Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10 juni 2003, 13:40
Sjors Sjors is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 35
Hallo!

Ik ben er nogsteeds niet uit wat ik met deze foutmelding van WebPro aanmoet:

'Communications error. Please check coverage, check that the Host Address in Preferences is correct, and try again'

M'n Tungsten T maakt gewoon verbindin met m'n desktop, alleen hij opent dus geen webpagina's. Ik heb trouwens ook ZoneAlarm lopen op m'n desktop, moet ik hier nog iets instellen??

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 10 juni 2003, 15:52
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Ja tuurlijk, zet je firewall voor de lol eens even uit en kijk dan of het gaat ....
Met citaat reageren
  #43  
Oud 11 juni 2003, 20:14
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
eh,ik heb net een bleutooth dongle van sitecom geinstalleerd om met mijn tungsten te internetten.Ik heb tevens de upgrade van tungsten geladen,moet ik nu ook eerst mocha ppp en MSI installeren of kan ik dat achterwege laten.

Ik ben even aan het prutsen maar krijg het tot nu toe niet aan de praat.
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #44  
Oud 11 juni 2003, 21:32
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Kan ook zonder Mocha, zie http://www.palmzone.net/bluetooth.htm
Met citaat reageren
  #45  
Oud 19 juni 2003, 20:09
renalt130
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Ik krijg het dus niet voor elkaar om uberhaupt een verbinding te krijgen als ik het stappenplan uit bericht 13 volg. Zie commentaren hieronder:

2. On the WinXP side, create the RAS port:-
Control Panel > Modems > New Modem
Select "Don't detect my modem; I will select it from a list." Click "Next." Highlight "Communications cable between two computers," then click "Next." On the next screen, under the question "On which ports do you want to install it?" choose "Selected ports." Then highlight the serial port used by your BT adapter for Serial Port. Click "Next," and when available, click "Finish."

Oke, dit heb ik gedaan. In mijn "bleutooth places" heb ik kunnen vinden dat de BT op COM5 zit. Dus p deze com poort heb ik bovenstaande kabelverbinding geinstalleerd.



5. Set up Incomming Connection
Right click on "My network Places" select Properties
Select "Create a new connection." Click "Next" in the "New Connection Wizard" window. Click the "Set up an advanced connection" radio button. Click "Next." Click the "Accept incoming connections radio button. Check ONLY the box containing the modem created previously (probably named "Communications cable between two computers"). Click "Next." Click "Do not allow virtual private connections." Click "Next." At the "User Permissions" screen,check th new user "palm" Click "Next," then "Finish"

Hier gaat naar mijn smaak iets mis, want hier zie ik dat de kabelverbinding op COM4 staat, terwijl ik 'm net op COM5 gezet heb.....???

REBOOT the Computer!!!
6. On the Tungsten:
Preferences > Communication > Connection > NEW
Name : BT-PC (or something like that)
Connect to : Local Network
Via: Bluetooth
Device: Duh

En hier gaat het mis, want hij vindt dus helemaal niks bij devices. "No bluetooth devices found".


Wat gaat er nu precies verkeerd? Ik snap er niet al teveel meer van. Ik heb ipv connect to: LAN ook al connect to PC geprobeerd en dan kom ik wel verder, maar dan zie ik alleen een verbinding onstaan (die NIET afgerond wordt) in mijn bluetooth omgeving, NIET op mijn incoming connections. Wat doe ik fout (iets met dei com poorten)?
Ik heb ook al die kabelverbinding op ALLE compoorten geinstalleerd (behalve 4 want dat kon niet), zonder succes...

Alle hulp is welkom!

Groeten,
Rene

PS Sitecom USB Bluetooth 1.1 dongle


*****update*******

Ik heb inmiddels op alle plekken de BT serial port op COM4 zitten. Door alle services uit te schakelen heb ik dus geen "Local area network" meer met mijn BT access server (dat klopt neem ik aan)
Ik kan nu verbinding maken waarbij het volgende gebeurtL
- In BT omgeving wordt mijn Palm-icoon groen, ik krijg verbinding
- Signing-on op de Palm loopt uiteindelijk tegen een time-out aan. Mijn incoming connection blijft ook verdacht rustig......

Zo ver ben ik tot nog toe. Iemand tips?


Laatst gewijzigd door renalt130; 19 juni 2003 om 21:42.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 31 augustus 2003, 17:19
robertobadjo's schermafbeelding
robertobadjo robertobadjo is offline
Lid
Voornaam: Robert
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2003
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Stuur een bericht via ICQ naar robertobadjo
Bereik

Hallo allemaal.

Ik ben van plan om ook een bluetooth usb stick aan te schaffen. En als het dan nog kan dat ie werkt onder linux ook.

Alleen ben ik erg benieuwd naar het bereik van zo'n stick.
Mijn server staat op zolder. Haalt het bereik het helemaal tot de beneden verdieping en dan nog met een goeie sterkte of niet. ik weer niet of iemand zoiets hier al getest heeft?

graag een reactie.

mvg

Robert
Met citaat reageren
  #47  
Oud 26 oktober 2003, 01:46
Marspalm
Guest
 
Berichten: n/a
127.0.0.1 ??????

