Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 april 2002, 12:52
Suzanne
Guest
 
Berichten: n/a
maandoverzicht

Het is een mysterie: ik gebruik veelvuldig het maandoverzicht om te kijken of bepaalde dagen al volgepland zijn. Je ziet bv. een streepje bovenin, middenin of onderaan de dag. Of natuurlijk twee streepjes of drie. Ik kan er echter geen logica in ontdekken. Voorbeeld: op een dag heb ik een afspraak van 14.00-16.00u, eentje van 17.30-18.30u, en eentje van 20.30-22.00u. Het maandoverzicht laat dan echter maar 1 streepje zien, onderaan de dag. Volgens mij moet hij er 2 laten zien: eentje middenin, en eentje onderaan. Ik plande er een afspraak bij, van 11.00-13.00u, en ineens staan er 3 streepjes op die dag. Is er iemand die weet hoe dit precies werkt?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 april 2002, 13:00
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Wat zijn de 'werkuren' van jouw agenda? Deze instelling zal namelijk bepalend zijn voor welk dagdeel aangegeven wordt met een streepje.
Door in datebook, menu Options, Preferences te kiezen zie je wanneer 'jouw' dag start.
Tip: door hier de start- en eindtijd beide op bv. 8:00 uur te zetten worden lege uren niet meer getoond in je dagoverzicht.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 april 2002, 13:00
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik heb geen flauw idee, maar om toch snel te kunnen zien of je dagen/uren over hebt, kun je beter snel door het weekoverzicht zappen. is volgens mij ook nog eens overzichterlijker vanwege de tijden
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 april 2002, 16:37
Suzanne
Guest
 
Berichten: n/a
maandoverzicht

Mijn dag begint om 09.00u en eindigt om 23.00u, dus volgens mij kan het daar niet aan liggen. Zie mijn eerste vraag hierover, daar zie je op welke tijden er afspraken staan. Dan zie je ook dat die verdeeld zijn over de dag, en dat ik toch maar 1 streepje onderaan krijg in het maandoverzicht.
Bij "display options" heb ik "compress day view" aangevinkt, dus ik zie dan al amper lege uren. Hij comprimeert de dag dan, hetgeen heel prettig werkt. Maar ook daar ligt het volgens mij niet aan dat ik maar 1 streepje krijg waar ik er minimaal twee verwacht.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 april 2002, 23:58
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Question huh???

Ik heb de tijden die je in je eerste bericht noemt ook eens ingevoerd op een lege dag in mijn m505. Er gebeurt precies wat je beschrijft. Op mijn m505 werkt dit dus exact hetzelfde als bij jou.

Ik heb de handleiding (http://www.palm.com/support/handbooks/m500series_ug.pdf) er maar eens op nageslagen. Helaas wordt hierin geen gedetailleerde uitleg gegeven over de betekenis van de streepjes (dashes) in de Month View. Er staat alleen dat het aangeeft dat er events zijn, maar niet welke periode het bovenste, middelste en onderste streepje vertegenwoordigen. Ook de Knowledge Finder op palm.com geeft geen uitsluitsel. Een internet zoekactie heeft me ook nog niet verder gebracht.

Dus ben ik zelf maar eens gaan schuiven met de tijden van de afspraken. Ik dacht eerst dat het een simpele verdeling was tussen ochtend, middag en avond. Maar na nog wat schuiven met de tijden bleek dit niet helemaal te kloppen. Om een voorbeeld te geven: een afspraak van 11.00-13.00 geeft het bovenste en middelste streepje. Een afspraak van 11.05-13.05 (5 minuten verschoven dus) geeft alledrie de streepjes...(huh???) Zo heb ik heel wat zitten schuiven met één afspraak en ook met meerdere afspraken op één dag. Er zit wel iets in van een dagverdeling over ochtend, middag en avond, maar echte scherpe en duidelijke grenzen zijn er niet. Ik denk dat je dagen kunt blijven puzzelen voordat je het exacte algoritme erachter hebt gevonden. Wie het weet mag het van mij nu meteen al zeggen...

Overigens is wel duidelijk dat één streepje in de Month View NIET staat voor één event. Een afspraak van 8-9 en een een afspraak van 10-11 geeft slechts één streepje, namelijk het bovenste streepje (ochtend dus).

