Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 april 2002, 09:04
Ron
Guest
 
Berichten: n/a
Question Bluetooth SD card

De Palm Bluetooth SD card heeft nog wat kinderziektes. Wie heeft deze card ook aangeschaft en wat zijn jouw ervaringen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 april 2002, 09:26
DiedJee
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Ik ben wel in om dit soort dingen meteen te proberen maar omdat dit kaartje langer is dan het slot en dus uitsteekt lijkt het mij wat lastig. Voorlopig dus nog maar even geen BlueTooth?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 april 2002, 11:39
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
welke kinderziektes ?

Hoi,

Wat zijn dan kinderziektes ?

Ik heb er nog niet een, ben wel erg geinteresseerd in de BT SD card. Vooral icm met een 6210 met BT batterij. Zijn er mensen met deze combo ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 april 2002, 14:09
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Re: welke kinderziektes ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Vooral icm met een 6210 met BT batterij. Zijn er mensen met deze combo ?
Met een palm (vanaf III) en een nokia 6210 kun je een prima IR
verbinding opbouwen hoor. Of ben je daar niet tevreden over of
vond je de snelheid te laag?

Opa heeft lange tijd een pIII in combi met een 6210 gehad. Werkte
toppie!
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 april 2002, 14:17
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Bluetooth

Hallo Opa,

Dat doe ik inderdaad ook al sinds jaar en dag, maar een verbinding via Bluetooth lijkt me toch wel wat prettiger....

grtn,
Sander
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 april 2002, 22:37
junior
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Het voordeel lijkt me dat je de GSM gewoon in je binnenpocket kan laten i.p.v. het uitlijnen van Ir poortjes (en aanzetten, zoals bij de 6210) enzo?! Ik heb dat wel eens gezien bij een Ipaq i.c.m. een Ericsson GPRS toestel, dat ging beresnel en makkelijk! Was voor het eerst dat ik jaloers was op een Ipaq

Ik heb trouwens ook de Nokia 6210 met m505 enne dat werkt op zich goed hoor. Binnenkort gaan we echter over naar 6310 (met blauwe tand standaard!) en dan lijkt het me wel makkelijk.. dus ervaringen zijn ook bij mij welkom!

Ben erg benieuwd.

Jr.

Laatst gewijzigd door junior; 08 april 2002 om 22:40.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 april 2002, 09:02
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
6210 + BT <--> 6310

Mijn originele vraag was eigenlijk ingegeven door de berichten die ik hier en daar hoor dat de 6210 met BT batterij bijna alleen maar met een BT PCMCIA card werkt en dus niet echt standaard is (is die er wel echt op dit moment ?) Ik ben dus benieuwd of 't uberhaupt wel gaat werken met een Palm BT SD Card.

Dus....is de 6210 met BT Batterij qua BT functionaliteit gelijk met de 6310 ?

mvg,
Sander
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 april 2002, 19:58
Ron
Guest
 
Berichten: n/a
Kinderziektes bestaan uit het vastlopen van de verbinding tussen Palm en 6310 bij herhaaldelijk gebruik. Dan moet je vervolgens de verbindingen weer opnieuw aanbrengen, hetgeen sowieso wat omslachtig is omdat het alleen nog via workarounds werkt.

Volgens Nokia shop Rotterdam komt binnen een week of 2 nieuwe software voor 6310 beschikbaar, die aldaar is op te halen. Daar zet ik voorlopig mijn hoop op. Houd jullie op de hoogte.....

Of is er inmiddels al iemand verder gekomen........
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 mei 2002, 18:09
Maartenr
Guest
 
Berichten: n/a
Ervaringen met BTSD card

Op zich werkt de combo prima: m505+BTSD card, Ericsson T39m met GPRS via KPN (via XS4ALL), 3Com PCMCIA in mijn notebook en TDK USB op mijn PC.

