Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 mei 2007, 10:59
GKTREO
Guest
 
Berichten: n/a
Beginnersvraag Treo 750

Ik heb mijn Treo met windows mobile nog maar net vandaar waarschijnlijk voor jullie een beginnersvraag. Wat is nu de beste manier om software te downloaden ? Ik kom daar niet echt uit dwz: Wat moet ik nu doen wanneer ik bijvoorbeeld het prog. Treo Alarm of Hide logo wil downloaden ? Doe ik dit direct vanuit mijn Treo of gaat dit via de PC ? Vaak zijn dit gecomprimeerde bestanden, wat moet ik verder doen wannneer zo'n ZIP file op mijn PC zit ? Anders gesteld, wanneer is een prog gereed om over te zetten naar de Treo ? En hoe gaat dit overzetten ? Is dit een kwestie van "slepen " of komt nu Active Sync om de hoek kijken ? Alle hulp is welkom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 mei 2007, 11:13
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Je kunt zowel op je Treo downloaden als je pc.
Download je een .cab file, kopieer deze dan naar je Treo en zoek deze op met de verkenner, klik op het bestand en de installatie zal beginnen.
b.t.w. AS heb je idd nodig om verbinding tussen je pc en je Treo te leggen.

Ook kan het zijn dat een bestand een .exe is, gewoon starten op je pc.
Zip bestanden, eerst uitpakken op je pc, en dan al na gelang de inhoud (cab of exe) behandelen.

Persoonlijk kies ik bij de meeste progjes voor installatie op de geheugenkaart, scheelt geheugen in je Treo.
Today-plugins of agenda-toepassingen kun je beter in het geheugen van je Treo installeren. Als je Reset willen deze namelijk wel eens niet starten als je ze op de geheugenkaart hebt staan.
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 mei 2007, 11:17
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Beste GKTREO,

Het antwoord op je vraag is primair kostengerelateerd. Er zijn namelijk nagenoeg geen beperkingen meer om bestanden rechtstreeks "mobiel" op je telefoon te downloaden. Je verbruikt op dat moment wel data, al dan niet uit een databundel. Dit kan bijzonder kostenverhogend werken.
Op het moment dat je hetzelfde bestand, op het werk of thuis, via je internetverbinding download en m.b.v. activesync naar je telefoon overzet, heb je geen extra datakosten gemaakt.

Succes en veel plezier met je Treo 750.

Michel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 mei 2007, 13:37
mccune mccune is offline
Lid
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Locatie: Friesland
Berichten: 34
Stuur een bericht via MSN naar mccune
Gebruik gewoon CABviaActiveSync. Met dit programma kun je op je PC d.m.v. rechtermuisknop op het CAB-bestandje simpel een programma op je Treo installeren. EXE bestanden installeer je al vanaf je PC dus nu kun je beide vanaf je computer doen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 mei 2007, 17:15
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mccune Bekijk bericht
Gebruik gewoon CABviaActiveSync. Met dit programma kun je op je PC d.m.v. rechtermuisknop op het CAB-bestandje simpel een programma op je Treo installeren. EXE bestanden installeer je al vanaf je PC dus nu kun je beide vanaf je computer doen
Je kunt ook heel eenvoudig met Activesync het cab-bestand naar een tijdelijke directory op je Treo kopieren en dan vanaf de Treo installeren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023