In ieder geval zou ik er niet op vertrouwen dat je uit de streepjes in de Month View kunt afleiden hoe je dag eruit ziet, zoals ook wel blijkt uit het hierboven gegeven voorbeeld. De Week View is hiervoor veel beter geschikt.

Het instellen van de start- en eindtijd van de dag heeft overigens in het geheel geen invloed op de Month View, maar alleen op de Day View en de Week View. De instelling "Compress Day View" heeft ook geen invloed op de Month View, maar alleen op de Day View.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 april 2002, 00:40
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dit intrigeert mij ook mateloos. Ik kan het in PalmOS Programming from the Ground Up (boek) niet vinden en ook op PalmOS.com zie ik zo geen verdere informatie hierover.
Ik kwam wel dit tegen: Visualizing Date Book Scheduling Information on
Personal Digital Assistants
. Interessant leeswerk!

Mocht iemand hier in staat zijn om nog meer inzicht te geven in de precieze afbakening van de tijden dan horen we dat graag.

- jp
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 april 2002, 07:14
Suzanne
Guest
 
Berichten: n/a
maandoverzicht

Heren,
Wat geweldig dat jullie er zoveel tijd in hebben gestoken! Ik tob er al tweeëneenhalve maand over, en was nog niets verder. (Kende ook de Palmclub niet, vandaar...). Ik dacht dus dat je op het maandoverzicht kon zien of je ochtend, middag of avond gevuld waren, of delen of combinaties ervan. Nogmaals, ik gebruik het maandoverzicht vaak, maar het is dus niet betrouwbaar en daar baal ik van.
Ik hoop dat er nog uitsluitsel komt. In elk geval bedankt voor het meedenken!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 april 2002, 09:46
Thugbear
Guest
 
Berichten: n/a
Misschien kan je DateBK4 eens proberen, van Pimlico. Werkt heerlijk, en is in de week/maandview vele malen overzichtelijker én nauwkeuriger.

Als je er veelvuldig gebruik van maakt dan zou ik zelf echt een vervanger voor de ingebouwde Datebook zoeken.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 april 2002, 11:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Suzanne,

Het is in dermate overzichtelijk dat je in een oogopslag kunt zien hoe druk je dagen zijn en hoe zich dat verhoudt in die maand. Ik denk ook dat het daar vooral voor bedoeld is. Ik zou het in ieder geval niet gebruiken om precies je dagindeling te bekijken. Daar is zoals eerder gezegd de weekview veel beter voor.

Verder sluit ik me graag aan bij Thugbear. De monthview in Datebk4 is een stuk overzichtelijker en beter geimplementeerd, alleen al door het feit dat je daar wel op een 'bar' kunt klikken om te kijken welke afspraak dat precies is en dat het ondersteuning voor icoontjes en kleur heeft. Kijk eens op http://www.pimlicosoftware.com.
Het is geen goedkoop programma, maar de opbrengsten gaan naar een goed doel!

Verdere alternatieven:
http://www.palmgear.com/software/sho...m?&prodID=1061
http://www.palmgear.com/software/sho...?&prodID=15315

- jp
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 april 2002, 09:06
Suzanne
Guest
 
Berichten: n/a
Dag Jean-Paul,
De reden dat ik het maandoverzicht gebruik is inderdaad om te kijken hoe de afspraken in de maand zijn verdeeld. Dan is het erg onhandig als er bv. maar 1 streepje op een dag staat, terwijl in werkelijkheid die dag al vol is met ochtend-, middag- en avondafspraken.
Ik ga ervan uit dat er een bepaald systeem zit in hoe Palm dit zichtbaar maakt, maar daar ben ik dus niet achter gekomen. Ik houd stug vol, ik ga toch proberen uit te vissen hoe het werkt.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 april 2002, 09:08
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
suc6
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 april 2002, 09:12
Suzanne
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je.
Ik vind namelijk in de Palm alles zo logisch. Ik kan me dus niet voorstellen dat hier geen logica in te ontdekken zou zijn.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 04 april 2002, 21:54
Thugbear
Guest
 
Berichten: n/a
Is dus jammer genoeg zo.

Niet alles is logisch bij Palm, en soms is het dus een dance of the wicked... maar ja, als je er mee werkt wen je d'r wel aan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023