Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 april 2002, 10:56
Apeldoorn Apeldoorn is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 81
Installatie Laptophack: "Hij doet ut niet"

Beste Palmclub-nieuwsgroeplezer,

Ik heb Laptophack sinds kort geinstalleerd. Ik wil het programmaatje eerst een maand proberen, voor ik tot koop overga.
Er zit een ontzettend grote en lastige gebruikershandleiding bij, waar ik niet wijs uit wordt.
Ik wil Laptophack gebruiken om de 'macht' over mijn schermpje te voeren vanaf mijn PPK. Met de PPK alleen kun je alleen applicaties kiezen, maar geen items besturen. Neem nu de notities die je wilt synchroniseren. Stel je wilt notitie nummer 3 openen, dat krijg je met de PPK niet voor elkaar. Je moet per se je stylus gebruiken om op regel 4 te drukken. Pas dan wordt hij geopend. Ik wil dat kunnen doen met mijn toetsenbordje en heb gehoord dat het mogelijk is met Laptophack.
Bij deze wil ik iemand vragen of ik iemand een kwartiertje mag bellen of zo. Wie kan mij helpen? De oplossing wil ik overigens zelf publiceren onder dit bericht. Dan hebben de anderen er ook wat aan.
__________________
Cor Apeldoorn
C.Apeldoorn@12move.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 april 2002, 13:20
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Beste Cor,

Ik heb LapTopHack geinstalleerd, en ook peditPro, beide van Paul Nevai. Ben erg tevreden met beide. Daarbij komt dat naar mijn mening LapTopHack het beste werkt als je ook pedit installeert.

Echter, je moet behoorlijk wat tijd investeren wil je van alle opties optimaal gebruik kunnen maken. De handleiding is niet altijd even duidelijk.

Het basisprincipe is dat je via een (zelf te definieren maar standaard op ` gezette) "escape"-toets allerlei handige functies direct kunt aanroepen. Daarnaast kun je zelf scriptjes schrijven (pScripts) die allerlei functies uitvoeren. Echter, om zelf scriptjes te kunnen schrijven moet je je er wel even in verdiepen. En veel ermee spelen, totdat je ineens het licht ziet.

Ik gebruik niet de PPK maar de Landware GoType Pro. Wat jij wilt is van een lijstje memo's memo nr. x openen zonder de stylus te gebruiken? Volgens mij kan dat met het standaard MemoPad in combinatie met LTH alleen door scripts te maken die commando's voor taps op het scherm gebruiken. Met pScriptRunner (ook te downloaden via http://www.paulcomputing.com ) in combinatie met bijv. EasyLaunch kun je je eigen scripts aan willekeurige toetsen(combinaties) toekennen op je toetsenbord. Elke pScriptRunner is een mini-applicatie die een pscript aanroept.

Ikzelf gebruik pedit en daar is een optie 'Go To Memo nr.' die je via het toetsenbord kunt aanroepen met LTH. Als je veel met het toetsenbord schrijft zou ik je sowieso aanraden om pedit te gebruiken ipv MemoPad.

Stel je vraag ook op het peditors-forum:
http://groups.yahoo.com/group/peditors/

Daar zitten mensen die snel en vriendelijk antwoord geven.

Mocht je mij vragen willen stellen, stuur me dan maar een mailtje naar sander.roosendaal@planet.nl
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 april 2002, 13:58
Apeldoorn Apeldoorn is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 81
Smile Is pedit net als memopad te synchroniseren met Outlook?

Beste Sander,

Dank voor je mail natuurlijk.
Maar kun je pedit-notities ook synchroniseren met 'Notities' in Outlook? Dat doe ik namelijk nu wel geregeld, en het bevalt me uitstekend. Misschien mail ik je nog.
__________________
Cor Apeldoorn
C.Apeldoorn@12move.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2002, 14:27
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Beste Cor,

Jazeker. Er zijn verschillende versie van pedit:

pedit gebruikt dezelfde database als MemoPad. Synchroniseert dus op precies dezelfde wijze als MemoPad. Memogrootte is net als in MemoPad beperkt tot 4k. Echter, met de optie 'The Sky is the Limit' kun je een memo automatisch laten opbreken in meerdere stukken, die je dan in Outlook of wat je ook op je PC gebruikt weer in elkaar moet zetten.

pedit32 gebruikt een eigen database. Je Memo's kunnen nu tot 32k groot zijn. Echter, er zijn aparte programmaatjes nodig om deze Memo32DB database uit te lezen. (Memo32DB.pdb uit je archief openen met Notepad kan ook). Bovendien kun je je bestand ook exporteren naar doc-formaat en dan - bijvoorbeeld met MakeDoc - converteren naar tekst.

peditPro gebruikt beide databases. Deze gebruik ik. In de memo database schrijf ik korte memo's. Wanneer ik echter een groot bestand wil editen op de Visor (mijn teksten zijn gemiddeld zo'n 40k groot) dan doe ik dat in de Memo32 database.

Installeer maar eens peditPro en speel er een beetje mee. Download de tutorial van de discussiegroep.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip tutorial.zip‎ (16,2 KB, 1x gelezen)
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023