Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #201  
Oud 08 december 2006, 16:28
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Je kunt bijvoorbeeld zien welke programma's een alarm of andere actie gaan triggeren. Als de tijdstippen overeenkomen met het flikkeren van je scherm dan kun je in de lijst zien welk programma de alarms / acties triggeren waardoor je scherm gaat flikkeren en vervolgens dit programma verwijderen / uitschakelen.

De notificaties zijn afkomstig van programma's die aanstaan en op de achtergrond draaien.
Bedankt, ik zal het in de gaten houden en me terugmelden.
En nu moet me nog even van het hart dat ik nog steeds verbaasd ben over de stabiliteit van de 680, na tamelijk slechte ervaringen met eerdere apparaten.
En dat gedoe over de batterij moet nou maar eens afgelopen zijn...
Met citaat reageren
  #202  
Oud 08 december 2006, 16:31
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Jaja, de stabiliteit komt voornamelijk door het dynamisch geheugen en dbcache, op de Treo 680 zijn deze ruim voldoende (zie een van mijn eerdere posts met een screenshot van MemInfo). Palm heeft eindelijk gesnapt hoe het moet. Batterij is wat mij betreft OK, ik doe er nu 3 dagen mee.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #203  
Oud 08 december 2006, 16:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Who-ho-ho.... 21,4 kB/s is een maximale snelheid die in laboratoriumomgevingen wordt gehaald!

In de praktijk gaat GPRS niet sneller dan een oude 56k6 modem, rond de 5-6 KB per seconde, ongeacht bij welke provider je zit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
GPRS gaat tot meer dan 20 maal zo snel (21,4 kB/s).
Zie ook: [Nieuws] Telecombedrijven halen beloofde snelheden mobiel internet niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss Bekijk bericht
Ik heb nog eens goed gekeken: op de verpakking staat het niet echt duidelijk, maar het kaartje zelf ziet er toch wel erg 'legaal' uit:
- Secure Digital logo -> zelfs Secure Digital HC logo!
- write protect schuif
A-Data is toch een redelijk merk?
Ik ken het merk verder niet, maar is het deze? Het moet wel, want A-Data heeft geen 4 GB SD, alhoewel.
Citaat:
Card info geeft:
Secure Digital Card
3866.5 MB total

maar geen merknaam bij de info...

Vreemd. Maar wel 4GB voor 79.95
Ik vind het merkwaardig dat het werkt. Misschien kunnen andere A-Data kaartgebruikers eens nazien of er een merk wordt aangegeven bij Card Info.
Voor anderen kan ik toch aanraden om vooraf na te gaan of je nog van je aankoop van het SDHC-kaartje kan afzien, moest het niet werken met je Treo.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #204  
Oud 08 december 2006, 17:28
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik heb dat keyboard backlight geknipper ook, al heb ik nu mLight dus overdag zie ik het niet meer. maar af en toe (eens per uur zie ik het) knippert ie i.d.d. een keer of 4 subtiel in lichtsterkte, binnen 1 seconde.

Enige overeenkomstige software die ik heb is laatste ZLauncher en laatste DateBk6.
Met citaat reageren
  #205  
Oud 08 december 2006, 17:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Exclamation

Citaat:
Ja, handig, dan maak je je schuldig aan dezelfde soort consumentenmisleiding (of in dit geval, verwarring) als de mobiele operators doen, JUIST zoals in het artikel die je citeert. Een topsnelheid noemen zonder dat je daarbij expliciet aangeeft wat realistische praktijkwaarden zijn.

Je schreef:

Citaat:
GPRS is algemeen aanwezig. Alleen de tariefplannen maken dat het gebruik minder algemeen is. De snelheid van een inbelverbinding ligt op 9600 baud. Om je email te checken (een tiental mails) is dit voldoende. Op internet iets opzoeken zonder plaatjes is ook mogelijk. GPRS gaat tot meer dan 20 maal zo snel (21,4 kB/s).
Dat mag dan de theoretische topsnelheid zijn, maar als je uitleg en advies aan een geinteresseerde leek aan het geven bent is het handig om te noemen dat de daadwerkelijke maximum snelheid nooit hoger komt dan 5-6 KB/s. Wat nogal een verschil is met 21,4 KB/s.

