Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26 maart 2005, 08:42
respen respen is offline
Lid
Voornaam: Rudi
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 juli 2003
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 28
De Treo 650 heeft de volgende problematiek welke nu ook zo'n beetje in duidelijk is door meldingen wereldwijd;

1. Memory leak -> Er druppelt geheugen weg uit de Dynamic Heap waardoor het OS zich reset , dit is aangetoond door testjes. De Tungsten T5 heeft hetzelfde probleem.

2. SIM-Kaart slot/Radio software is incompatible met GEMPLUS 64 Kb kaartjes, de Radio hangt, accu is na 8 uur leeg door stroomverbruik, en device reset en is instabiel.

3. Radio software veroorzaakt een softreset als je langere tijd met GPRS verbonden bent; denk aan verichat b.v.

De ervaringen zijn van instabiel/onbruikbaar tot af en toe een vastloper, ligt er een beetje aan hoe intensief je het apparaat gebruikt.

Voor een aantal netwerken in de US heeft Palm updates gemaakt die een aantal dingen fixen. Deze updates zijn er nog niet voor de Unlocked GSM versie.

Dank je wel Palm dat de Palm community Beta testen mag zijn voor dit instabiele product. Heb hem gelijk van de hand gedaan en een Nokia 9300 gekocht.
__________________
- If elvis was still alive, he'd be dead by now -
Met citaat reageren
  #22  
Oud 27 maart 2005, 19:01
mvangoch mvangoch is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 maart 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 6
resetprobleem

Hallo,

Ik heb anderhalve week een Palmone Treo 650; en ook hetzelfde probleem; ik heb een KPN SIMkaart van 2003 van Gemplus.
Toestel valt om de haverklap de telefoonfunctie van uit en de batterij is in 1 dag leeg!
__________________
Groeten van Mathé (Treo 650 gebruiker)
Met citaat reageren
  #23  
Oud 27 maart 2005, 19:07
respen respen is offline
Lid
Voornaam: Rudi
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 juli 2003
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 28
Hopen dat PalmOne de updates die beschikbaar zijn voor Sprint (Amerikaans netwerk) ook voor de Unlocked GSM versie uitgeeft..

Het is super triest dat zo'n duur product zo instabiel is..

Ow, de patches die voor Sprint zijn uitgegeven hebben tot gevolg dat Dial-up Networking en Voice-tags voor Bluetooth niet meer werken.

De bugfix veroorzaakt meerdere tekortkomingen. Ik zit met open mond te kijken naar het gestuntel van PalmOne de afgelopen weken.
__________________
- If elvis was still alive, he'd be dead by now -
Met citaat reageren
  #24  
Oud 06 april 2005, 09:58
Mikey Mikey is offline
Lid
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 02 februari 2005
Locatie: Maastricht
Berichten: 43
Met zowel mijn KPN Gemplus kaatje van 2 weken oud als mijn Gemplus AH-mobiel prepaid kaart van oktober 2002 heb ik geen probleem ondervonden met de telefoonfunctie. Ik ben dus juist huiverig om die updates te installere als ik alle bezwaren daartegen hoor: het middels is erger dan de kwaal.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 22 april 2005, 18:44
snorrie's schermafbeelding
snorrie snorrie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Schiedam
Berichten: 16
Ik heb een KPN Gemplus kaartje van 11-2004 en zodra ik met GPRS mijn mail heb opgehaald en naar een willekeurig ander programma wil krijg ik een soft reset .

Gebruik ik mijn Orange kaartje van 2001 op dezelfde manier nergens last van ik weet alleen niet of dit ook een Gemplus kaartje is.

Het vervelende is dat ik van KPN een Duo-kaart heb en dat ik in november een nieuw setje kaarten heb moeten aanschaffen omdat mijn oude kaartjes niet in de Treo 600 werkten. Ik heb echt geen zin om bij elke Treo(die al duur genoeg is) ook nog een set nieuwe Simkaarten a 40 euro te bestellen.

Hoelang zou het denken jullie gaan duren voordat er hier een patch voor zal zijn?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 22 april 2005, 21:02
mvangoch mvangoch is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 maart 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 6
Heb mn Treo 650 teruggestuurd naar TakeItnow; krijg maandag een splinternieuwe= dus gewoon garantie.
En nu maar afwachten of het niewe toestel het wel goed doet......

Ik geef hier op het forum wel een berichtje hoe het afgelopen is.
Weet er iemand wat een extra SIM kaart met het zelfde telefoonnummer kost?

grt,

Mathé
__________________
Groeten van Mathé (Treo 650 gebruiker)
Met citaat reageren
  #27  
Oud 10 mei 2005, 18:43
Pieter007
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Gisteren mijn Treo 650 binnengekregen via de xs4all actie. Binnen een paar uur begonnen de resets . Daarna heb ik een "harde" reset gedaan en ben de treo weer gaan gebruiken (zonder te synchroniseren). Binnen 10 minuten was het weer raak. Vanochtend was het zo erg dat hij iedere keer resette als ik het telefoon gedeelte activeerde en het netwerk gevonden werd. Bellen was er dus niet eens meer bij. En dit dus op een "kale" treo met de fabrieksinstellingen!

Er zit een splinternieuwe Gemplus simkaart in van KPN. #*377 geeft steeds dezelfde foutmelding die op deze forums ook al eens is langsgekomen. Het eigen telefoonnummer verschijnt niet in het info scherm (met IMEI nummer etc.)

Inmiddels staat het hele zaakje ingepakt en wel te wachten tot het postkantoor morgen open is. De smartphoneshop.nl mag het verder uit gaan zoeken.

Met citaat reageren
  #28  
Oud 16 mei 2005, 12:40
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Over het algemeen is m'n Treo650 redelijk stabiel. Crashes tijdens het bellen heb ik gelukkig niet meegemaakt. Wat wel vervelend is, is Bluetooth: staat de Treo op standby en maak ik via de pc verbinding, springt de Treo aan en is gelijk "bevroren". Na 1 minuut, als het scherm weer uitgaat, volgt dan een reset .
Dit gebeurt bijv als ik in de hotsyncmanager bij de "local" setuptab kijk.

Blijkbaar hebben ze geen rekening gehouden met de situatie wanneer de Treo uit standby komt zonder dat het toetsenbord is aangeraakt..

Enfin, ik hoop dat het wat verbeterd bij de komende rom-update.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 19 mei 2005, 07:28
Palm_computer Palm_computer is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2004
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar Palm_computer
er is een treo update beschikbaar ... zou dit eventueel het probleem met Sim kaarten kunnen oplossen ? in elk geval is er een verbetering in memory gebruik

zie gegevens voor update : http://discussion.treocentral.com/sh...6&page=1&pp=20
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023