Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #561  
Oud 08 april 2005, 15:10
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
1. Met de PocketPC versie van TomTom kun je een log-file maken met de NMEA-codes die de GPS doorgeeft, kan dan op de Palm ook?
2. Met de versie die ik nu voor de PocketPC heb (tomtom3 met 2 kaarten: Benelux en Duitsland) kan dat niet. Bij de grens moet ik van kaart wisselen. Bovendien zijn er allerlei verschillende versies, alleen bij de PdaShop staan er al tig.
3. Wat moet er dan ingesteld worden, welke programma doet dat dan? Bij hotsync kan ik dat niet instellen. Of moet er een extra programma geinstalleerd worden?
4. Welk programma doet dat dan?
1. Niet loggen, wel routes opslaan, zie via deze thread
Met citaat reageren
  #562  
Oud 08 april 2005, 23:30
Smart_Jim Smart_Jim is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikey
Voor e-mail gebruik ik de standaard Versamail. Daar kun je instellen of je attachments wilt ontvangen (weer onder options-preferences onder "delivery options"). In dat menu kun je ook instellen hoe groot de te ontvangen berichten maximaal mogen zijn. Zo houd je je data-kosten binnen de perken.
Is dit alleen mogelijk met het Versamail of kun je het hele toestel zo instellen?

Om zo te voorkomen dat onverwacht grote web pagina's en/of grote foto's worden ontvangen die de data-kosten buiten de perken te brengt.
Met citaat reageren
  #563  
Oud 08 april 2005, 23:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smart_Jim
Is dit alleen mogelijk met het Versamail of kun je het hele toestel zo instellen?

Om zo te voorkomen dat onverwacht grote web pagina's en/of grote foto's worden ontvangen die de data-kosten buiten de perken te brengt.
Uiteraard kun je dit per programma instellen. Zoals Versamail deze instelling heeft, heeft Blazer ook een instelling om plaatjes uit te schakelen.

Als ik surf, doe ik dat eigenlijk uitsluitend zonder plaatjes.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #564  
Oud 09 april 2005, 07:20
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suspie
Wat mij tegenviel aan de Treo 600 was de kwaliteit van de speakerphone. Weet iemand of dit in de Treo 650 beter is?
De geluidskwaliteit van de Treo 650 is in zekere zin onacceptabel voor een telefoon van euro 720.
Het geluidsvolume (aan het oor) is veel te laag. Ik kan alleen stand tand 6 en 7 (van 7) gebruiken.

Op stand 6 en 7 is er een duidelijke en mij storende, ruis hoorbaar. Palm weet dat maar 'repareert niet' was het antwoord. Ik vergelijk de kwaliteit met een simpele SE T610 van euro 170.

De speakerphone (hans free) is veeeel te zacht en alleen in stille omgevingen te gebruiken. Vergelijk TomTom op de 650, wat een wereld van verschil, het kan blijkbaar wel goed luid zijn.

De speakerphone is half duplex. Zelf merk je dat nauwelijks maar de andere kant hoort doorlopend het begin van jouw woorden niet.

Ben ik de enige met deze voor mij onacceptabele ervaring?
Met citaat reageren
  #565  
Oud 09 april 2005, 07:51
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Hoi Dick,

Dat speakergeluid heb ik al eens geprobeert wat hoger te zetten, maar ik kon zo gauw niet vinden waar.
Maar dat het te zacht is ben ik wel met je eens.
Ik heb echter geen last van een ruis. Ook heb ik nog geen klacht gekregen dat men mij aan het begin van een zin niet kan horen.
Ik heb het net nog even getest thuis met een gesprek maar mijn vrouw kan ieder woord gewoon verstaan.

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #566  
Oud 09 april 2005, 08:24
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman
Hoi Dick,

....Ook heb ik nog geen klacht gekregen dat men mij aan het begin van een zin niet kan horen.
Ik heb het net nog even getest thuis met een gesprek maar mijn vrouw kan ieder woord gewoon verstaan.

