Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 februari 2001, 10:36
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
Op het net kom ik regelmatig twee GPS-sen tegen voor de PalmV: de "StreetFinder (Rand McNally)" en de "Magellan GPS Companion". Wie weet het verschil tussen deze twee (behalve het prijsverschil van $20 en de opdruk)?
__________________
linde
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 maart 2001, 17:29
deus68
Guest
 
Berichten: n/a
Er is geen verschil zover ik heb kunnen ontdekken.
In Duitsland kan ik online een bestelling plaatsen voor de combinatie companion+route software. deze is echter in het duits.

Weet jij waar ik een magellan kan vinden in europa?
Dan bestel ik de soft wel appart..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 maart 2001, 14:29
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
Ik ben even niet in de gelegenheid dit na te zoeken, maar kijk alvast zelf even op http://gps.pagina.nl
good luck
__________________
linde
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2001, 18:03
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Zie review: bij Astron

Zie review: bij Astron (belgie) kan je NL-kaarten + Magellan krijgen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 april 2001, 19:35
Hans
Guest
 
Berichten: n/a
Question GPS Magellan bruikbaar?

Ik geloof wel dat die GPS goed werkt, maar is het nu ook bruikbaar in de auto als je ergens de weg niet kent? Of moet je stoppen om op het beeldschermte kijken, c.q. kan je dan niet net zo goed op de kaart kijken of beter een losse GPS gebruiken met ingebouwde kaart toestand. Ik vind het zo moeilijk te beoordelen van deze enkele plaatjes en heb geen idee of gebruik onderweg bevalt, temeer daar ik ze nog nooit in een winkel in of rond rotterdam ben tegen gekomen.
Wat is jullie ervaring?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 april 2001, 21:22
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Welke is het kleinste van formaat??
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 april 2001, 22:00
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
GPS voor Palm

Streetfinder van Rand McNally te koop bij Navi Car Nederland,
De Hoge Hoeve 59, 6932 DD Westervoort (f600,00).
Bij mij draait Route v3.00 prima.Ook Atlas 3.12 van GPS Pilot.com (http://GPSpilot.com)
__________________
linde
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 mei 2001, 13:45
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Kun je nu streetplannen in Nederland met zo'n ding of niet? En is een losse GPS met beeldscherm niet beter? Die zijn er speciaal voor gemaakt.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 mei 2001, 17:24
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
Streetfinder

Een losse GPS is niks anders dat de GPS-ontvanger met daarnaast de software en een heeeel klein schermpje.
De streetfinder is de ontvanger en op de Palm kun je alle software en kaarten laden die je maar wilt. Zelf kaarten maken gaat ook prima!
__________________
linde
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 mei 2001, 00:29
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
zitten er ook topografische kaarten e.d. in zo'n losse GPS? Wat geeft het scherm anders weer?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 mei 2001, 23:07
Hans
Guest
 
Berichten: n/a
Er zijn verschillende soorten GPS los te koop. Er zijn er die alleen aangeven waar je bent en bijvoorbeeld waar je heen moet of als je hem op een boot gebruikt wanneer je overstag moet etc. Er zijn er ook van bijvoorbeeld Garmin waar je kaarten op kan laden met de pc en dan kan je hem als een navigatie systeem gebruiken. Die hebben schermen in wisselende grootte. Een aardige voor gebruik in de auto of op de motor is de streetfinder. Bij Navicar op de site is deze te zien. En ik vond als ik het me goed herinner daar een link naar een site waar ze precies uiteleggen hoe je zo'n dinges bijvoorbeeld op je motor kan bouwen. De prijs is echter niet mals. Maar dan heb je ook iets waar je daadwerkelijk wat aan zou kunnen hebben, Met die Palm dingen vraag ik me af of je al rijdend er op kan kijken zonder bomen of zo te raken al staren op je 160x160.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 mei 2001, 01:04
Guest
 
Berichten: n/a
Er is geen verschil, de RandMcNally word door maggellan gemaakt (eigenlijk door Sharp, maar okee). Ik wou even reageren op de review: daar staat dat de RmcNally gps ongeveer 615 kost, het is nu echter $59 voor de palm III en VII (niet voor IIIc), dat komt incl transport en belasting neer op zo'n F215, redelijk goedkoop dus...

De software is echt goed, ware het niet dat het alleen voor de VS is, (ik heppum daar laten uittesten door pa) maar als er ooit kaarten voor europa bijkomen, krijgen we die gratis bijgestuurd...

Het grote voordeel is dat het een gewone NMEA GPS is met nog redelijk wat info naast $GPRMC (maar niet heel veel), ik ben nu bezig wat software te schrijven (iemand helpen? mail tijmen@stamadvies.nl)

Toijmen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023