Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 maart 2012, 00:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
[Nieuws] Open webOS begint vorm te krijgen

Sinds HP in december bekend maakte webOS voort te zetten als open source systeem brengen ze iedere maand een deel ervan naar buiten. In januari opende men de dans met het Enyo ontwikkelplatform voor webapplicaties, zodat de applicaties niet langer gelimiteerd zijn tot enkel webOS. Dat proces zal nog doorgaan totdat Enyo versie 2 volledig op toeren is. Inmiddels is men ook begonnen met het openbaren van pure webOS onderdelen. Vandaag is daarom de website openwebosproject.org online gegaan. Het is de bedoeling dat de ontwikkeling rondom webOS vanaf nu daar te volgen zijn. Tevens zijn enkele codedelen naar buiten gebracht waarmee het mogelijk wordt webOS op de standaard Linux kernel te draaien. Omdat de bijbehorende Linux kernel (versie 3.3) gisteren het levenslicht heeft gezien zit er op dat punt dus schot in de zaak. Het zal echter nog tot september duren voordat webOS volledig openbaar beschikbaar is. Voor die tijd kan webOS dus niet gebruikt worden op andere hardware dan de al bekende Pre's, Pixi's, Veers en TouchPads.

Er is echter ook minder goed nieuws. Vorige maand berichtten we nog over de nog verschijnen Isis browser welke een vast onderdeel wordt van het open webOS. De heren van webOS-Internals hebben getracht deze browser al eerder naar de huidige webOS toestellen te brengen, maar dat project is inmiddels stop gezet. De beschikbare broncode biedt op dit moment niet de mogelijkheid om dat doel te verwezenlijken. Tenzij er nog aanvullende stukjes code beschikbaar komen voor september zal het dus een lange zit worden eer de webOS browser een update krijgt.

Bron: Open webOS
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 5861-9tckvsm38w.png‎ (12,3 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2012, 12:20
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2012, 17:00
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 maart 2012, 21:18
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Sprangers Bekijk bericht
?
Ik vermoed enige frustratie naar aanleiding van het uitblijven van een betere browser Ik had het even niet in de gaten gehouden, maar het project is twee weken geleden al stilgelegd, en specifieke donaties teruggegeven. Ik weet niet wat er mist, dus ik heb ook geen idee of en wanneer men een poging zou kunnen wagen.

Ik heb twee, drie weken terug gekeken naar het mogelijk geschikt maken van Firefox voor webOS, maar dat is niet eenvoudig, zelfs niet voor mensen met enige ervaring met de Firefox code.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 maart 2012, 19:45
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Goed geraden Domo! Ik denk dat webOS alleen wat gaat betekenen voor een nieuwe generatie hardware. Maar dat is mijn vermoeden. Toch maar eens gaan uitkijken naar een Android..
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 maart 2012, 21:37
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
...Toch maar eens gaan uitkijken naar een Android..
De spraakherkenning van Android, om er eens één ding uit te lichten, is werkelijk verbluffend.

Mijn zus kocht zes jaar geleden een IBM-systeem voor spraakherkenning, met speciale koptelefoon en microfoon en een maandenlange training, voor een bedrag van vele duizenden.
Het mobieltje dat mijn vrouw twee weken geleden kocht (een Galaxy Y of zoiets, à €129,-) zet alles wat er door wie ook wordt ingesproken onmiddellijk en nagenoeg foutloos om in tekst - zonder enige oefening en zonder langzaam of nadrukkelijk praten.

De Pre3 heeft een veel mooier scherm, dat wel, maar ik vrees dat ik een tweede voordeel niet zo snel gevonden krijg.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023