Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 augustus 2005, 13:05
boudewijnposthouwer
Guest
 
Berichten: n/a
LifeDrive koppelen met Nokia 6230 via bluetooth

Sinds zaterdag de eigenaar van een Palm LifeDrive met TomTom Bluetooth Navigator 5. Deze combinatie werkt perfect, al is de LifeDrive soms wel lang aan het zoeken naar de Bluetooth GPS ontvanger en duurt het opstarten soms wat lang.

Ik synchroniseer mijn LifeDrive met Outlook via de USB kabel en dat gaat ook zonder problemen. Word, Excel, Powerpointdocumenten van PC naar LifeDrive ook prima.

Nu heb ik al meerdere pogingen ondernomen om mijn LifeDrive via Bluetooth aan mijn Nokia 6230 te koppelen en uiteraard wil ik dan proberen internet via mijn mobiel te krijgen. Echter dit gaat niet goed, iedere keer als de koppeling er is valt deze direct weer weg. Ook bij de test (die onder Bluetooth menu zit op LifeDrive) gaat het fout. Ik krijjg dan de melding "test failed. Current settings may not be compatible with your phone. For best results use the driver for your phone. respons from phone: NokiaYYYYYYYNokia 6230".

Ik heb juist deze GSM geselecteerd, weet iemand wat ik moet doen? Daarnaast heb ik een vraag hoe ik kan inbellen op internet (als ik eindelijk de koppeling heb). welke provider is goed, wat kost dat, hoe bel ik in?

Ik heb nu een "normaal" GSM-abonnement, dus geen UMTS/GPRS etc. Ik kan mijn huidige abo omzetten maar wat is wijs. Ik lees bijv veel over Vodafone Live is dat wat?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2005, 21:38
palmpiet
Guest
 
Berichten: n/a
Kon mijn LD zonder probleem koppelen aan mijn 6230, ik weet niet waar je dan kan inbellen voor een internet connectie (moet je volgens mij via je provider regelen). Kan je wel vertellen hoe ik mijn LD heb gekoppeld, misschien heb je er iets aan.Eerst bij beide apparaten bluetooth geactiveerd (bij LD bluetooth icoon onder op menu balk aanklikken, bluetooth op on zetten , bij nokia via menu naar instellingen, connectiviteit, bluetooth (menu 4.6.1) en dan aanzetten hierna bij instellingen bluetooth je telefoon op waarneembaar zetten). Hierna kies je op je LD in het bluetooth menu prefs. Zet ook je LD op discoverable (waarneembaar) en kies setup devices. Dan phone setup, hierna connect to bluetooth phone en instrukties volgen. Je LD herkent hem dan vanzelf, je moeet een password invoeren en dan zie je op je nokia de vraag of je connectie wil maken met je LD.
Succes, hoop dat het je lukt
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 augustus 2005, 21:46
palmpiet
Guest
 
Berichten: n/a
Heb nog eens zelf hele instalatie opnieuw gedaan, lukte weer. Hierna krijg je ook direct de vraag of je connectie wil met internet, heb zelf T mobile abo. en die herkent de palm niet dus weet niet hoe dat werkt.Vodafone staat wel in de lijst dus volgens mij kun je, als het koppelen lukt, direct je instellingen voor internet regelen (je hebt wel GPRS nodig, althans daar wordt naar gevraagd tijdens instalatie).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 september 2005, 15:44
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
GPRS heb je niet echt nodig om het internet op te gaan.
maar gaat wel veel sneller.
Nadat je een e-mail account aangemaakt hebt in Versamail of Snappermail,
ga je naar Network dat onder preferences zit.
Daar vul je bij Connection in GPRS of het inbelnummer van je provider.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 september 2005, 17:38
kjanse
Guest
 
Berichten: n/a
6230

Kan iemand mij vertellen hoe ik verbinding met internet kan krijgen met mijn Life Drive via mijn Nokia 6230. Mijn tel is goed ingesteld alleen geeft elke keer weer dat ik mijn Gprs verbinding moet instellen. Ergens zit iets fout in mijn tel of mijn Lifedrive.
Is er iemand die al verbinding kan maken via zijn Life Drive met het internet via een mobile tel of kan mailen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boudewijnposthouwer
Sinds zaterdag de eigenaar van een Palm LifeDrive met TomTom Bluetooth Navigator 5. Deze combinatie werkt perfect, al is de LifeDrive soms wel lang aan het zoeken naar de Bluetooth GPS ontvanger en duurt het opstarten soms wat lang.

Ik synchroniseer mijn LifeDrive met Outlook via de USB kabel en dat gaat ook zonder problemen. Word, Excel, Powerpointdocumenten van PC naar LifeDrive ook prima.

Nu heb ik al meerdere pogingen ondernomen om mijn LifeDrive via Bluetooth aan mijn Nokia 6230 te koppelen en uiteraard wil ik dan proberen internet via mijn mobiel te krijgen. Echter dit gaat niet goed, iedere keer als de koppeling er is valt deze direct weer weg. Ook bij de test (die onder Bluetooth menu zit op LifeDrive) gaat het fout. Ik krijjg dan de melding "test failed. Current settings may not be compatible with your phone. For best results use the driver for your phone. respons from phone: NokiaYYYYYYYNokia 6230".

Ik heb juist deze GSM geselecteerd, weet iemand wat ik moet doen? Daarnaast heb ik een vraag hoe ik kan inbellen op internet (als ik eindelijk de koppeling heb). welke provider is goed, wat kost dat, hoe bel ik in?

Ik heb nu een "normaal" GSM-abonnement, dus geen UMTS/GPRS etc. Ik kan mijn huidige abo omzetten maar wat is wijs. Ik lees bijv veel over Vodafone Live is dat wat?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023