Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 april 2007, 00:10
Fantomaz
Guest
 
Berichten: n/a
degressie ipv Progressie Palm Tungsten T2

Waar ik eerst vast zat in de synchronicatie van MP3 bestanden, loop ik nu nog zwaarder vast...Wat is er loos:Vanwege een verhuizing hier heb ik alleen de beschikking over de Laptop van mijn vrouw. Doorgaans synchroniseerde (Hotsync) ik altijd met de cradle en het USB kabeltje op mijn PC.Omdat ik mijn PC voorlopig niet kan gebruiken, heb ik de Cradle op de Laptop aangesloten.Ik heb -bij gebrek aan CD- de juiste Software gedownload en geinstalleerd (PalmDesktopWin414EN).Ik zie nu wel de nodige software verschijnen op mijn desktop, maar ik kan nu echter nog steeds geen Hotsync uitvoeren.Hij blijft telkens hangen en na langere tijd krijg ik de melding dat er geen verbinding tussen Handheld en PC tot stand kan worden gebracht. (of woorden van gelijke strekking in het Engels.)Inmiddels heb ik mijn profiel aangemaakt via tools in "Palm Desktop".Maar nog steeds geen resultaat.Wanneer ik de Hotsync button op de cradle indruk, hoor ik kort 4 toontjes achter elkaar en verder niets. Mijn Palm blijft dan ook volledig hangen en doet niets, tot hij na verloop van tijd aangeeft dat er dus een probleem is opgetreden, als hierboven reeds beschreven.Waar gaat het fout?Ben ik iets vergeten?Heeft het te maken met het feit dat ik nu een andere PC gebruik?Ik ben het even helemaal kwijt...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 april 2007, 06:20
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Is op de laptop misschien een firewall geïnstalleerd die de communicatie tussen hotsync en Palm blokkeert?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 april 2007, 17:27
Fantomaz
Guest
 
Berichten: n/a
Fat 16 of FAT versus NTFS

Geen firewalls die de boel tegenhouden.Autoprotect van Norton Antivirus uitgeschakeld, maar geen resultaat...Nu zat ik te denken...Ergens las ik dat ik de PDA SDkaart als FAT16 of FAT moest formateren.Nu dacht ik dat de compatibility misschien fout zit?Dit is een WinXPpro machine met NTFS. De Palm ogenschijnlijk FAT16.Kan dat iets uitmaken?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 april 2007, 13:56
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je SD-kaart lijkt me niet echt iets te maken hebben met dit probleem. Overigens zou je je SD-kaartje FAT16 moeten formateren, PalmOS kan dat lezen. Beter nog is het kaartje gewoon in de Palm formateren.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 april 2007, 18:12
Fantomaz
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de tip, Domo Ik zoek oorzaken die ik helaas nog niet heb gevonden. Wanneer ik mijn kaartje in de palm plaats, vraagt deze of ik hem wil formateren. Maar wanneer ik hem in de reader plaats, krijg ik ook de nodige problemen waardoor ik bepaalde mappen niet meer kan benaderen en ik ook via Windows moet Formateren. Ik hoop dat ik mijn werkplek snel weer kan innemen waarna ik kan zien of de synchronisatie wel goed verloopt op mijn eigen PC
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023