Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 juli 2006, 09:45
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Gebruikerservaring GPS-ontvangers (oa SiRF star II & III)

Het lijkt me wel leuk om eens te lezen wie, welk type GPS-ontvanger gebruikt en zijn of haar ervaringen daar mee.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van de upgradeaanbieding van Perfectpassenger en heb de HOLUX GR213 (SiRF III) gekocht ter vervanging van mijn huidige GR210 (SiRF II). Even beide GPS-ontvangers vergeleken, in huis géén fix met de GR210 en in 40sec een fix met de GR213. Volgende week op vakantie naar Frankrijk en ik ben erg benieuwd naar de performance onderweg.

Verder vraag ik me af hoe het nu zit met die '20 satellieten' bij een SiRF star III ontvanger. In het menu van PP zie ik er nog steeds maar 12 staan en verbonden met 7. Moet daar dan ook geen 20 komen te staan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juli 2006, 10:20
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonaldMarks
Verder vraag ik me af hoe het nu zit met die '20 satellieten' bij een SiRF star III ontvanger. In het menu van PP zie ik er nog steeds maar 12 staan en verbonden met 7. Moet daar dan ook geen 20 komen te staan?
PP komt nog uit het Sirf II tijdperk en kan dus blijkbaar maar 12 tonen. Maar wees niet bang. Stel dat je ooit verbinding krijgt met meer dan 12 satellieten dan worden alle satellieten gebruikt voor positiebepaling.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juli 2006, 10:36
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Voorlopig vliegen er ook nog te weinig rond om een goede ontvangst te hebben van 20 sattelieten. Dit zal veranderen met Galileo.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2006, 17:48
bece
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonaldMarks
Het lijkt me wel leuk om eens te lezen wie, welk type GPS-ontvanger gebruikt en zijn of haar ervaringen daar mee.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van de upgradeaanbieding van Perfectpassenger en heb de HOLUX GR213 (SiRF III) gekocht ter vervanging van mijn huidige GR210 (SiRF II). Even beide GPS-ontvangers vergeleken, in huis géén fix met de GR210 en in 40sec een fix met de GR213. Volgende week op vakantie naar Frankrijk en ik ben erg benieuwd naar de performance onderweg.

Verder vraag ik me af hoe het nu zit met die '20 satellieten' bij een SiRF star III ontvanger. In het menu van PP zie ik er nog steeds maar 12 staan en verbonden met 7. Moet daar dan ook geen 20 komen te staan?
Is dat eigenlijk wel een verstandige investering? Met 50€+ 169€ voor een update van PP zit je al op 219€. Een beetje bijleggen en je systeem is beduidend beter vrees ik.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2006, 21:26
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bece
Is dat eigenlijk wel een verstandige investering? Met 50€+ 169€ voor een update van PP zit je al op 219€. Een beetje bijleggen en je systeem is beduidend beter vrees ik.
{offtopic} Voor mij wel, mijn investering was € 59,- verder had ik alles al in huis. De Holux GR213 (PS/2 Sirf III) staat in de gemiddelde webshop voor rond de €100,-

Ik snap ook de berekening niet helemaal, het gaat hier op upgrade dus laten we er vanuit gaan dat iemand PerfectPassenger (benelux) al met een GPS-ontvanger heeft. Dan kom ik dus op de Holux GR213 voor € 59,- (en indien gewenst de European Upgrade voor maar € 69,-).


Het basispakket Perfect Passenger Software Benelux Starter Kit komt op € 249,-

Laatst gewijzigd door RonaldMarks; 27 juli 2006 om 21:37.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 juli 2006, 22:31
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
Nog een gebruikerservaring: met de nieuwe GR 213 achter een warmtewerende voorruit: een fix met 8 (acht...) satellieten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023