Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 september 2007, 20:09
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Synchronisatie Palm met Linux (Ubuntu)

Sinds een half jaar ben ik aan het experimenteren met Linux als operating system op mijn laptop. Tot mijn verrassing zijn de verschillende distributies, zo heten de verschillende mogelijk 'schillen', een stuk gebruiksvriendelijker geworden. Vooral wifi draaiende krijgen is nog wel eens problematisch, maar verder ben ik razend enthousiast. Je krijgt, gratis en voor niets, een goed werkend en compleet operating system, tekstverwerker, webbrowser (firefox), en Outlook vervanger (Evolution). Het systeem is stabiel en snel, en doet niet ongevraagd allerlei dingen zoals Windows Vista wel de neiging heeft. Ik draai nu Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn) naast Vista als operating system en gebruik in 95% van de gevallen Ubuntu i.p.v. Vista.

Ja, je loopt soms tegen wat zaken aan die niet in 1 keer werken, maar met behulp van de Ubuntu community zijn de meeste zaken oplosbaar. En ik ben gemiddeld handig, echt geen wizzkid.

Waarom, zul je denken, dit juichverhaal over Ubuntu linux ? Welnu, wat mij verbaast is dat ik er weinig over tegenkom in de draadjes op de site. Bij Ubuntu zit standaard een synchronisatiemogelijkheid met Palm meegeleverd.
De synchronisatie tussen Evolution (agenda, memo, taken, contacten) en mijn Treo verloopt snel en vlekkeloos. Met behulp van Card Export kan ik gewoon bestanden via USB heen en weer overzetten van de Secure Digitalkaart naar de laptop. Ben ik de enige ? Ik ben benieuwd naar anderen met, negatieve of positieve, ervaringen.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023