Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2003, 12:51
peeterke
Guest
 
Berichten: n/a
Zire 71: no card inserted?

Onlangs bij mijn Zire 71 een bundle aangeschaft met headset, zMate cardreader (USB) en 128 SD-card; lekker muziekje erbij is nooit weg.

Cardreader aan de PC gehangen, kan ik zelfs, en card via de Verkenner volgestort met mp3-tjes, hup in de Palm en genieten. So far so good. Later gaf de Palm na insert van de card de melding "no card inserted". ??? Weer in de cardreader en op de desktop verschijnt gewoon de inhoud van de card. Daarbij staat een volume.nam file en 2 mappen. Map 1 heet Palm en bevat de map Launcher die verder leeg is; map 2 heet Rn_radio bevat een map met de naam Playlist met een file New Title.pls.pdb

Wat ging waar mis?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 oktober 2003, 12:56
peeterke
Guest
 
Berichten: n/a
Zire 71: no card inserted (bis)

Net een andere card (identieke specs) in de cardreader gehad en zag er op desktop allemaal jofel uit. Na terugkeer in de Palm geeft deze de melding "Handheld error: The startup application for this card could not be run"

Heb ik een kaartvreter (aka koekiemonster) aangeschaft?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 oktober 2003, 13:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik neem aan dat er geen onmisbare bestanden op je kaart staan? Probeer je kaart eerst eens te herformatteren op je Palm zelf. Formatteren via een cardreader geeft soms rare resultaten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 oktober 2003, 13:53
peeterke
Guest
 
Berichten: n/a
Dat gaat een B-tje moeilijk omdat de Palm blijft volhouden "no card inserted"

Er moet een andere weg zijn, hoop ik.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 oktober 2003, 15:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 17-10-2003, om 14:53 heeft peeterke dit gezegd in bericht #4
Dat gaat een B-tje moeilijk omdat de Palm blijft volhouden "no card inserted"

Er moet een andere weg zijn, hoop ik.
Euh, ok, goed punt.

Ben je niet toevallig je Palm aan het overklokken?

Hacks draai je ook niet, dus ik zou je willen adviseren om eens een harde reset en een grote schoonmaak te doen. Als je Palm nog steeds de kaartjes niet leest na de harde reset , dan ben ik bang dat er iets mis is met de elektronika van de cardlezer in je Palm.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 oktober 2003, 17:58
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Al een keer gekeken of je palm nog steeds weigert het kaartje te lezen na een soft reset ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 oktober 2003, 22:25
bonzo312
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb DE oplossing

Ha die kees,

Ik heb zelf het zelfde probleem gehad.

Volg deze link en download de update en zet hem op de Zire 71 en klaar.

http://www.palmone.com/us/support/do...dioupdate.html

suc6

Groetjes henk
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 oktober 2003, 22:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: DE oplossing

Citaat:
Op 17-10-2003, om 23:25 heeft bonzo312 dit gezegd in bericht #7
Ha die kees,

Ik heb zelf het zelfde probleem gehad.

Volg deze link en download de update en zet hem op de Zire 71 en klaar.

http://www.palmone.com/us/support/do...dioupdate.html

suc6

Groetjes henk
Oh ja, ook handig.... probeer dat eens, let ajb niet op de moderatoren die te moeilijke oplossingen aandragen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 oktober 2003, 00:58
bonzo312
Guest
 
Berichten: n/a
ha die karel

Ik had dit probleem met 1 van mijn 2 SD kaartjes,
kwam er achter dat er niets mis was met de SD kaart want hij las hem wel in de cardreader en hij deed het ook in een XDA van een collega.

1 dag nadat ik de desbetreffende SD kaart had verkocht aan een collega met aan zienlijke korting kwam ik op deze oplossing.

Ik heb de Zire71 in amerika gekocht en las op brighthand forums dat er meer mensen problemen hebben met de SD kaartjes in amerika.

Maar ik las er eigenlijk niets van op deze forum

Misschien omdat de europeese versie anders is dan de amerikaanse versie?? het enige verschil zou zijn dat er een FLASH ROM in de europeese en chineese zire71 zou zitten en die uit amerika dus niet.
althans hij is niet ingebruik of zo iets. De europeese en chineese ZIRE71 is een meer taalige palm en de amerikaanse dus niet.

Dus dat houdt in dat je de zire71 zou kunnen updaten naar OS6 als hij uitkomt.

hier een linkje voor de geintreseerde onder ons over de flash rom.
http://discussion.brighthand.com/pal...threadid=41394

ik zou zeggen lees het een door en doe de test en ik hoop dat als je een europeese zire71 heb dat je hem kan upgraden. Ik zit nu vast op de palm OS5 jammer genoeg.


kees, suc6 met de update en laat even weten of het ..... werkt??

groetjes henk
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 oktober 2003, 17:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Goed, even offtopic dan...