Zo wek je geen stoute verwachtingen op, vandaar dat ik met de praktijkcijfers heb gereageerd.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #206  
Oud 08 december 2006, 23:33
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Heb ik iets leuks voor jullie:

Het programma TreoInfo versie 1.3.1 toont de volgende aspecten van je Treo:

- signaalsterkte
- vrij RAM geheugen
- batterij niveau
- voltage niveau

Kan met zowel de standaard Launcher worden gebruikt als met Launcher X (LXOS5 Standard / LXOS5 LuminiX skin)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: prc TreoInfo.1.3.1.prc‎ (11,5 KB, 56x gelezen)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #207  
Oud 08 december 2006, 23:34
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
En nog meer goed nieuws, alle Seidio car kits / GPS pods werken perfect met de Treo 680. De Treo 680 zit als gegoten in deze houders (heel stevig en heeft geen speelruimte).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #208  
Oud 09 december 2006, 00:23
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Agendus Premium werkt nu ook, Agendus Mail laatste versie ook. WorldMate Pro 5 zonder problemen, Phone Technician doet het prima. YourCall okee.
Met citaat reageren
  #209  
Oud 09 december 2006, 01:33
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daanh78 Bekijk bericht
Yay, net m'n Treo 680 besteld, dus vanaf morgen mag ik me ook aansluiten bij het cluppie Palm gebruikers. Hoop dat ik er blijer mee zal zijn dan met m'n MDA Vario (htc wizard)

Verdorie die TNT ook. Gisteren besteld, vandaag binnen... en ondertussen is het al morgen.

Geduld is een schone zaak zegt men
Met citaat reageren
  #210  
Oud 09 december 2006, 08:34
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Hier idem. Woensdag besteld, TNT maakt er een potje van, nu hopelijk maandag aflevering. Zou wel een leuk verjaardagscadeautje zijn...
Met citaat reageren
  #211  
Oud 09 december 2006, 10:45
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
Hebben jullie al ervaringen met GPS gebruik en navigatieprogramma's???
Hoe bevalt dat en in vergelijking met 650?

en,

Stel dat ik, tungsten c gebruiker, overstap tot 680 merk ik dan erg verschil qua processor en werksnelheid van de palm?
Met citaat reageren
  #212  
Oud 09 december 2006, 11:01
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Navigatie gaat prima op de 680, op dit moment werkt alleen TomTom Navigator 5 (aan TomTom 6 wordt nog gesleuteld). Het navigeren is niet anders dan op de Treo 650, je gebruikt immers hetzelfde programma. Waar je wel een verbetering merkt bij gebruik in combinatie met TomTom 5 is het opstarten van het programma. Op de 650 krijg je vaak te weinig DBcache meldingen en ben je gedwongen om de soft resetten bij de Treo 680 gebeurt dit niet omdat dit toestel met veel meer DBCache is uitgerust.

Wat processorsnelheid betreft denk ik niet dat je een verschil merkt met de Tungsten C (het verschil is 400 Mhz op de Tungsten C - 312 Mhz op de Treo 680). Je zou dit alleen kunnen merken bij gebruik van "zware" programma's zoals TomTom en MMPlayer maar TomTom doet het dus prima op de 680 en voor MMPlayer zijn er betere alternatieve zoals TCPMP / Coreplayer.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #213  
Oud 09 december 2006, 11:56
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
In de kommentaar bij het Treo 680 Batterij review van TreoNauts staat nog volgende batterijtip:
Citaat:
Battery problems????? Go to prefs, date & time. Change the top setting (sorry, don't have my treo in front of me) that automatically sets date/time & change it to do nothing, i.e. don't automatically set anything.