KPN beweerd dat de T39 niet werkt via GPRS, je APN is "internet", je gebruikersnaam is "KPN" en je wachtwoord is "gprs". Ook connectie via de Palm is geweldig. Een browser die ik je kan aanraden voor de Palm is vagabond (ondersteund ook i-mode Bij andere providers moet ie dus ook werken, zoek je APN op (staat bij KPN in deze init-string: at+cgdcont=1,"IP","internet" <CR>

De WAP applicatie van Palm is ronduit ruk. De app hangt zo nu en dan en als je dan je Palm reset hangt ie ook goed en krijg je hem alleen maar in orde met bluetooth door alles opnieuw te installeren (dus een harde harde reset ) Ik heb ondertussen een "standaard image" gemaakt van mijn Palm door alles te installeren en een kopie te maken van mijn backup directory.

Wel valt mij op dat hotsync fouten genereerd omdat ie apps op de SD card wil installeren (ook al staat dat uit) en de palm reageerd soms langzaam.

Wat werkt tot nu toe perfect:
- Lan access van de 3Com PCMCIA naar de TDK USB
- GPRS en SMS vanaf de Palm naar de T39
- GPRS vanaf de 3Com naar de T39
- Hotsync tussen Palm en TDK USB
- T39 configureren via 3Com of TDK
- Synchroniseren van agenda tussen alle apparaten
- Files verzenden naar de T39 (backgrounds, visitekaartjes enz) vanaf 3Com of TDK

Wat werkt nog niet:
- Hotsync tussen 3Com en Palm
- LAN access tussen Palm en TDK
- Files verzenden vanaf 3Com/Palm of TDK naar de T39

Ik vindt de software van de TDK stukken beter dan van de 3Com. En wacht vol spanning af totdat er meer bluetooth software beschikbaar komt.

Wellicht een leuk project: Ik heb zelf ook een LEGO Mindstorms kit met Vision Command. Zorgen dat Vision Command de data naar de RCX stuurt over Bluetooth met behulp van de Palm ...

M. Risseeuw

EDIT
Met dank aan TDK heb ik nu ook de LAN access van de Palm naar mijn TDK USB aan de praat. Om een verbinding te maken moet ik het volgende script gebruiken:

Delay: 2
Send: CR
Delay: 1
Send: CLIENT
Wait For: CLIENTSERVER
End.


Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 mei 2002, 21:32
donaldpalm
Guest
 
Berichten: n/a
Hier mijn tot nu toe ellendige ervaring.

Ik heb Palm M515 met de Palm Bluetooth card en een Nokia 6310

Wanneer ik de standaard gsmdriver kies in de palm, wordt de niokia gevonden. waarna de software in de palm om wachtwoord vraagt. Mijn nokia had/heeft voor zover ik weet geen wachtwoord, dus ik ga er vanuit dat de nokia straks hetzelfde wil hebben.

Wanneer ik niets invul, verschijnt op de Nokia de melding: Paarvorming met Palmdonald ?
Voordat ik op accepteren kan drukken, volgt melding verbinding verbroken.

Lijkt fout te gaan bij het pairing.
Mogelijk ligt dit aan driver in Palm. Op site van PAlm wordt je verwezen naar de fabrikant van de Nokia. Vanmiddag maar eens gebeld met de Nokia Careline Nederland.
Antwoord: Na langdurig zoeken bij de Nokia Service Profesional (een frans-sprekende man, met gebrekkig engels er is geen hardwarematig wachtwoord, zoals bijde 6210. Verder wordt alleen de bluetoothcard van Nokia ondersteund,(= PCMCIA) en hij had alleen maar info voor de pc en Windows. Ik moest het maar bij Palm gaan proberen waarom matching niet lukt.

Dus als er iemand is die de bluetooth werkend heeft, dan hoor ik graag zijn/haar instellingen, want handmatig zijn de instellingen wel aan te passen.

Daarna begint het geklooi dan nog met GPRS i.c.m. Ben. Dit zal ook wel weer voldoende problemen opeveren.

Donald
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 mei 2002, 08:23
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Talking Bluetooth en de Nokia 6310

Beste mensen,

Ik ben ongeveer twee weken met de combinatie Palm Bluetooth en de Nokia 6310 bezig geweest om het werekende te krijgen. De smane werking met Palm Amsterdam was goed maar bood niet direkt een oplossing. Toch bedankt Palm support voor jullie inzet.

