Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2008, 17:35
Batteries4ever Batteries4ever is offline
Lid
Voornaam: Arno
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Bremen (DL)
Berichten: 17
palm naar Windows mobile ... en terug

Ziehier mijn uitstapje Windows mobile. Ik wilde al jaren mijn telefoon ook geintegreerd hebben in mijn PDA/GPA (Garmin ique 3600) en dan ook nog e-mail e.d.

Heb ik meteen fors aangepakt: niets minder dan een HTC Advantage. Eigenlijk een van de weinige mobieltjes (nou ja wat heet mobiel.... 300 gram), b.v. met een scherm dat (joepie!) eens wat groter is dan de zuinige 3" of zo waar het gros der mobieltje het echt voor gezien houdt............

De Advantage is op zch een leuk ding, ik heb Agenda1 erop draaien. Aardig, maar vooralsnog geen vergelijk met datebk6. Geen floating appointments en zo. Maar moet ook nog maar de handleiding doornemen, wellicht is het minder beperkt dan het zo op het eerste gezicht lijkt......
Heb ook nog fusion en nog een agenda geprobeerd. komen ook niet in de beurt van datebk6.

Windows mobile........... theoretisch zou je ermee kunnen leven maar voor mij blijft een van de knulligste omgevingen sinds MS bob: alles kan op 12 manieren, maar geen ervan werkt lekker en je hebt altijd zo'n menubalk en statusbalk die alvast voor het gemak maar even een kwart van je beeld jatten. Misschien dat Bill gates een mobieltje heeft met een 20 inch scherm, maar de meeste zijn echt kleiner.....

Sullig, knuddig onzinnig, echt MS in optima forma.
Ik geloof ook eigenlijk niet dat er buiten de noeste knutselaars onder ons die ook 5 versies van linux hebben draaien mensen zijn die een serieuze hoeveelheid software ook echt gebruiken.

Moet dan nog Docs2Go kopen a $70.- of zo, zodat mijn documenten niet meteen om zeep gebracht worden als ik ze even op mijn mobieltje heb aangeraakt. Dan nog tomtom6 a 150.- en een paar honderd euro aan woordenboeken en ik begin al aardig in de buurt te komen van een ding van 5 jaar terug........
De advantage heeft TV out en zou mijn laptop kunnen vervangen, klein en traag maar gaat. heb wel 4 versies van mobile powerpoint geprobeerd, de een nog slechter dan de ander: Mobile Powerpoint,Doc2go, softmaker office, Clearvue Suite. het schijnt niet mogelijk te zijn een bestaande Powerpoint file in te lezen, bescheiden te bewerken en te tonen op een halfweg professionele manier.
mobile Powerpoint kan niet editen en draaide een figuurtje 90 graden. Docstogo heeft nauwelijks edit mogelijkheden en draaide hetzeldr figuurtje fout. Clearvue suite toonde het ding wat beter en Softmaker office was veruit het krachtigst als je zelf presentaties wilt maken, kon echter bestaande presentaties niet inlezen.

Spelletjes e.d. vielen eveneens vies tegen (moet vast nog verder zoeken): b.v. Simcity schijnt niet te draaien op VGA devices, resolutie schijnt uiterst beperkt (nogal dom voor zo'n spel). War inc. is wel leuk, maar draait ook vrolijk op mijn palmpje.

Serieus gebruik van een VGA scherm wordt nog steeds niet ondersteund onder windows mobile, we zitten uiteindelijk pas bij Windows mobile versie 6.1, dus je kunt niet al veel verwachten......
Natuurlijk kun je er uitilities als realVGA op loslaten en dan is je onscreen toetsenbord verneukt en zo. Begint aan te voelen als zo'n DIY openmoko linux telefoon: alles kan ermee maar niets werkt fatsoenlijk.

De Advantage gaat terug, ik kom over een jaar of 5 wel weer eens kijken of Windows mobile al bijna het niveau van een Palm V benadert.......


Voorlopig terug naar de Garmin iQue 3600 + Nokia 1600
__________________
PalmVx-> Garmin iQue 3600

Hoe goed is JOUW Palmje als de batterijen weer eens leeg zijn?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 augustus 2008, 21:07
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
't Ja, wat kunnen we daarop zeggen...

Palm is inderdaad stukken beter en het scherm wordt gebruikt voor wat het dient: info ; niet om menubalken op te zetten.
Het werkt veeeeeeeeele malen sneller, maar ze hebben geen enkele smartphone met wifi... spijtig.

Voor de rest kon je ook nog eens Pocket-informant gebruiken op je pocket pc. Dat werkt vrij goed, maar heeft iets te veel toeters en bellen...

In ieder geval welkom terug zouden we zeggen...
Misschien moet je uitkijken naar de nieuwe treo 850... draait wel wm maar is 'getuned' door palm...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2008, 08:54
Batteries4ever Batteries4ever is offline
Lid
Voornaam: Arno
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Bremen (DL)
Berichten: 17
Ha Huplahoi, bedankt voor je reactie.

Ik heb Pocket-informant ook nog geprobeerd, is goed maar volgens geen datebk6. Het probleem bij veel software in weinig tijd is dat je ook niet alle hoeken en gaten van die software leert te bedienen. datebk6 ziet er onschuldig genoeg uit..... tot je er mee leert werken.

Tja, vanwege mijn werk waar alleen WM ondersteund wordt als ik mijn e-mail ook onderweg wil kunnen lezen (wil ik dat eigenlijk wel?) moet ik toch vroeg of laat aan de WM. Maar ik ga dan echt voor een PDA en probeer er geen office documenten op te editen en zo.
Een Treo 850, tja, leuk maar ik vind een toetsenbord zonde van de ruimte, en geen 3.5" maar een lullig USB verloopstukje?
misschien dat er fatsoenlijke koptelefoons bestaamn met USB, maar die heb ik nog nooit gezien.
Ik denk dat Palm zo'n WM ding zeker met bruikbaare UI af kan leveren, maar de palm hardware is vaak teleurstellend, al zit er wel een redelijke batterij in. En ik denk dat je toch snel weer in de WM idioterie beland........ en dan te bedenken dat er mensen zijn die iets over het Palm OS te klagen hadden!

Enfin, we zien wel, volgens MS zou WM8 waarschijnlijk heel aardig worden ...... duurt allen nog een jaar of drie.
__________________
PalmVx-> Garmin iQue 3600

Hoe goed is JOUW Palmje als de batterijen weer eens leeg zijn?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2008, 09:08
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
je hebt een pm
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 augustus 2008, 19:47
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Garmin komt ooit met de nüvifone. Een smartphone, uiteraard met gps, die draait op een eigen besturinssysteem. Maar hoeveel je daar nou van moet verwachten; de interface is iPhone-achtig, inclusief het niet snel werkende toetsenbord. Voor een pda is zo'n toetsenbord mijns inziens dodelijk. Tenminste, ik werk er niet snel mee.
Wel leuk dat Garmin met iets nieuws komt, hoewel de introductie van de nüvifone enige tijd geleden verplaatst is naar halverwege 2009.

Al met al ziet het ernaar uit dat je het nog wel even uit moet zingen met je iQue.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
htc advantage, powerpoint, winodws mobile


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023