I was having terrible battery life (1 day or less). After changing this setting, my battery is lasting about 2-3 times longer.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #214  
Oud 09 december 2006, 13:03
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Tip heb ik ook al 'ns gelezen, maar bij mij heeft deze optie nooit aangestaan. Desondanks heb ik een zeer matige batterij capaciteit en bij een normaal drukke dag moet ie tussentijds aan de lader.
Met citaat reageren
  #215  
Oud 09 december 2006, 13:55
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Palmary Clock laatste versie voor Treo crasht de 680 als je door de achtergronden heen bladert, zowel in het hoofdscherm als in de skin prefs.....
Met citaat reageren
  #216  
Oud 09 december 2006, 17:44
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
In mijn auto heb ik een Nokia Advanced Carkit CK-7W. De 650 werkte hier heel redelijk mee samen. Opnemen - afsluiten en volume werkten naar behoren. De BT verbinding veroorzaakte echter regelmatig een soort echo.

Dan ga je denken dat de 680 wellicht e.e.a. nog beter kan. FOUT!! Deze Palm werkt nagenoeg NIET samen met mijn carkit. Opnemen en afsluiten moet op de Treo omdat de carkit knop niet werkt. Volume werkt ook niet. Eigenlijk werkt helemaal niets behalve de overdracht van het geluid....op zich is dat natuurlijk het belangrijkste....maar het volledig ontbreken van de bediening is toch wel jammer

Daarnaast moet ik heel goed opletten indien na het uitstappen de telefoon overgaat. Het simpelweg "opnemen" werkt niet meer goed. De speaker blijft stil terwijl er wel een verbinding is. Men kan mij niet horen...en ik kan de andere kant niet horen. Pas het herhaald aantippen van de speakerphone button op het scherm haalt het geluid weer terug.

Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief het pairen van een Treo die even doorvoor een hard reset heeft gehad.

Jammer!!!
Met citaat reageren
  #217  
Oud 10 december 2006, 01:09
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
In de kommentaar bij het Treo 680 Batterij review van TreoNauts staat nog volgende batterijtip:
B.t.w. de "onvolprezen" MDA Vario heeft ook een batterij van "slechts" 1250mAh. Het is dus niet alleen de 680 die een kleine batterij heeft.

Wat me opviel toen ik de Vario net had, was idd de korte stand-by tijd, maar nu ruim 3/4 jaar verder is het geen probleem meer. Accu's hebben hun volle capaciteit pas na een aantal ladingen.

Ik verwacht dat het met de Treo 680 niet veel anders zal gaan. (als ik hem eenmaal heb, want afgeven bij de buren kon natuurlijk niet. Dus moet ik tot maandag wachten en dan een 24u aan de lader of zo, dus dinsdag eindelijk....)
Met citaat reageren
  #218  
Oud 10 december 2006, 01:42
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Palmary Clock laatste versie voor Treo crasht de 680 als je door de achtergronden heen bladert, zowel in het hoofdscherm als in de skin prefs.....
Is het de allerlaatste versie V3.3?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #219  
Oud 10 december 2006, 01:54
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Jazeker. Speciaal mijn licensie weer uit de kast gehaald voor de 680.

Wordt overigens een zure ervaring, eindelijk gekozen voor een combi pda/telefoon, wil ik gaan kijken naar een leuk data-abonnement: wordt Edge uit de lucht gehaald door de enige provider die het überhaupt aanbood. Heb ik toch ook een beetje de 680 voor gekozen. Ik krijg bijna spijt dat ik niet voor de 750v ben gegaan (sorry, geintje)...
Met citaat reageren
  #220  
Oud 10 december 2006, 10:30
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ga toch maar 'ns mijn garantie claimen bij Palm. Gisterenavond de 680 weggelegd, 100% opgeladen.

Vanochtend voor het eerst aangezet en er was nog 41% over. Vorige tests waren ook al slecht zonder dat er software op de 680 stond. Deze keer stond er weer de nodige software op. Is er software die "berucht" is om het batterijverbruik ook wanneer de Palm UIT is?

@ Rudy....ik heb ook met die gedachte lopen spelen. Deze 680 is ook gekocht met EDGE als zeer interessante optie (ik moet binnen 4 weken een ander abo...) . Nu dit weg gaat vallen blijft er niet veel over behalve T-Mobile. Die hebben helaas in mijn omgeving niet zo'n geweldige dekking.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023