Eindelijk is het me gelukt om een goed werkende Palm te krijgen die doet wat het moet doen,m'n mail en sms berichten te ontvangen en te verzenden.

instaleer de software geleverd bij de bluetooth module en synchronize.

Na de synchronisatie ga naar prefs, vervolgens kiez je rechtsboven de optie phone. Kies de connection BT phone (GSM) klik op test links onder en de Palm meld zich aan bij de Nokia. Kijk op het scherm van Nokia voer daar de code in, dat kan zijn ieder nummer b.v 1111 of een zelf bedachte combinatie.

De palm komt met het scherm insert key klik vervolgens dezelfd code in die je bij de palm hebt ingevoerd en er ontstaat een paring.

Dan pas kan je met de overige sofeware aan de slag.

Er kan een waarschuwing komen op de Palm dat de response van de nokia dat de verkerde driver gebruikt is met het advies de juiste te gebruiken. Stoor je daar niet aan. Palm moet deze nog verveteren.

Het werkt prima, doe er jullie voordeel mee.

Groeten een gebruiker.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 mei 2002, 21:37
Ron
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Dat is grote klasse "gebruiker"!

Welke software versie heb jij op de Nokia. Deze roep je op door *#000# in te toetsen op je Nokia.

Mijn versie is 4.15. Ik heb al geprobeerd een upgrade te krijgen, maar tot nu toe zonder succes bij zowel Nokia shop als KPN.

Jij hebt blijkbaar geen last van de kinderzoektes, en wellicht komt dat door een hogere softwareversie.

Let me Know...

Ron
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 mei 2002, 17:34
Johan Caspers
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Re: Bluetooth en de Nokia 6310

Ik heb een M515, een 6310 (met software-versie 4.10 (04-01-02)), en een sd Bluetooth (1.1 compliant).

Ik krijg de palm niet werkend op mijn 6310. Wel kan ik met de 6310 via de optie "zenden via bluetooth" wel data naar mijn palm sturen

Wie weet raad?

Johan
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 mei 2002, 17:51
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ron
Dat is grote klasse "gebruiker"!

Welke software versie heb jij op de Nokia. Deze roep je op door *#000# in te toetsen op je Nokia.

Kleine (hoewel niet onbelangrijke) correctie: het is *#0000# . Vier nullen dus
Met citaat reageren
  #15  
Oud 24 mei 2002, 18:35
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Talking PALM Blue Tooth

De versie die ik op de 6310 is 4.2. Bij Nokia store in Den haag laten upgraden.
Mijn ervaring welke ik nu heb opgedaan met de BM module en Nokia is niet er gunstig te noemen, kort gezegd niet stabiel. Heb inmiddels de Blue M in m'n bezit die werkt op dit moment vlekkeloos. Ook de GPSR werk perfekt. Ga nu bezien waarom die wel goed werkt en de BM module van Palm niet. Heb inmiddels ook de Nokia 6310i geprobeert, die geeft ook dezelfde problemen als de gewone 6310.
Zodra ik wat meer informatie heb dan zal ik die op de site vermelden.
Wat mij bevreemd is dat de PALMclub nog geen uitvoerige test heeft gepubliceert over de PALM BM. weten zij misschgien wat de problemen zijn???????

Fjodor laat eens wat horen.

Vriendelijke groeten,

Simon J A Huisman
Met citaat reageren
  #16  
Oud 24 mei 2002, 23:56
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb wel Bluetooth SD-kaartje, maar geen telefoon of iets anders om de connectie mee te testen, dus dat schiet niet op

Ik zou heel graag een review willen plaatsen, en volg de thread ook heel aandachtig, maar heb momenteel niet de pecunia (lees: geld) om uitgebreid te gaan testen

- jp
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 mei 2002, 08:49
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Nokia 6310 met Palm

In deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...ight=bluetooth leg ik uit dat connectie maken met het gsm-modem geen enkel probleem is. Ik heb dan ook geen vervelende dingen ervaren met BT-kaart, zij het dat een van m'n hacks (welke moet ik nog uitzoeken), in de weg zit.

