Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 september 2011, 22:23
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
syncen calender Touchpad & Pre (plus)

ik heb het geweldige probleem dat de calender van mijn touchpad en pre plus niet syncen met elkaar...

Ik heb het dan over de palm profile agenda, de google agenda synchroniseerd wel (met vertraging, maar die doet het..)
Ik kan onmogelijk al mijn nieuwe (en vooral oude) afspraken omzetten naar google, dat is niet echt de bedoeling..



iemand die dit probleem ook heeft?
iemand die een oplossing kent?



alvast bedankt,
beetje een vervelend probleem, waar ik me nu meer en meer aan te ergeren..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2011, 10:45
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs op m'n Pre al de Palm Profile agenda niet gebruikte. Allez, da's niet waar. Ik heb er een "start van de dag" en "einde van de dag" repeating event instaan, zodat de vrije periodes in het dagzicht konden dichtklappen, wat voor een compactere weergave zorgt. Vermits die events op de TP een beetje zinloos zijn, toon ik de Palm Profile calendar zelfs niet op m'n TP...

Ik gebruik Google Calendar voor alle agenda's. Dat heeft het voordeel dat ik niet m'n afspraken niet enkel onder webOS devices kan delen, maar ook op m'n thuis-PC en op 't werk. Zo moet ik niet telkens m'n telefoon bovenhalen om afspraken in te geven.

Ik begrijp dat het leuk is al je oude afspraken in je agenda te hebben (voor je memoires?), maar echt nuttig is dat toch niet, tenzij je er naar moet kunnen refereren om professionele redenen? Als het in dat laatste geval honderden afspraken betreft zie ik je probleem. Maar de meeste kwamen toch met de eerst synch mee? Dus stelt het probleem zich enkel voor de periode dat je de twee toestellen samen gebruikte. Dat kan toch niet langer dan enkele maanden zijn vermits de TP nog niet zo lang uit is?

Voor de nieuwe afspraken zou ik in jouw plaats overschakelen naar Google, en wel zo snel mogelijk om het probleem niet nog verder uit de hand te laten lopen. Even een overgangsfase en voor je 't weet is dat synch-probleem een detail in het verleden.

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 september 2011, 06:30
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Mijn HP Veer synct momenteel amper met Google kalender, sommige afspraken doet die en andere weer niet op mijn oude palm Pre had ik eerder die problemen niet, iemand een oplossing???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 september 2011, 16:03
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
dan toch maar overgeschakeld naar google...
zag er tegen op, maar het ging zo niet meer..

ik merk wel op dat wanneer ik een event aanmaak of iets aanpas deze niet worden weergegeven. pas na een luna restart wel..
beetje vervelend, maar gelukkig neemt een luna niet veel tijd in beslag...
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 september 2011, 16:21
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Ik heb intussen de ubercalendar patch (via preware) geïnstalleerd om wat meer functionaliteit te hebben. 'k Moet zeggen dat het een verbetering is!!

En toen ik ook inconsistenties merkte heb ik ook maar de Google synch patch toegevoegd. Nu heb ik een agenda die me dunkt goed werkt.

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 september 2011, 21:12
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Misschien een stomme vraag maar hoe doe je een luna restart????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huub Bekijk bericht
dan toch maar overgeschakeld naar google...
zag er tegen op, maar het ging zo niet meer..

ik merk wel op dat wanneer ik een event aanmaak of iets aanpas deze niet worden weergegeven. pas na een luna restart wel..
beetje vervelend, maar gelukkig neemt een luna niet veel tijd in beslag...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 september 2011, 22:35
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hoi Ronald,

Zeker geen domme vraag.
Je kunt dit namelijk niet standaard.
Via Preware kun je bv Luna manager installeren.
Of je installeerd: Advanced reset options

Als je dan de powerknop vasthoud om hem uit te zetten krijg je de optie Luna reset erbij

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023