Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 juli 2006, 12:20
Henk Jan
Guest
 
Berichten: n/a
Ik krijg ViaMichelin 4.4 niet werkend op zire31!!!

Hallo,
Wie kan mij helpen? Zelfs na een nacht lang dit forum door te hebben gelezen ben ik er nog steeds niet uit...
Komend weekend vertrekken wij naar Frankrijk, navigerend, natuurlijk! Ik had al een zire 31 met update naar 3.2 (VM) erop, maar dat was alleen benelux. Heb nu VM 4.4 Europa aangeschaft en volgens stappenplan geinstalleerd. Nu gaan er echter 2 dingen fout; ten eerste het overzetten van kaarten. Als ik dit doe via Quickinstall (via Mapsonic) en ik selecteer de kaarten van NL,B, Lux, en Fr., en ik wil dit op card1 zetten, dan heeft hij slechts anderhalve minuut nodig voordat ik kan gaan hotsyncen. Na 1/2 en 2/2 zegt hij dat hij klaar is, echter op de 512MB sdkaart in de zire staat niets, ook niet als ik de kaart verken via een cardreader. Als ik een kaartuitsnede maak in Mapsonic en die laat berekenen om op sd te zetten, doet hij er goed een uur over! (Pentium M740 met 1GB intern, dus voldoende, lijkt mij.)
Ten tweede; zodra ik op de zire31 het michelinmannetje aanklik, geeft hij de volgende melding aan: An error occurred in the application you are using. Note the error code and contact the developer of this application. (sys 0505)(0,0) Met het nieuwe sd-kaartje doet hij daarna niets meer, met het oude, originele VM beneluxkaartje erin vraagt hij na deze foutmelding of ik het navigeren wil beeindigen. Klik ik op nee, kan ik alsnog door de benelux navigeren...

Hoe krijg ik alles zo, dat ik fluitend naar de camping navigeer??? Mijn vrouw vond het net zo fijn, niet meer 8 uur lang stapels kaartenboeken op schoot...
Alvast hartelijk dank voor het antwoord!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 juli 2006, 12:46
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Staat er ergens op de doos of bij de specificaties van VM 4.4 dat de Zire31 wel ondersteund wordt?
Daarnaast is hotsync ongeschikt om grote bestanden over te zetten. Gebruik daarvoor deze veelgestelde vraag.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 juli 2006, 13:27
Henk Jan
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens de systeemvereisten van VM is versie 4 ook geschikt voor een zire31. Ondertussen heb ik de elders genoemde tip opgevolgd door het kaartmateriaal via de cardreader op de SDkaart te zetten, In een nieuw aangemaakte map, genaamd Mapsonic_Maps. Maar nog krijg ik de hierboven genoemde foutmelding op de zire, zodra ik VM wil openen. Is deze foutmeldng of de genoemde code bekend?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 juli 2006, 14:22
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Hier had iemand dezelfde melding. Heb je toevallig extra software geïnstalleerd, of had je hiervoor een andere Palm?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 juli 2006, 13:02
Henk Jan
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Doet 't waarschijnlijk...

Na het lezen van de andere ervaring met de foutcode, ben ik er vanuit gegaag dat er iets op de pda stond wat stoorde. Ik heb alles wat met de palm te maken heeft van mijn laptop afgehaald, ook het synch.pr. Mijn pda heb ik een harde reset gegeven. Daarna alles een voor een opnieuw geinstalleerd onder een nieuwe naam, en toen was de foutmelding verdwenen! VM4.4 staat er nu op, ik kan in heel frankrijk plaatsnamen opzoeken. Nu nog in de auto bekijken...
Glow, bedankt voor je adviezen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023