Sheltieman.
Dat effect treedt alleen op bij de speakphone, probeer snel nadat de ander gesproken heeft of onderbreek de ander. Mij is al een paar keer gevraagd niet via de speakerphone te praten. Maar het zou mooi zijn als het aleeen mijn telefoon is, dan ga ik weer terug naar Palm.
In de USA wordt deze klacht ook geuit, maar men heeft daar vrijwel geen GSM unlocked versie wel de speciale Sprint, Verizon en andere versies.
Met citaat reageren
  #567  
Oud 09 april 2005, 08:35
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Oh, nee dat heb ik nog niet geprobeert.
Als mijn vrouw weer thuis is zal ik dat even proberen.

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #568  
Oud 09 april 2005, 09:01
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
Weet er iemand of er al een stukje software is te verkrijgen die per contactpersoon een call log laat zien?
Bij voorkeur in het adresboek?

Ook zoek ik een stukje software waarmee mee agaendapunten op de sratpagina van de treo zijn te zien en liever nog ook taken erbij een soort van today scherm maar dan van palm zeg maar
Met citaat reageren
  #569  
Oud 09 april 2005, 09:13
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels S
Weet er iemand of er al een stukje software is te verkrijgen die per contactpersoon een call log laat zien?
Bij voorkeur in het adresboek?
Agendus (PIM vervanger) heeft deze functionaliteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels S
Ook zoek ik een stukje software waarmee mee agaendapunten op de sratpagina van de treo zijn te zien en liever nog ook taken erbij een soort van today scherm maar dan van palm zeg maar
Agendus heeft tevens een mooi Today scherm, maar er zijn veel verschillende alternatieven beschikbaar. Zoek maar 's op Today op dit forum of bij palmgear.com
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #570  
Oud 09 april 2005, 09:19
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman
Oh, nee dat heb ik nog niet geprobeert.
Als mijn vrouw weer thuis is zal ik dat even proberen.

Sheltieman.
Goed dat je me aan het werk zette . Ik heb het ook uitgeprobeerd. Het gaat op als de 650 op de speakerphone (handsfree) stand staat door tijdens een gesprek op de luidspreker icoon te drukken. Die mogelijkheid van de Treo zou in de auto zeer welkom zijn, maar wel met een veel hoger volume zoals dat van TomTom op de 650.

Wat ik hoor op een telefoon 'aan de andere kant': dat is de andere telefoon die met een Treo praat:
- Als alles zeer stil is gaat het redelijk goed.
- Zodra de ANDERE telefoon achtergrond geluid heeft , gaat het mis. De stem van van de Treo persoon valt bij vlagen weg op de andere telefoon. Bijvoorbeeld bij iedere stap op een trap valt de Treo stem weg op de andere telefoon.

Dat lijkt op een 'half duplex' speakerphone, in ieder geval bij mij.
Met citaat reageren
  #571  
Oud 09 april 2005, 09:19
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999
Dat effect treedt alleen op bij de speakphone, probeer snel nadat de ander gesproken heeft of onderbreek de ander. Mij is al een paar keer gevraagd niet via de speakerphone te praten. Maar het zou mooi zijn als het aleeen mijn telefoon is, dan ga ik weer terug naar Palm.
In de USA wordt deze klacht ook geuit, maar men heeft daar vrijwel geen GSM unlocked versie wel de speciale Sprint, Verizon en andere versies.
Nou Dick,

Ik heb het net even geprobeert met het bellen via de speakerphone en ik heb dat probleem niet.
Ik zou er dus maar even mee terug gaan als er verder niemand anders last van heeft.

Groeten,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #572  
Oud 09 april 2005, 09:38
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Agendus (PIM vervanger) heeft deze functionaliteit.

Agendus heeft volgens mij wel een logmogelijkheid maar volgens mij niet voor telefoongesprekken met de Treo of mis ik iets?



Agendus heeft tevens een mooi Today scherm, maar er zijn veel verschillende alternatieven beschikbaar. Zoek maar 's op Today op dit forum of bij palmgear.com
Okee mee eens maar ik denk dat er best wel handige programmeurs rondlopen die het today scherm bij de treo zo aanpassen dat er bijv 1 dag in het scherm komen te staan ipv de eerst volgende, ik vind dat trouwens ook een vreemde keuze van palm maar goed
Met citaat reageren
  #573  
Oud 09 april 2005, 09:50
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
@Niels

Agendus heeft wel degelijk (ik heb Pro, versie 9) deze mogelijkheid. Kijk maar 's onder de Agendus contactpersonen en dan de het 1ste icoontje onderaan bij de details. ; bij mij staan daar in ieder geval alle gesprekken uitgelijst met die contactpersoon.