Hallo,

zo de klok is weer een uur terug, geeft mij een uur langer de tijd om internet via bluetooth aan de praat te krijgen....

Ik kom net in network - view log het volgende Local IP-adres tegen:

127.0.0.1

Als DNS addresses kom ik wel tegen 192.168.0.1


Dit lijkt mij niet geheel de bedoeling toch????? De netwerkverbinding komt er wel, maar als ik vervolgens een pagina wil bezoeken via web pro, dan krijg ik de melding:

DNS Lookup Timed Out PLease Check coverage and try again...

Wat doe ik fout????
Met citaat reageren
  #48  
Oud 26 oktober 2003, 18:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Kijk eerst eens even in deze tip.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #49  
Oud 26 oktober 2003, 20:02
Marspalm
Guest
 
Berichten: n/a
Heb ik....

... gedaan, meerdere malen zelfs, maar op de een of andere manier loopt het vast... Wat verklaart nou die 127.0.0.1????? En wat maakt dat ik dat wegkrijg????
Met citaat reageren
  #50  
Oud 29 oktober 2003, 21:14
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Draadloos internet

Hoi allemaal,

Ik heb sinds maandag een blue-tooth USB dongle van sitecom en heb, al de voorgaande berichten ten spijt, toch (bijna)moeiteloos via bluetooth draadloos internet op mijn palm. Ik heb exact de stappen gevolgd zoals omschreven in de tips onder draadloos_internet. Het enige wat mij nog even wat hoofdbrekens gaf was dat ik ook een DNS error kreeg als ik web-pro opstartte. Dit was bij mij opgelost toen ik onder "My bluetooth places", "View my bluetooth places", "My Network acces" en vervolgens via rechtermuisknop "properties" de optie "allow other devices to acces the Internet/LAN on this computer" heb aangezet. Effe de computer opnieuw opstarten en alles loopt als een speer, zowel hotsync als internet en e-mail.

Ik hoop dat evt voor anderen ook een optie is.

Succes ermee,

Evert
Met citaat reageren
  #51  
Oud 30 oktober 2003, 08:00
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Oh ja

......als vervolg van mijn vorige boodschap, ook nog iets wat je snel vergeet, de boel dus niet werkt, en wel het volgende. Je moet niet vergeten om op de PC, nadat je in het configuratiescherm, netwerkverbindingen, enz. je verbinding hebt ingesteld op internet-verbinding delen ook nog even aankruisen van welke services gebruikt gemaakt mag worden. Dit doe je via de knop ïnstellingen" rechts onder.

Evert
Met citaat reageren
  #52  
Oud 30 oktober 2003, 15:14
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ha Evert, heb je me alweer geholpen. Ik had de instelling in "my bluetooth places" nog niet goed. Thanks!
Met citaat reageren
  #53  
Oud 30 oktober 2003, 17:26
robertobadjo's schermafbeelding
robertobadjo robertobadjo is offline
Lid
Voornaam: Robert
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2003
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Stuur een bericht via ICQ naar robertobadjo
kan iemand voor mij het bereik testen dat als je pc helemaal op zolder staat en dan jij met je palm beneden staat of dat nog een beetje rendable is??

ben namelijk erg nieuwschierig naar zoiets voordat ik iets aanschaf.

alvast bedankt.

Robert
Met citaat reageren
  #54  
Oud 30 oktober 2003, 19:13
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Robert,

Ik weet uiteraard niet wat voor een hoogteverschil tussen jou zolder en de benedenverdieping zit. Ik heb een USB-dongle van Sitcom met een bereik van 100 m. Ik heb beneden een goede verbinding terwijl mijn computer op de 1e verdieping staat. Ik ben nog net niet gek genoeg om hem effe naar de zolder te dragen maar aan de afstand zal het m.i. ook niet liggen. Meer van invloed is volgens mij de aard van het materiaal waaruit de muren en plafonds bestaan, de ligging van leidingen enz. enz. kortom alles wat een evt verbinding kan storen. Indien de een een bereik heeft tot op zolder wil dat nog niet zeggen dat jij dat in jou huis ook hebt.

Evert
Met citaat reageren
  #55  
Oud 31 oktober 2003, 08:08
robertobadjo's schermafbeelding
robertobadjo robertobadjo is offline
Lid
Voornaam: Robert
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2003
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Stuur een bericht via ICQ naar robertobadjo
Ja daar heb je gelijk in. Maar was toch nieuwschierig. Ik weet niet of je in een nieuwbouwhuis woont. wij niet. Ons huis is een jaar of 20 oud schat ik dus ja.

Maar als je naar buiten loopt met je Palm lukt het dan nog steeds goed??

Ik moet het gewoon op de gok wagen.

toch bedankt.

Robert
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023