003, 11:28
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik heb na installatie van deze patch trouwens problemen met BtToggle (1.6): m'n aan/uit knop werkt niet meer als ik BtToggle heb ingesteld om met indrukken van deze knop te togglen (Toggle if hard key pressed - Power Key for 2 seconds). Andere key geeft geen probleem.
  #11  
Oud 12 mei 2003, 11:59
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Re: Re: Re: Grote update Tungsten|T

Citaat:
Op 12-05-2003, om 11:14 heeft fjodor dit gezegd in bericht #9


Dan zal ik maar een poging doen:

- Ga naar "Bluetooth configuration" (in Control Panel)
- Zet de "Network Access" service aan (dubbelklik op de service en zet vinkje bij "Startup")
- Log uit en weer in of herstart je PC.

Eea. geldt voor Windows XP/2000. Ik weet niet of het met Windows 98/ME ook zo werkt.

Als je het bluetooth configuratie icoontje in de system tray op je taakbalk hebt staan kan je daar ook op dubbelklikken, en naar "My Device" gaan. Vervolgens right-klikken op "Network Acces". Via menu item "Properties" kan je 'm op automatisch opstarten zetten en via "Start" kan je 'm starten.
Ik krijg een PPP timeout op mijn TT. Moet ik op de palm nog instellingen doen? (dns/ip?)
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #12  
Oud 12 mei 2003, 13:31
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Re: Re: Re: Re: Grote update Tungsten|T

Citaat:
Op 12-05-2003, om 11:59 heeft emielkokkelink dit gezegd in bericht #11 Ik krijg een PPP timeout op mijn TT. Moet ik op de palm nog instellingen doen? (dns/ip?)
Ja, de Tungsten moet gepaired zijn met de PC en je moet een netwerkverbinding en connectie aangemaakt hebben. Eea. wordt hier uitgelegd. Let echter op: van het eerste stuk "PC-kant" hoef je alleen de eerste 3 punten te doen! (MochaPPP heb je niet nodig).
  #13  
Oud 12 mei 2003, 13:56
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Ik moet je teleurstellen, het werkt bij mij niet... Ik krijg steeds een PPP error. Ik heb alles ingesteld volgens de aanwijzingen.

Werkt het misschien niet omdat ik achter een WIndows 2000 small business server zit?
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #14  
Oud 12 mei 2003, 16:25
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Citaat:
Ik moet je teleurstellen, het werkt bij mij niet... Ik krijg steeds een PPP error. Ik heb alles ingesteld volgens de aanwijzingen.
Werkt het misschien niet omdat ik achter een Windows 2000 small business server zit?
Het zou onder Windows 2000 wel moeten (kunnen) werken. Of SBS misschien roet in het eten gooit weet ik niet. Welk service pack gebruik je? (misschien is SP3 nodig)
Ik neem toch aan dat je de update voor de Tungsten wel geinstalleerd hebt? Heb je de laatste versie van je Bluetooth driver voor de Bluetooth-dongle (of wat je ook gebruikt) voor je PC?

Heb je wel succesvol ge-paired? Kan je misschien hotsyncen via Bluetooth? Kan je wel met andere Bluetooth-device communiceren?

Laatst gewijzigd door fjodor; 12 mei 2003 om 16:27.
  #15  
Oud 12 mei 2003, 16:43
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Mijn laptop draait onder XP prof, ik zal vanavond nog eens proberen via mijn kabelaansluiting (@home).
Ik heb de laatste grote TT update, ik hotsync via bluetooth (serial 8), ik heb geinternet via MochaPPP, ik heb de laatste sitecom driver. ik kan gprs'en met mijn nokia.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #16  
Oud 13 mei 2003, 18:46
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Ik heb het voor elkaar, de thread op palm infocenter was hulpzaam.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #17  
Oud 13 mei 2003, 18:58
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Citaat:
Op 13-05-2003, om 18:46 heeft emielkokkelink dit gezegd in bericht #16
Ik heb het voor elkaar, de thread op palm infocenter was hulpzaam.
Kan je even aangeven wat je daar vondt dat hier niet al aangegeven was? En welke thread op PalmInfocenter gaat het om?
  #18  
Oud 13 mei 2003, 20:26
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Dit is de link van de topic.

Het probleem zat onder andere in het feit dat je een loginscript moet draaien en dat mijn TT de update niet geaccepteerd had.
Detail lees je in de topic.

grtz
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #19  
Oud 20 mei 2003, 06:35
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Angry Grote update, maar met nieuwe bug !?

Hey guys, heb net als andere TT'ers de update geladen.
Werkt prachtig. Kon weer met de standaard launcher werken maar na een aantal dagen begint bij mij te dagen dat een dagelijks meerdere malen voorkomende "bug" (?) waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de update.

Ik moet meerdere keren per dag opnieuw de digitizer instellen.
Soms zit het aanraakpunt bijna een halve tot hele centimeter onder het eigenlijke aanraakpunt.

Anderen ook ervaring daarmee?

Ik meen dat ik een programma'tje geinstalleerd had, dat er voor zorgde dat de digitizer altijd geupdate werd naar de goede instelling? Wellicht verwijderd door de TT-update?
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
  #20  
Oud 20 mei 2003, 21:38
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Tungsten T update wel/niet gelukt?

Vanuit mijn thuiscomputer kan ik de file niet installeren. Mijn Tungsten blijft steeds hangen !!

Vanuit mijn werkcomputer lijkt het wel te lukken....denk ik.

Hoe kan ik zien of de update goed geinstalleerd is?
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023