Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 juni 2004, 21:01
PaulD
Guest
 
Berichten: n/a
Question Agendaview achtergrond T3

Hallo Allemaal,

Na jaren lang vergroeid te zijn geweest met diverse Psion palmtops ben ik uiteindelijk noodgedwongen overgestapt op een ander platform. Na lang wikken en wegen is de keuze gevallen op Palm (een T3) en ik moet zeggen dat ik inmiddels behoorlijk enthousiast ben geworden!! Goed, het mooie toetsenbord en de standaard applicaties van de Psion Series 5 MX zijn onvervangbaar, maar het scherm en de snelheid van mijn Palm zijn echt een verademing!! Ook het synchroniseren is super !! Als beginner heb ik 2 brandende vragen:

1) Ik heb reeds diverse malen gemerkt dat als ik via Quick Install bv een MP3 of JPEG bestand installeer dan gaat dat volstrekt probleemloos, echter ik kan het bestand op de Palm nergens meer terugvinden!! Door het gebrek aan een filemanager heb ik geen idee waar de bestanden terecht komen. Wel zie ik dat er geheugenruimte op de kaart of intern geheugen in beslag wordt genomen, dus de informatie is er wel? Hoe kan ik 'm terugvinden?

2) Kan ik in de agendaview van de T3 het achtergrondplaatje vervangen?

Wie van de Palm Pro's kan me helpen?

Grt,

Paul
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juni 2004, 21:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Paul, welkom in de Palm community.

Software kun je vinden op http://www.pdassi.nl of http://www.palmgear.com - hier kun je ook Filez downloaden, de beste filemanager voor Palm, freeware. Meer freeware op www.freewarepalm.com .

MP3's hotsyncen naar de kaart (in het RAM kunnen alleen .prc en .pdb files) is niet zo'n goed idee vanwege de snelheids beperkende factor van Hotsync. Je kunt het best een cardreader aanschaffen, of de total commander freeware oplossing gebruiken.

Zoeken naar: total commander

Gebruik ook voor andere brandende vragen vooral de zoekfunctie van dit forum. De meeste vragen zijn al een keer eerder gesteld, en door slim te zoeken kun je de meeste antwoorden simpel opvragen.

Veel plezier met je Palm!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juni 2004, 21:22
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
2) Ja dat kan. Je kan bij prefereces instellen
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 juni 2004, 09:30
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 28-06-2004, om 22:22 heeft Underdog dit gezegd in bericht #3
2) Ja dat kan. Je kan bij prefereces instellen
Nee, dat is alleen bij een nieuwere palm als de Zire72 zo. Het achtergrondplaatje van de TT3 is wel te vervangen, maar dat gaat niet zo makkelijk. Op dit forum is van forumgebruiker mexz een programma te vinden waarmee het kan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 juni 2004, 12:25
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Nee, dat is alleen bij een nieuwere palm als de Zire72 zo.
Voor de volledigheid:
Op de Tungsten|T3 zit OS 5.2.1. Het instellen van achtergronden in de agenda en ook in de launcher trouwens is pas mogelijk vanaf OS 5.2.8. Dit OS zit alleen op de Zire31 en Zire72. Er is geen upgrademogelijkheid van OS 5.2.1 naar 5.2.8.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 juni 2004, 12:44
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 29-06-2004, om 13:25 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #5
Voor de volledigheid:
Op de Tungsten|T3 zit OS 5.2.1. Het instellen van achtergronden in de agenda en ook in de launcher trouwens is pas mogelijk vanaf OS 5.2.8. Dit OS zit alleen op de Zire31 en Zire72. Er is geen upgrademogelijkheid van OS 5.2.1 naar 5.2.8.
Om jullie nog even te verwarren, dit hangt helemaal niet van het OS af. Zo verschilt de datebook applicatie van de Zire21 (OS 5.2.1) met de calendar van de Tungsten|E en Tungsten|T3 (ook OS 5.2.1). Het hangt helemaal van Palm af wat ze erbij doen, en bij de Zire31 en Zire72 is dit gedaan. Als Garmin of Tapwave straks een nieuw apparaat levert met OS 5.2.8 betekent dit dus zeker niet dat er ook een nieuwe agenda/launcher bijzit.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 juni 2004, 18:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
In deze thread (eveneens van vandaag) gebeurt precies hetzelfde....

// Misschien even samenvoegen op de één of andere manier?


FileZ is trouwens een gratis filemanager.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 juni 2004, 19:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het gaat hier over de Calendar, de andere over de Launcher.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 juli 2004, 16:13
PaulD
Guest
 
Berichten: n/a
Iedereen bedankt voor de reakties. Ik heb Filez direct geinstalleerd en het werkt exact zoals ik wil. Het is me ook duidelijk geworden dat er voor de T3 standaard geen mogelijkheid bestaat de achtergrond in agenda dayview of in de lancher te vervanger. Daarvoor is een aparte launcher noodzakelijk. Ben ik nooit zo'n voorstander van geweest eerlijk gezegd. Mijn ervaring is dat deze extra 'ballast' meestal traagheid en extra systeemcrashes veroorzaakt terwijl de toegevoegde functionaliteit vaak te wensen over laat. Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen als iemand me kan uitleggen wat de toegevoegde waarde van een launcher is boven de standaard ingebakken launcher.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 juli 2004, 16:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ben ik nooit zo'n voorstander van geweest eerlijk gezegd. Mijn ervaring is dat deze extra 'ballast' meestal traagheid en extra systeemcrashes veroorzaakt terwijl de toegevoegde functionaliteit vaak te wensen over laat.
Ik voel me enorm kreupel als ik onverhoopt de standaard launcher moet gebruiken.

Geen achtergrond, geen drag n' drop filemanagement, niet windows-verkenner-alike browsen op de kaart, geen move/copy/delete popup functies in het hoofdscherm zelf, geen catagorien in tab form... sorry, maar ik werk met ZLauncher vele malen sneller, efficienter en overzichtelijker dan met de standaard launcher. En crashen doen de "gevestigde" launchers zoals ZLauncher, LauncherX al helemaal niet.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023