Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 december 2010, 19:56
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Erg tevreden over mijn Pre 2 van de sint

Over het geheel genomen ben ik erg tevreden over het kado van een vroege Sint. Natuurlijk zijn er zaken die verbeterd kunnen worden. Bijvoorbeeld de sync, maar veel van wat daar over gezegd wordt gold al voor de Pre 1, dus geen verslechtering.
Verbeteringen die mij opvallen zijn:
- Het scherm is veel gevoeliger, geen swipes die je nog maar een keer probeert als de eerste het niet deed. Toetsenbord weer iets beter, maar geen Treo!
- Swiping gaat veel makkelijker nu de knop in het midden (Pre 1) weg is.
- Email (pop) ophalen is een kwestie van seconden. Bij mijn Pre 1 soms zelfs minuten.
- In het algemeen veel sneller, soms echter niet. kijk nog wat dat is.
- Eerste letter voornaam, 2 a 3 letters achternaam levert nu het goede contact. Dat was op de Treo zo, maar de Pre 1 deed dat niet goed. Dus als je
__________ Bibi barones van Zuylen van Nijevelt-den Beer
zoekt, tik je gewoon bbe, zie screenshot
of als je
__________ Bibi barones van Zuylen van Nijevelt-den Beer Poortugael
zoekt, tik je BPO in.
- Nog niet veel ervaring, maar classic loopt, hotsync (over WiFi) ook, Goosync ook, (oude) tomtom als naslagwerk zonder GPS ook. Vraag of je classic moet hebben? Voor mij geen vraag, ik heb zo'n 6 woordenboeken, 3000 adressen, een agenda sinds 2000, een goede (synchroniserende) beschermer van passwords, KM/uitgaven log etc etc . En ik gebruik de palm desktop, nog steeds erg makkelijk......
- Overigens werkt het zoeken naar een email-naam ook veel beter, ook tov de Treo

Zo zijn er nog wel meer zaken. Voornaamste nadelen tot nu toe? De meeste patches werken niet (geen landscape email), ook mijn patch voor een grote weergave van nummerherkenning (bril, Big CallerID) werkt (nog) niet; en Email wordt niet geheel correct weergegeven;geen NL woordenboek voor spelling controle.

Laatst gewijzigd door Dick99999; 05 december 2010 om 09:20. Reden: goosync toegevoegd en link naar tomtom post
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023