Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 januari 2002, 12:27
Mephisto
Guest
 
Berichten: n/a
Netwerk sync op meerdere pc's tegelijk ?

Hoi allemaal,

ik heb een mooi netwerkje aangelegd waar mijn desktop pc op is aangesloten evenals mijn laptop. Mijn cradle is aangesloten op mijn desktop en de laptop gebruik ik overal door het huis. Het is gelukt om een netwerk sync te doen, op mijn laptop, door deze in te stellen als primary en de ip van de laptop in te stellen op mijn Palm Vx. De desktop doet niet meer dan forwarden. Hartstikke mooi, maar wat ik eigenlijk wil is dat hij synct op de desktop EN de laptop tegelijkertijd. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan instellen of waar ik e.e.a. kan vinden ?


Groeten Gerrit van der Luijt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 januari 2002, 20:17
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Allebei tegelijk zal niet lukken met deze opstelling. Het is niet in de (Netwerk) Hotsync software beschikbaar. Je kan het dus ook nergens instellen. Je zou het kunnen zien als een dedicated single user verbinding met één Palm Desktop installatie (de Primary). Je kan maar naar één Palm Desktop installatie tegelijk forwarden. Ook een Local hotsync tegelijk met een Netwerk hotsync is niet mogelijk met deze opstelling.

Je kan wel twee keer achter elkaar syncen naar verschillende netwerk stations, waarbij je tussen de Syncs in het adres van de Primary verandert. Maar omdat de cradle met een seriele verbinding aan de desktop is aangesloten is er voor de Desktop sprake van een Local Hotsync en niet van een Netwerk Hotsync. Je zal met deze opstelling dus twee keer moeten synchroniseren: een Netwerk Hotsync met forwarding naar je laptop en een Local Hotsync via de cradle aan de Desktop.

Een alternatief kan zijn dat je via een Infrarood verbinding een Local Sync doet met de laptop en een Netwerk Sync met forwarding naar de Desktop. Voordeel is dat je niet naar je Desktop hoeft om via de cradle te syncen. Nadeel is dat Infrarood syncen erg traag is.

Er bestaan overigens ook oplossingen voor server based synchroniseren. Daarmee synchroniseer je naar een centrale plaats (een hotsync server). Voordeel van een server hotsync in jouw opstelling is dat je per keer maar één keer hoeft te syncen voor Desktop en Laptop (naar keuze met de cradle aan de Desktop of via Infrarood op de Laptop). Afgezien van de kosten is een server hotsync natuurlijk zwaar overdreven voor een netwerkje van twee werkstations en slechts één Palm. Palm zelf is een paar weken geleden gestopt met de eigen Hotsync Server omdat ze vinden dat er voldoende partijen op de markt zijn die hotsync netwerkoplossingen bieden. Wellicht is er ergens goedkope en handige oplossing te vinden voor je mini-netwerkje.

Ik ben redelijk geinteresseerd in dit soort dingen. Als er oplossingen zijn of als ik wat over het hoofd zie hoor ik het graag, bijvoorbeeld in deze thread.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 januari 2002, 19:37
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Dit kan nu een stom suggestietje zijn, maar is het niet énorm makkelijk om gewoon, bij een sync op 1 van de PC's van het netwerk, de Palm-Dir door te copiëren naar de andere PC(s). Aldus een recentste versie op elke PC. Gewoon een soort "batchfiletje" hangen achter de sync-sequentie...
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 januari 2002, 20:20
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Thumbs up Dat is het!

Hee, dat is een goeie, stargate! Ik was er nog niet opgekomen. Het kan alleen nog makkelijker.

In een Windows netwerk kan je een directory delen (share). Voor Gerrit (Mephisto) is dat volgens mij DE oplossing met alle denkbare voordelen. Hij hoeft per keer maar 1 maal te synchroniseren naar de gedeelde directory en hij kan kiezen uit een Infrarood sync of een Cradle sync vanaf de laptop of vanaf de Desktop. Het handigste is de Palm directory van de Laptop te delen (sharen) zodat hij "onderweg" ook een Local (Infrarood) Hotsync kan doen. In zijn huisnetwerkje wordt het dan een Local sync op de Laptop of een Netwerk sync vanaf de desktop.

Gaat er natuurlijk wel vanuit dat zowel Desktop als Laptop Windows draaien.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 januari 2002, 20:47
Mephisto
Guest
 
Berichten: n/a
Hmm, hoe moet ik dat voor me zien,....dat ik de hele Palm directory verplaats naar mijn laptop of omgekeerd, of dat ik Palm desktop probeer te draaien op mijn laptop maar dan vanuit mijn gedeelde Palmdirectory op mijn desktop..?

Mmm, is het proberen waard. Ik kan mij voorstellen dat er bijvoorbeeld mensen zijn die hun Palm desktop op meerdere pc's zichtbaar willen hebben, bijvoorbeeld voor hun secretaresse of echtgenote, noem maar op. Dus gewoon 1x syncen op 2 of 3 pc's tegelijk, ik vind het best vreemd dat dat niet ondersteund wordt, dus een netwerksync met meerdere doel pc's.

Bedankt voor jullie bijdragen, ik ga aan de slag,


met vriendelijk groet


Gerrit van der Luijt
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 januari 2002, 21:41
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Hmm, hoe moet ik dat voor me zien,....dat ik de hele Palm directory verplaats naar mijn laptop of omgekeerd, of dat ik Palm desktop probeer te draaien op mijn laptop maar dan vanuit mijn gedeelde Palmdirectory op mijn desktop..?
Begrijp ik niet. Op je laptop heb je al Palm Desktop draaien. Hoe kan je de hotsync anders forwarden naar je laptop?

Een voorwaarde voor een netwerk hotsync is dat je op beide machines Palm Desktop "up-and-running" hebt. Of beter gezegd: op je laptop moet de hotsync applicatie draaien met in het menu "Network" aangevinkt. Op je desktop trouwens ook. En op je Palm geef je in de Hotsync applicatie aan dat het ip-adres van je laptop de Primary is.

Nu ik er nog even over nadenk heb je die gedeelde directory helmaal niet nodig. Je synchroniseert gewoon altijd naar je laptop. Een netwerk sync vanaf je Desktop met forwarding naar je laptop. Of een local sync met je Laptop (infrarood of cradle). Zo heb je maar één lcatie waar je je Palm backup hebt en dat is dus op je laptop. Op dieze manier kan je onderweg ook synchroniseren mety je laptop (Infrarood). Zo blijf je altijd één instantie van je Palm backups houden zonder verwarring over versies van backups.

Citaat:

Mmm, is het proberen waard. Ik kan mij voorstellen dat er bijvoorbeeld mensen zijn die hun Palm desktop op meerdere pc's zichtbaar willen hebben, bijvoorbeeld voor hun secretaresse of echtgenote, noem maar op. Dus gewoon 1x syncen op 2 of 3 pc's tegelijk, ik vind het best vreemd dat dat niet ondersteund wordt, dus een netwerksync met meerdere doel pc's.
Tja, ik kan me dat ook voorstellen. Het zichtbaar maken voor een secretaresse of collega's van agenda, adresboek, todo en memo's gaat in kantoren vaak d.m.v. het synchroniseren met Outlook die de gegevens heeft op een Microsoft Exchange server. Of met Lotus komt ook regelmatig voor. Overige applicaties werken vaak met eigen synchronisatie software. Resterende applicaties zijn mestal "personal", wat niet vreemd is voor een Personal Assistant.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 januari 2002, 09:58
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Hebben jullie deze al gelezen ?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt share palmdesktop.txt‎ (4,6 KB, 73x gelezen)
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023