Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 december 2002, 00:12
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Review: Palm Tungsten|T Aluminium Hard Case

Het review van de Palm Tungsten|T Aluminium Hard case is hier te bewonderen: http://palmclub.nl/reviews/accessoir...sten_hardcase/

Met dank aan Roel!

- jp
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 december 2002, 04:17
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Een (goede) aluminium case is gevoerd met een schokabsorberende laag. Daardoor worden dan de klappen niet door gegeven. Maar een kunstof case zal toch ook wel sterk zat zijn (als je er tenminste niet op gaat zitten)?

Wel bizar trouwens dat er geen gat in zit voor de hotsync (desnoods met een kabeltje). Misschien gingen zo voor "stofdicht" bij het ontwerpen?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 december 2002, 16:56
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Bedankt voor het review ! Ik heb de hardcase voor kerst gekregen, en ben er uitermate tevreden over ; al was ook ik in de veronderstelling dat de case volledig van aluminium zou zijn.

Ik ben eigenlijk wel blij dat de onderkant geheel dicht is. Als je 'm bv in je jaszak draagt (waar bij mij altijd wel een beetje zand in zit), is de universal connector beschermd, en dat is wel zo'n prettig idee.

Heb ook nog een koptelefoon gehad, dus waar blijft die MP3 speler nou..... (tis nog maar een paar dagen voor het eind van het jaar)
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 februari 2003, 12:20
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Enkele eigen bevindingen van deze case:

-het losklikken van de Tungsten uit de case kan ook per ongeluk gebeuren indien een SD/MMC kaartje wordt in- of uitgeklikt (dit kan bij onzorgvuldigheid ook gebeuren bij indrukken aan/uitknop, maar niet bij in/uitklikken van stylus);

-het in de case klikken moet met enige aandacht gebeuren, anders is het mogelijk dat één of beide van de 'haakjes' niet in de Palm haken;

-bij bovengemiddelde (maar acceptabele) druk op de voorkant van de case (net onder het Palm logo) wordt de 5-way navigator naar beneden ingedrukt;

-de rechter bovenkant van de achterkant van de case is naar mijn smaak te gemakkelijk te verbuigen, al is hier wel bovengemiddelde druk voor nodig. De boven- en onderzijde van de case sluiten dan niet meer in één lijn, maar dit is wel terug te buigen;

-ik heb mijn twijfels over de val-protectie aan de bovenkant van deze case. Er zal dan een enorme klap op de twee haakjes en de twee gaten in de Palm zelf komen. Tevens kan de Palm in deze case direct op z'n eigen behuizing vallen bovenaan, zonder zelfs uit te schuiven.

Conclusie: Ik ben wel tevreden, maar had hem liever robuuster gehad. Mijn Palm V vervoerde ik gerust in de aluminium 3COM Palm V case, met andere losse (harde) spullen in mijn koffer/tas. Nu zal ik 'm in een apart vak vervoeren. De Palm V vervoerde ik ook in mijn achterzak, met deze case is dat niet verantwoord door indrukken van 5-way knop en vervorming van de case.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de alu-case Proporta voor de Tungsten, waar momenteel een proto-type op de site wordt getoond. Valprotectie van deze case? Aluminium bekleed met rubber/stof? Koptelefoon moet verwijderd worden vóór uitschuiven? Hotsyncen in cradle (volgens plaatje LIJKT het wel te kunnen)? BlueTooth bruikbaar in case? Is het naar rechts toe opengaan een belemmering?

Tot zover ik.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 februari 2003, 13:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Op de Brighthand forums staat een Personal Minireview of the Proporta Aluminium Case .
Een paar 'conclusies':
Mooie case, bijna hetzelfde materiaal als de Tungsten behuizing.
Syncen in de case kan niet met een kabel zou wel moeten lukken.
De voiceopnametoets is lastig bereikbaar, je hebt kleine vingers nodig.
Perfecte pasvorm en veel steviger dan de 'Aluminium' hardcase van Palm.
De buitenkant is vrij glad, dus wat lastig vast te houden.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 februari 2003, 13:56
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Hartelijk dank voor de link. Ik ga deze Proporta case bestellen. De Palm hard case die ik heb, krijgt een voldoende van me, maar geen ruime. Ook het feit dat je momenteel ook gratis een extra dicht-rits-case krijgt van Proporta, spreekt me aan. Indien er interesse voor bestaat wil ik best een review schrijven die de drie cases vergelijkt. Ik hoor het wel, vooralsnog wachten op het bezorgen vanuit Engeland.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 februari 2003, 14:06
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb de Aluminium Hardcase van Proporta hier nu liggen (sinds vandaag). Dit weekend zal ik proberen om een review van te publiceren, met zoals jullie gewend zijn ook ruim fotomateriaal.

