Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 april 2002, 20:49
indiana
Guest
 
Berichten: n/a
CLIE & krassen !!

Hoi

Ik heb net een sony 770C gekocht, maar hebben jullie ook dat het scherm, en dan met name het "schrijf" gedeelte erg kras gevoelig is ??!?! Het scherm was ook erg ruw, toen ik 'm uit de doos haalde, het leek wel of er iets van een "wax" laagje ofzo op het scherm zat waardoor de stylus ook niet soepel over het scherm ging. ik heb dus nu het scherm afgenomen met een zachte doek. en nu gaat het wel.

Maar hebben jullie ook dat met het gebruik van je stylus dat het krasjes veroorzaakt ? (heb namelijk nu lelijk krasje op zitten !! (net 3 dagen oud !!)

en ik heb gehoord dat er iets van een soort beschermlaag kunt kopen. en ook dat er een spul bestaat dat je het erop kan gebruiken om die krasjes te verwijderen ?

Heeft iemand daar evaring mee ?

Groeten,

Rick
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 april 2002, 21:28
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: CLIE & krassen !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indiana

Maar hebben jullie ook dat met het gebruik van je stylus dat het krasjes veroorzaakt ? (heb namelijk nu lelijk krasje op zitten !! (net 3 dagen oud !!)

en ik heb gehoord dat er iets van een soort beschermlaag kunt kopen. en ook dat er een spul bestaat dat je het erop kan gebruiken om die krasjes te verwijderen ?
Een krasje op een touchscreen is snel gemaakt, ongeacht het merk PDA. Nu is het wel zo dat het ene scherm gevoeliger voor krasjes kan zijn dan het andere en ik denk dat wat betreft de Sony je wel 'ns gelijk kunt hebben. Ze lijken me gevoeliger.

Nu kun je van diverse firma's "screenprotectors" (writeright, Brando, G2 etc.)kopen, dat zijn doorzichtige folies die je scherm beschermen tegen krassen en krasjes. Echter, het nadeel van veel van deze folies vind ik dat ze de helderheid en scherpte van het scherm verminderen\vertroebelen. Persoonlijk heb ik nooit aan kunnen wennen (Anderen daarentegen wel....'t blijft dus een kwestie van persoonlijke voorkeur)

"een spul" dat je kunt gebruiken om krasjes te verwijderen zou ik dus niet gebruiken. Je komt het wel 'ns tegen als middel tegen krasjes op schermen van mobiele telefoons. Dit is echter een heel ander type scherm van het nogal tere scherm van een PDA. Ik heb 1 keer een met zo'n krasverwijderaar behandeld pda scherm gezien.....waardeloos.....doordat op de plek van de kras een doffe plek in de plaats gekomen was.

Omdat ik met nog een beetje aan het orienteren ben over wat nu de beste screenprotector is heb ik, om het scherm toch alvast een beetje te beschermen (met name het schrijfgedeelte), Scotch 811 removable magic tape over het graffiti gedeelte geplakt. Deze tip had ik al 'ns op een buitenlands discussie forum gelezen. Je kunt nog net zien wat ik bedoel als je naar mijn foto gaat in de "geinige foto" thread.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 april 2002, 21:38
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Heb je de zoek-functie al geprobeerd? Blijkbaar niet:

http://www.palmclub.nl/forums/showth...t=sony+krassen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 april 2002, 08:18
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Wat bij mij goed werkt is met je vette vingers even lekker of het grafiti gedeelte wrijven. Beinvloed het zicht niet maar de pen glijd dan een stuk beter.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 april 2002, 18:13
iety Joris
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet het; vreselijk de eerste kras op de nieuwe baby, en dan is hij nog maar zo jong!
Kijk eens bij "tips" gebruikerspagina "protect your palm"
Ook heb ik ergens een eng verhaal gelezen over siliconenwas over het scherm smeren ofzo iets maar durf dit zelf ook niet te proberen. Verder las ik ook ergens in de forums dat je uit een sheet (voor overheadprojectors een stuk ter grote van het scherm kunt knippen en dit voor het scherm kunt schuiven (net acher de randjes). Krast natuurlijk ook maar dit is te vervangen. Dit laatste lijkt mij wel iets.
succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023