Ik moet mijn abonnement nog upgraden naar gprs, dus hierover kan ik niets zeggen.

Er is _nog_steeds_ geen Palm phone driver uit voor de Nokia 6310, dat is jammer, want dan zou ik kunnen bellen vanuit palm, maar belangrijker, dan zou ik kunnen sms-en vanuit palm zonder probleem.

Wat ik ook jammer vind is dat het niet mogelijk lijkt vanuit het adresboek hele categorieen over te zenden naar de Nokia telefoon.

Ik hoor positieve verhalen van BT-kaart icm met BT-telefoon van Ericsson. Misschien iemand in het bezit van deze combinatie een review kan schrijven?
__________________
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 mei 2002, 21:03
Johan Caspers
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Re: Nokia 6310 met Palm

Ik begrijp het niet hellemaal meer. Er wordt gesproken over:
- BM module
- Blue M
- BT module
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is.

Ik heb zelf een "Palm Bluetooth card" orgineel Palm gekocht Bluetooth 1.1 compliant (Toshiba)
En ik heb een M515 en een Nokia 6310 met de software versie 4.10 (04-01-02)
Het is me na veel vijven en zessen gelukt om hem aan aan elkaar te krijgen. wachtwoord ingegeven in 6310 en het zelfde wachtwoord in Palm.
Het werkt alleen niet naar behoren. Hij zegt dat het wel is gelukt om te paren, maar dat er geen juiste driver voor de 6310 is.
Als iemand wel een juiste driver heeft of een die wel goed werkt hoor ik dat graag.


Groetjes Johan
Met citaat reageren
  #19  
Oud 27 mei 2002, 07:06
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Voor het inbellen (browsen, email) via bluetooth met je Nokia 6310 heb je geen driver nodig. Zie de thread waarnaar ik verwijs hierboven.

De driver heb je alleen nodig voor Phone applicaties (bellen vanuit je Palm, Sms-en en dergelijke).


BM en Blue M module zijn van TDK: zie http://palmclub.nl/reviews/accessoires/blue5/ voor een review voor de Blue 5 module (voor de Palm V). De Blue M module is het equivalent voor de m-serie (m500, m505, etc).

BT kaart is de Palm BlueTooth kaart.

Hoop dat het zo iets duidelijker is?
__________________
Met citaat reageren
  #20  
Oud 27 mei 2002, 20:13
donaldpalm
Guest
 
Berichten: n/a
Susan, je zegt dat het jammer is, dat er geen driver is voor de 6310.


Uit een prive email die ik van sjah mocht ontvangen blijkt dat:
"Verder moet je de sofware van je NOKIA 6310 checken. Ik heb inmiddels een upgrade laten doen door NOKIA, van versie 4.1 naar 4.2. Dit geeft in ieder geval eenverbetering t a v de Bluetooth funktie. Je moet ook de driver van de nokia 6210 downloeden van Palm. De combinatie van TDK sofware en de driver van Nokia werken goed."

Dus met de drivers van de 6210 zou de dialler van TDK moeten werken.


Ik ben intussen zover dat ik het Palm SD-kaartje retour winkel heb gedaan. Want ik kreeg het werkelijk nergens mee aan de praat, behalve half met de Nokia 6310. Ik kwam net zover als Johan Caspers.

Vandaag de TDK Blue M ontvangen.

Ben wel zover dat ik op 9600baud kan inbellen, maar bij GPRS begint het gedonder weer. Na starten van verbinding blijft Palm maar staan op signing on en de Nokia zegt dat ie bezig is met leggen van GPRS-verbinding.

Krijg bijna het idee dat Ben iets niet goed heeft, maar ja: daar ondersteunen ze beide apparaten niet en kunnen me niet helpen.

Morgen zal ik er eens een KPN-sim inzetten van een collega op kantoor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023