Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2007, 17:41
maxi_jaz
Guest
 
Berichten: n/a
Fluittoon Tungsten E2?

Hoi,

ik kocht enkele weken geleden een Tungsten E2... Ik ben er echt tevreden over. Het apparaatje werkt perfect, alles supergebruiksvriendelijk,...
Ik heb echter één probleem(pje).

Gisteren zat ik in de zetel wat te experimenteren met m'n E2, en mijn vriendin beweerde dat ze een erg hoge fluittoon hoorde, telkens ik het schermpje in haar richting hield.

Aanvankelijk dacht ik dat ze ermee aan het lachen was - zelf hoorde ik niets - maar toen ik alle achtergrondgeluid, tv en dergelijke, verminderde en de Palm dicht bij mijn oor hield hoorde ik het ook:
Een erg hoge fluittoon. De frequentie is zo hoog dat ze bijna niet te horen is. Mijn vriendin heeft er meer last van dan ik, omdat haar oren nog beter in orde zijn veronderstel ik.

De toon lijkt afkomstig van het beeldscherm, aangezien het luidsprekertje zich achteraan bevindt, en daar is niets te horen. Als ik het contrast van mijn scherm verhoog of verlaag verandert er niets... De toon blijft altijd aanwezig.

Ikzelf heb er geen last van: ik moet het ding aan mijn oor houden om het te merken... Is dit iets waar andere Palm (of E2-) gebruikers ook last van hebben? Moet ik mij hierover zorgen maken? En zo ja: is het iets wat ik kan laten repareren?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2007, 18:40
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het is een bekend probleem op diverse palms.
Er is software om het te verhelpen, Screenwhine, maar dat schijnt niet te werken op een Tungsten|E2. Een oplossing om van de piep af te komen is er denk ik niet; bij het plaatsen van een nieuw scherm is het risico vrij groot dat de piep terug komt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023