Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 augustus 2005, 19:12
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Hoe groot kan de HD worden?

Als ik kijk naar de onwikkeling van Apple's iPods, waar een kleine harde schijf in zit tot 60 gig, dan vraag ik me af of dit bij de Lifedrive ook zonder problemen mogelijk is.
M.a.w. kunnen we een volgende Lifdrive verwachten met b.v. een 20 gig harde schijf,
zodat echt de iPod overbodig wordt?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 augustus 2005, 20:44
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik zou liever een LifeDrive-achtig apparaat zien met een 4 gig flashgeheugen (of meer als dat dan al bestaat), zoals ik een keer in een post (van Gazpacho volgens mij) ergens heb gezien..... maar een grotere harde schijf zal het wel worden denk ik.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 augustus 2005, 21:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik vond een technologie roadmap van Hitachi uit 2003, die inmiddels al weer flink achterhaald lijkt. Maar het geeft wel een beeld van de progressie.

En tja, hoeveel mogelijk is ligt maar net aan de tijdspanne die je ervoor in gedachten hebt. Over tien jaar kan het rusten een terabyte zijn (1000 Gb) op 1 inch formaat, maar dat heb je wellicht niet nodig met het huidige en te verwachten gebruik. Maar als het mogelijk is zal het er toch komen (want dan kan je de concurrent de loef afsteken, bedrijven zullen niet zeggen 'ach, dit is wel genoeg nu. kom, we gaan wat anders doen '). En dan wil je wellicht al je bestanden meenemen en geen opslag meer op (niet mobiele) desktopcomputer harde schijven hebben staan, zodat je je mobiele schijf als een soort verwisselbare schijf gebruikt. In dat geval is veel, heel veel opslag wel prettig, zeker als dat makkelijk te bereiken is zonder met kabels, software e.d. te hoeven rommelen.

Zo, even in 5 minuten de grote filosofie achter de LifeDrive herbedacht Dus wat heeft Palm nu te doen? Zorgen dat je die gegevens altijd vasthoudt en heel makkelijk kan gebruiken. Dan kunnen die LifeDrives meegroeien met de harde schijven en dus met het veranderende gebruik van dergelijke opslag. Zie natuurlijk ook dit even (Jeff Hawkins blijkbaar over de mobile manager)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 augustus 2005, 22:20
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Als ik kijk naar de ontwikkeling van harde schijven in desktop PC's. "In den beginne" was je al blij als je überhaupt een hd had, helemaal met één met een kolossale capaciteit van wel 20MB. Wat moet je daar in hemelsnaam nou mee, krijg je nooit vol.
Nu verschijnen er zo her en der al 1TB schijven (ca 1000GB = ca 1000000MB)
Op het moment is de grootste verbruiker eigenlijk MP3, in de toekomst zal dat MP4 of DIVX worden. Daarna? 3D holografische beelden die geprojecteerd worden (zoiets als in starwars).
Compact flash of Harddisk? Ach, in de toekomst zal er wel weer iets anders komen (nanotubes? biological cells? )
Ik denk dat de PDA ontwerpers eerder iets moeten doen aan het energieverbruik. Ik weet niet hoe de lifedrive met zijn accu omgaat, maar met elke nieuwe generatie palmpjes zie je de gebruiksduur van de accu (of batterijen) verder afnemen.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 augustus 2005, 22:28
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Citaat:
Ik weet niet hoe de lifedrive met zijn accu omgaat, maar met elke nieuwe generatie palmpjes zie je de gebruiksduur van de accu (of batterijen) verder afnemen.
Eens!
Maar het gaat niet helemaal op voor de Treo 650.
Die weet hoe het hoort.

Laatst gewijzigd door fransbr; 09 augustus 2005 om 22:52. Reden: Quote tag aangepast
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 augustus 2005, 23:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De Treo heeft een gigantische batterij, dat is iets anders dan zuinig zijn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023