Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 maart 2003, 21:28
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Tungsten T of pocket PC

Ik ben nu in het bezit van een Palm V (een klein jaartje) en die bevalt goed,maar ik wil iets anders waarmee ik MP3 kan afspelen goed kan browsen,mailen en media(filmpjes)kan bekijken,en wat tevens goed werkt met een tomtom navigator.
Ik twijfel dus nog of ik een tungsten of bijv. een compaq pocket zal kopen.Ik koop liever meteen iets wat helemaal naar mijn zin is.
Ik ben nog pas net aangemeld op dit forum,maar ik ben wel benieuwd of iemand mij kan vertellen of een tungsten zeker zo goed te gebruiken is voor dit alles als een pocket PC (de palm V houd ik er toch bij ivm
een aantal toepassingen )
Ik weet ook niet of ik dit nu op de juiste plaats geplaatst heb ,maar dat hoor ik vanzelf wel.(ik zit in de horeca niet in de I.T.)
BVD patrick
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2003, 21:44
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De verschillen kan ik moeilijk aangeven, maar een kleine poging zal ik wagen om de Tungsten|T te beschrijven

MP3 afspelen gaat als ik de fora een beetje bijhoudt nu toch wel goed op een Tungsten|T, dus daarin zit weinig verschil met de HP iPaq. De speler is niet geheel gratis (als je tenminste een goede wilt hebben).

Browsen moet met de 320x320 schermen ook goed te doen zijn. Wat de beste browser is? Geen idee, daarmee heb ik niet zo heel erg veel ervaring.

Mailen gaat in ieder geval prima. Attachments vormen soms nog een probleem, maar met extra software valt hier ook wel een mouw aan te passen.

Hetzelfde geldt voor overige mediatoepassingen.

Met GPS heb ik geen enkele ervaring, dus daar doe ik geen uitspraken over.

Dus de Tungsten|T kan het allemaal wel, maar je zal om optimaal gebruik te kunnen maken van alle mogelijkheden wat software erbij aan moeten schaffen. Toch is de prijs van de TT vast lager dan die van de HP iPaq, dus dat compenseert weer een hoop.

Voor meer info kan je op deze website eens de review lezen van de Tungsten|T. Lees hier! Bij de PocketPC-club kan je wellicht de review van de iPaq nalezen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2003, 22:41
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Qua GPS hebben de Pocket PC's (nog) een voorsprong. De GPS-paketten, software bedoel ik dan, die je voor de Pocket PC's kan krijgen kunnen gewoon meer dan de GPS-sets die nu voor de Palms te verkrijgen zijn. Dat de paketten voor de Pocket PC's nu nog meer kunnen heeft te maken met het feit dat de Palms voor het OS5 besturingssysteem nog tamelijk trage processoren hadden die niet geschikt waren voor bijvoorbeeld spraak. Overigens heeft Digimap al GPS-software voor OS5 aangekondigd die spraak ondersteund.
Al met al lijkt het dus een kwestie van wachten op GPS-software die net zo veel kan als de Pocket-PC software.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 maart 2003, 08:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En als je nog even het geduld kan opbrengen kun je naar de workshopbijeenkomst komen op 19 april. Daar laten we zien hoe PalmOS PDA's en GPS ontvangers samenwerken en na de pauze laten we zien hoe je het internet op kan met een PalmOS PDA en een GSM/GPRS toestel.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 maart 2003, 13:18
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Daar laten we zien hoe PalmOS PDA's en GPS ontvangers samenwerken
Maar dat wordt toch nog niet Digimap icm een OS5 Palm?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 maart 2003, 14:12
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
In ieder geval allemaal bedankt voor de vlotte reactie,wat betreft het prijsverschil tussen een Tungsten en een Ipaq dat is niet zoveel,want ik zal bij de tungsten gelijk al een bundel software aan moeten schaffen,die er bij de ipaq al standaard inzit.
Het grootste voordeel voor de Palm vind ik in iedergeval zijn uiterlijk,compactheid en OS(wat gewoon beter draait als windows)
Toch wil ik nog naar een winkel die mij van allebei een fantsoenlijke
demonstratie kan/wil geven,heeft iemand goede ervaringen?Ik woon in amersfoort dus het liefst een beetje in de buurt.
Groeten Patrick
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 maart 2003, 20:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
ik zal bij de tungsten gelijk al een bundel software aan moeten schaffen,die er bij de ipaq al standaard inzit.
Valt wel mee hoor, want je krijgt een prima pakket software bij de Tungsten T, o.a. Documents to Go voor het kunnen meenemen en bewerken van Word en Excel documenten op je Palm. En vergis je niet: Documents to Go werkt veel beter dan wat Microsoft biedt op het Pocket PC platform. Je kan je gewijzigde documenten nu gewoon synchroniseren met je PC-versie, zonder verlies van je opmaak, iets wat onder PPC niet lukt.

Rotterdam is niet om de hoek (een uurtje met de trein), maar probeer het eens bij de PDAShop , dat is niet alleen een webwinkel, maar je kan er ook gewoon binnenwandelen. Voor het adres + routebeschrijving moet je even doorklikken naar de contact-pagina .

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 maart 2003, 15:20
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Jawel,het is de Tungsten geworden
Nu nog even kijken welke software ik er nog allemaal bij aan moet schaffen,want met de multimailversie die ik erbij kreeg krijg ik geen attachments open hoor
maar voor de rest vind ik em schitterend
(overigens heb ik die 16 mb sneller vol dan de 2 mb van mijn Palm V )
groeten patrick
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 maart 2003, 16:51
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster

Maar dat wordt toch nog niet Digimap icm een OS5 Palm?
Natuurlijk krijg je op de GPS workshop Digimap te zien. De bedoeling is om aale soorten hardware en software te laten zien en ook zo'n beetje de belangrijkste software.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023