Of de Zire71 ROM heeft die Jacksprat kan vrijmaken, zijn nogal verhitte discussies over, waaronder deze van Brighthand.

Dat je FlashRom hebt betekent nog niet dat je naar OS6 kunt upgraden. Niet alleen hardwarematige problemen, maar het feit ook dat PalmOne ook nog een Zire71 compatible OS6 moet uitgeven, en dat geeft ze denk ik iets meer hoofdpijn dan het plezier geeft.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 oktober 2003, 22:31
peeterke
Guest
 
Berichten: n/a
And the winner is..................... Henk /Bonzo

Thanx
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 oktober 2003, 23:32
bonzo312
Guest
 
Berichten: n/a
ha die kees,

Ik ben blij dat het werkt.

veel suc6 en plezier met je SD kaartje

groetjes

henk
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 augustus 2005, 13:25
suusv
Guest
 
Berichten: n/a
zire 71: no card inserted?

Ik heb een zire 72s, met hetzelfde probleem. Ik heb vakantiefoto's op de sd card staan en in een slideshow op m'n palm laten zien, lukte allemaal prima. Daarna wilde ik de foto's weer via m'n camera (HP photosmart) op de pc overzetten, maar nu schijnt er iets beschadigd zijn, de kaart is iig niet meer leesbaar en de bestanden zijn waarschijnlijk gewist (?). Ik heb 3 apparaten die een sd card kunnen lezen, en in geen van deze geeft de gegevens van deze kaart weer.

In de palm wordt (na een harde reset ) geen enkele kaart niet meer herkend en ik krijg het bericht: no card inserted. De sd cards worden in de andere 2 apparaten wel herkend en gewoon gelezen, alleen de betreffende kaart kan ie niet openen.
Weet iemand hier een oplossing voor of heb ik pech met de vakantiefoto's en moet ik de card formatteren? (lijkt me wel een oplossing voor het gebruik van de kaart, maar is m.i. niet direct een oplossing voor het probleem met het niet herkennen van de kaart in de palm)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 03 augustus 2005, 13:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Waarschijnlijk ben je met formatteren van al je problemen af, maar dat geldt dan ook voor je vakantiefoto's. Heb je het toevallig ook al met een 'echte' card reader icm je pc geprobeerd?

Welkom trouwens bij de Palmclub

PS. probeer je foutmelding ook eens met de zoekfunctie.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 03 augustus 2005, 15:52
Guusv's schermafbeelding
Guusv Guusv is offline
Senior lid
Voornaam: Guus
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Locatie: Best
Berichten: 79
Suusv, heb je al een recovery programma geprobeerd?
http://www.pcinspector.de/smart_medi...y/nl/demo.html
^ daar kun je een demo downloaden van het programma pc inspector die je kaartjes hersteld.
Ik zou dat eerst proberen voor je hem formatteert.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 03 augustus 2005, 21:22
suusv
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor beide tips. Ik heb een cardreader, maar daar zijn ook wat problemen met de installatie ervan (het apparaat en/of de usb wordt niet herkend, tis een usb2, maar wel compatible met een 1.1 wat ik dus heb, maar dit topic staat buiten dit forum, en daar ga ik zelf nog wel verder mee zoeken; of 't apparaat terugbrengen/ruilen .

Ik heb in ieder geval het recoveryprogramma ook gedownload en even bekeken, ziet er goed uit, maar kan het (nog) niet gebruiken; hij herkent de camera niet waar ik de card in heb, dus die 'schijf' kan ie niet controleren. Het andere apparaat leest ie ook niet meer, dus mijn hoop is nu even gevestigd op mijn nieuwe cardreader. Maar dat kan dus pas als die ook goed werkt..

Anyway, ik blijf het gewoon proberen en kom ik er niet uit, dan meld ik me wel weer!

Groetjes, Suus
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 augustus 2005, 14:28
snowmen
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Suus ik heb ook zo'n probleem met mijn zire31 gehad en bij mij was het probleem dat er een schuifje aan de zijkant van de sd kaart zit en die stond op slot misschien is dat bij jou ook het geval moet jij daar eens naar kijken ik hoor het wel oké.
Groeten Snowmen
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 augustus 2005, 19:13
suusv
Guest
 
Berichten: n/a
Nee, dat schuifje is niet het probleem, bovendien is dat volgens mij alleen met schrijven een probleem, niet voor het lezen van de kaart.

Ik heb de foto's (op enkele na, die deels of geheel beschadigd zijn) via het recoveryprogramma terug. Nu zit ik alleen nog met het probleem dat de palm geen enkele sd card leest (no card inserted). Misschien helpt het om opnieuw een nieuwe harde reset uit te voeren; dat ga ik dus eerst proberen.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 augustus 2005, 22:02
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nu je de meeste foto's terug hebt, kun je het sd cardje toch formatteren op je pc en het dan proberen op je pda?
En had je misschien nog een andere sdcard om te testen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023