Met de meeste punten zoals Roel die post (via Brighthand) ben ik het wel eens, een paar persoonlijke observaties:
  • voice memo kan ik makkelijk bij (en ik heb dikke vingers)
  • rechtshandig open zal even wennen zijn, voor mij als linkshandige echter een supermazzeltje! De klep is net als bij de Palm hardcase stevig genoeg om op te leunen met rechterhand en de boekvorm-pakmethode werkt ook prima (met vingers ondersteunen van klep)
  • echt superluxe aluminium, ontzettend stootvast en zeer waarschijnlijk ook erg valbestendig
  • binnenzijde links en rechts bekleed met (ik gok) neopreen
  • verwijderen uit case is lastig, moet veel kracht zetten (dus kabel of BT Hostync is aan te bevelen)
  • PERFECTE pasvorm!
  • bovenkant geheel open! zijkanten afgesloten.
  • resetknop niet bereikbaar, ook niet in opengeschoven toestand
En nu hou ik op, anders hou ik niets meer over het review
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 februari 2003, 14:10
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Jean-Paul, hoe lang duurde het bezorgen vanaf bestellen?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 februari 2003, 14:23
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb niet besteld, maar een reviewexemplaar ontvangen. Houdt bij Proporta (afhankelijk van voorraad) rekening met een week tot anderhalve week.

- jp
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 februari 2003, 10:00
Yeti
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Ik ben ook toe aan een case voor mijn Palmpje. Maar ik zou het liefst die dingen real-life vergelijken. Ik ben bij mij in de omgeving (Nijmegen, Arnhem) al aan het zoeken geslagen, maar geen enkele winkel die ze op voorraad heeft

Heeft iemand een idee welke winkel(keten) cases op voorraad heeft?

Nogmaals, ik wil liever niet via het internet bestellen omdat ik zelf wil zien hoe de cases er uit zien en of ze (voor mij) handig in het gebruik zijn.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 februari 2003, 12:48
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Nog wat opmerkingen na ontvangst van de Proporta aluminium case voor de Tungsten:
  • 'deksel' heeft bovenrand die in gesloten toestand de Palm IN de case houdt, in tegenstelling tot de 3COM alum. case waar de Palm bij vallen makkelijker zelf de grond als eerste raakt (God verhoede het);
  • diezelfde bovenrand van het 'deksel' raakt de Tungsten, het lijkt me dat dit op den duur de Tungsten case gaat beschadigen (ben benieuwd naar Jean-Paul's visie hierop);
  • de twee 'positie-puntjes/bobbels' achterop de Tungsten drukken diep in het schokabsorberende rubber van de achterwand van de case, misschien gaat dit hierdoor op den duur kapot?
  • de twee 'klik' veertjes in de achterwand (die klikken in de twee gaten achterop de Tungsten) bestaan uit plastic haak die gelijmd is op een verend metaal, hoe goed zit dit vast?
  • de case is niet gladder dan de 3COM alum. case, eerder IETS ruwer, maar nog steeds ietwat gladjes;
  • jammer dat syncen op cradle niet kan, denk dat ik een cradle ga ombouwen, zodat dit wel kan (hij klemt inderdaad te goed om 'm dagelijks in en uit de case te willen halen);
  • jammer dat de bescherming niet lijkt op die van de 3COM Palm V alu. case, want dan had ik de Palm ook losjes in mijn koffer/tas durven vervoeren
  • verder helemaal eens met de gemelde punten! hele mooie case, paar kanttekeningen

Laatst gewijzigd door MendriX; 25 februari 2003 om 12:58.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 februari 2003, 12:55
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Houdt bij Proporta (afhankelijk van voorraad) rekening met een week tot anderhalve week.
Het viel erg mee. Binnen enkele dagen kreeg ik dat gratis neoprene-caseje en een week later de alum. case.

Over de neoprene case:
  • Tungsten (of andere passende Palm) wordt verankerd met een klittenband systeem waarvan je één helft plakt op je Palm;
  • zonder klitteband is de case heel bruikbaar om de Palm in te ritsen voor vervoer. heel schokabsorberend en geheel omsloten; een aanrader voor goed beschermd vervoer met weinig nodige toegang tot de Palm;
  • er zijn creditcard vakjes, een iets groter vakje (rijbewijs?) een een elastiek in de rug voor een pen van 10 tot 13 cm. (te 'los' voor een stylus);
  • de Tungsten past niet ín de alum. case in de neoprane case, alleen maar kaal.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023