Wat betreft Today, ik snap niet precies wat je bedoelt, maar er zijn zoals ik eerder heb gezegd legio mogelijkheden, dus zoek zelf 's zou ik zeggen.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #574  
Oud 09 april 2005, 09:57
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander
@Niels

Agendus heeft wel degelijk (ik heb Pro, versie 9) deze mogelijkheid. Kijk maar 's onder de Agendus contactpersonen en dan de het 1ste icoontje onderaan bij de details. ; bij mij staan daar in ieder geval alle gesprekken uitgelijst met die contactpersoon.

Wat betreft Today, ik snap niet precies wat je bedoelt, maar er zijn zoals ik eerder heb gezegd legio mogelijkheden, dus zoek zelf 's zou ik zeggen.
Okee Sander bedankt ik zal eens kijken ik iets mis onder agendus.

Wat ik bedoel met het today scherm is het opstart scherm op de Treo op zich erg handig met de snelstartbuttons aonderaan enzo. Ik mis alleen de mogelijk om meer dan 1 event te laten zien ik zie nu iedere keer de afspraak die het eerst volgt en zou graag bijvoorbeeld de hele dag zien en ik zoek me dus ongelukkig maar vind niks
sorry
Met citaat reageren
  #575  
Oud 09 april 2005, 10:06
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Niels, als ik je goed berijp start je dus je Treo op met de Phone applicatie. Je kunt echter ook met een andere knop (bv Agenda knop) de Treo aanzetten, en dan kan je daar je favoriete PIM/Today applicatie dan aan hangen.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #576  
Oud 09 april 2005, 10:10
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels S
Okee Sander bedankt ik zal eens kijken ik iets mis onder agendus.

Wat ik bedoel met het today scherm is het opstart scherm op de Treo op zich erg handig met de snelstartbuttons aonderaan enzo. Ik mis alleen de mogelijk om meer dan 1 event te laten zien ik zie nu iedere keer de afspraak die het eerst volgt en zou graag bijvoorbeeld de hele dag zien en ik zoek me dus ongelukkig maar vind niks
sorry
Sander bedankt voor de tip. Dit is precies wat ik zoek onder Agendus. Die Treo gaat steeds meer naar mijn hand staan super! Nu het today scherm nog en ik ben een bloid man
Met citaat reageren
  #577  
Oud 09 april 2005, 12:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Smile

Een uur geleden werd er aan de deur gebeld: de postbode met mijn palmOne Bluetooth headset, helemaal vanuit Tipperary, Ierland!

Het apparaatje hangt nu aan de lader (dezelfde plug als de Treo 650, dus dat scheelt weer bij reizen).

Later meer over hoe het e.e.a. werkt en bevalt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #578  
Oud 09 april 2005, 13:06
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Gelukkig Roel,

Het is dus toch geen grapje, nu maar wachten tot die postbode ook bij mij aan de deur komt.

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #579  
Oud 09 april 2005, 15:04
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Een uur geleden werd er aan de deur gebeld: de postbode met mijn palmOne Bluetooth headset, helemaal vanuit Tipperary, Ierland!
Groeten, Roel.
Hoi Roel, wanneer heb jij je gegevens naar Palmone gestuurd? dan kunnen wij zelf uitrekenen wanneer wij onze BT headset kunnen verwachten.
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre
Met citaat reageren
  #580  
Oud 09 april 2005, 15:38
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik weet het niet zeker meer, maar het moet rond 17 maart geweest zijn. En ik heb zeker twee keer nagevraagd of ze mijn aanvraag al binnen hadden, wellicht dat dat gewerkt heeft! De eerste keer was dat op 25 maart en toen kreeg ik te horen dat er op de 24e iets verstuurd was, maar dat geloof ik niet.

Een review komt eraan, bijgevoegd alvast een plaatje. En het werkt! Want ik heb de eerste gesprekken al gevoerd. De Jabra BT200 zit steviger om je oor, dat is in ieder geval iets wat opvalt. Geluidskwaliteit is goed en het gesprek gaat direct naar de headset, wat bij mijn Jabra niet lukte, daar moest ik eerst nog een keer op een knop drukken.

Groeten, Roel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voorkant_l.jpg‎ (43,5 KB, 37x gelezen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023