Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 juli 2005, 20:23
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag de knoop doorgehakt en een L.D. gekocht.

Installeren ging redelijk simpel, maar ik krijg WiFi met geen mogelijkheid aan de praat. Eerst de WiFi update geinstalleerd. (ik heb hier een Linksys WAP54G AP).
Na "Scannen" vindt de LD verschillende AP's, waaronder mijn Linksys.
Na het instellen van de 26 tekens lange WEB key maakt hij géén verbinding. Na enkele tientallen seconden het scherm "Obtaining IP Address" verschijnt de melding "No Signal".

Vervolgens IP adres handmatig ingevuld en DNS van mijn provider Planet.
Nu maakt hij WEL verbinding met mijn AP, maar kan ik NIET internetten en NIET mailen. Hij kan geen enkele website vinden.
Dit zou m.i. duiden op een DNS probleem. Van alles bij DNS geprobeerd, IP van Router, of IP van Speedtouch modem, maar niets lijkt te werken.
Overigens is de LD ook NIET te pingen vanaf een werkstation als er verbinding lijkt te zijn.

Mijn Netwerk situatie is als volgt:

Speedtouch 510 modem: int. IP = 10.0.0.138

Draytek router: ext IP = 10.0.0.150
int. IP = 192.168.0.1
DHCP server voor het netwerk.

Linksys WiFi AP: IP = 192.168.0.10 in mix mode 54b/g
Security op WEB ingesteld

Twee laptops werken probleemloos met WiFi met deze AP.

Wie herkent deze problemen en kan mij wat nuttige tips geven. Ik heb dit forum doorgezocht maar geen echt vergelijkbare problemen gevonden. Over het algemeen lijkt WiFi probleemloos te werken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2005, 21:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Zo, even je post in een nieuwe thread gezet.

Wat voor IP settings heb je op je LifeDrive ingesteld?
En heb je ook al eens geprobeerd te connecten met security uit, gewoon om even te testen of het dan wel werkt?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juli 2005, 00:12
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor het verplaatsen van mijn bericht.
Heb nog niet zo veel ervaring hiermee. Kennelijk vond jij mijn probleem belangrijk genoeg om een nieuwe thread te openen. (vind ik ook)

Ik heb mijn LD op IP 192.168.0.45 gezet, met subnet mask 255.255.255.0 en gateway op 192.168.0.1. (DHCP deelt uit vanaf 192.168.0.50 dusgeen conflict met ander apparaat ).

Beveiliging UIT heb ik nog niet geprobeerd, maar vind ik eigenlijk géén optie.
Ik ga dat morgen wel proberen om tezien of het daar aan kan liggen.
Laat het weten als ik hier meer van weet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juli 2005, 01:19
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als DNS server moet je altijd de DNS server van je provider gebruiken. Als de IP-instellingen en gateways goed staan, moet hij die kunnen benaderen.

Als het AP een webinterface heeft, kun je die dan proberen te benaderen?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2005, 03:34
Oxgene
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ongeveer dezelfde router en ook planet.

Ik hab eerst het ip adres/dns etc handmatig ingevuld en had hetzelfde probleem.

Nadat ik alles op automatic had gezet en de web key had ingevoerd deed hij het echter meteen.

Kijk dus nog even goed je web key na misschien.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 juli 2005, 10:57
Zonnelied
Guest
 
Berichten: n/a
Het is mij redelijk vlot gelukt om de Life Drive op het wifi netwerk te zetten.
Advies, eerst alle beveiligingen uitzetten, vervolgens met de Life drive contact maken met je modem/router en dan stap voor stap de beveiliging instellen en na elke stap natuurlijk ook even kijken of wifi nog werkt.
Check ook even of je router het SSID uitzendt, in eerste instantie is dat handig om aan te zetten. Ben je klaar met configuren dan zet je het weer uit.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 juli 2005, 20:41
Monkey~King
Guest
 
Berichten: n/a
Openbare Wifi Spot zijn toch meestal vrij toch? (vb Hogeschool) Met vrij bedoel ik dat ze geen key nodig om online te gaan? Dus alleen maar contact maken Wireless Router? Als iemand meer van weet wil ik graag horen Alvast bedankt alemaal
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 juli 2005, 21:56
jurgen32's schermafbeelding
jurgen32 jurgen32 is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 juni 2005
Locatie: Tilburg
Berichten: 64
Je krijg ip adres en gateway van router, LD staat op dynamische!
DNS adressen staan vermeld in router in LD dynamische


Jurgen
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 juli 2005, 22:38
pve74 pve74 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Berichten: 49
Als je wel kunt aanmelden, maar er geen verkeer (e-mail, www, etc.) mogelijk is, klinkt me dat toch een beetje als een verkeerde WEP-key. Als ik jou was zou ik 'm nog eens opnieuw invoeren voor de zekerheid.

Overigens, je zei dat je testen zonder WEP-beveiliging geen optie vindt: WEP kan tegenwoordig al binnen MINUTEN gekraakt worden met de juiste tools. Als ik jou was zou ik (je router kan het aan, je lifedrive ook en als je met Windows XP werkt, dan je computer ook) WPA-PSK instellen, dan zit je qua beveiliging (voorlopig?) wel weer goed.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 augustus 2005, 21:04
evessen
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonnelied
Het is mij redelijk vlot gelukt om de Life Drive op het wifi netwerk te zetten.
Advies, eerst alle beveiligingen uitzetten, vervolgens met de Life drive contact maken met je modem/router en dan stap voor stap de beveiliging instellen en na elke stap natuurlijk ook even kijken of wifi nog werkt.
Check ook even of je router het SSID uitzendt, in eerste instantie is dat handig om aan te zetten. Ben je klaar met configuren dan zet je het weer uit.

Wat fijn dat ik nu hier lees dat dit probleem zich laat oplossen! Ik ben nu een paar avonden bezig en had al het idee dat er slechts een kleine handeling nodig is om mijn Life Drive ook met mijn draadloos netwerk te laten communiceren. Ik heb een SpeedTouch 580i en belde al met de helpdesk. De eerste keer zei iemand me dat ik de WPA PSK code moest invoeren op de Life Drive, en mocht het nog niet lukken dan zou er even iets moeten worden gesleuteld aan de beveiliging. De volgende keer kreeg ik iemand anders aan de lijn die me echter niet verder kon helpen en zei: lastig, want Palm heeft een eigen besturingssysteem. Vandaag kreeg ik via via een tip om ook de MAC code in te voeren. Nog steeds echter kreeg ik de melding "no signal", hoewel het netwerk wel wordt herkend (met slotje erachter!). Ik voel me door de reacties op dit forum gesteund, en zal toch weer even SpeedTouch bellen om me te laten helpen bij het even uitzetten en later weer aanzetten van de beveiliging. Dit lukt me nu niet.
Veel dank dus Palm club forumleden!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 augustus 2005, 21:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Blij dat we je tot steun zijn . Als je het allemaal voor elkaar hebt moet je nog maar even komen melden hoe het je uiteindelijk gelukt is.
Zou je trouwens nog even je model pda willen aanpassen in je profiel?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 augustus 2005, 23:09
Buppie
Guest
 
Berichten: n/a
had hetzelfde probleem met mijn LifeDrive. Na alles geprobeerd heb ik uiteindelijk mijn SpeedTouch gereset. Daarna geen probleem meer gehad.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023