Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 september 2001, 16:43
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Je hebt een m50x, welke GSM bijkopen?

Ik heb een m505 en m'n Nokiaatje 6110 is dringend aan vervanging toe. Welke drivers bestaan er allemaal "out there" (buiten de befaamde duitse site) en welke GSM-toestellen werken vlekkeloos?

Ik dacht aan een Nokia 6120 te kopen (logische opvolger die naw mooi compatibel is met de m505, maar zo'n mooie openklappende Motorola is ook wel "te aanvaarden"?

1) WAT raden jullie uit ervaring aan?
2) Waar vind je de resp. GSM-driver voor dat toestel?

S.
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 september 2001, 17:18
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
ik zou als ik jou was gaan voor de bluetooth toestellen die er zijn en komen...

ericssonT39:
klein plat toestel , ziet er redelijk uit, gprs, heeft klepje en antenne (vind ik altijd een min puntje) standaard 300 uur standby en 11 uur spreek tijd ( high capac. batterij: 700 uur stby en 25 uur spreektijd)

nu te koop (750 gulden)
-----------------------------
effe wachten en er is de nokia 6310:

exact zelfde model als de 6210, gprs, 300 uur stby en 11 uur spraak.

prijs? geen idee.. te koop? vanaf november
------------------------------------
Ericsson T68:
kleuren scherm, even klein als een nokia 8210, geen klepje of antenne,
gprs,zelfde standby tijd als T39 , nokia design.

prijs? geen idee, maar reken maar op veel... te koop? vanaf december
---------------------------------------
ik kan je niet aan drivers helpen , maar misschien heb die niet als zodanig nodig met bluetooth?

groet Quinn
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 september 2001, 08:29
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Hoi Stargate, ik kan je de Siemens S35i van harte aanbevelen.
Heb die een tijdje terug op aanraden van een thread op deze forums aangeschaft en heb er geen spijt van gehad.

Voor meer informatie over de mogelijkheden van de combinatie van de Palm m505 en de Siemens S35i verwijs ik je graag naar mijn website: http://www.bommeltje.nl/palm/

Enkele mogelijkheden:
- Gemakkelijk synchroniseren van telefoonnummers en afspraken van en naar de S35i.
- Je eigen logo's en/of ringtones mbv programma's als MonkeyLogo/-Tone en MyPhone naar de S35i zenden.
- SMS berichten beheren en verzenden vanaf je Palm.
- Wireless werken met browsers zoals AvantGo en Blazer.
- Enz. enz.
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 september 2001, 18:38
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Weet er iemand of die mooie Motorola openklapdingetjes (de v60 bvb, of een andere met IR & dualband) ondersteund worden voor je palm m505?
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 september 2001, 21:31
bvheugten bvheugten is offline
Lid
Voornaam: Bart
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 31
ik heb een nokia 6210 en werkt perfect met mijn M505.
Driver is ook verkrijgbaar (zie ergens een threat).
groet
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 september 2001, 08:45
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zou voor de Nokia 6210 gaan, of de 8850 als je een ruim budget hebt. Met Nokia weet je altijd zeker dat je een goede supply hebt voor accu's, kabeltjes, software etc. Mijn Palm M500 werkt erg goed samen met mijn Nokia 7110, ik hoefde gewoon niets in te stellen op de telefoon, en ook niet op de Palm zelf. Gewoon 'IR to Phone' geselecteerd en klaar. De slogan van Nokia is niet voor niets 'Connecting people'

RJ
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 september 2001, 13:24
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
de 8850 is niks anders dan een 8210 in een zilver jasje met een verhoogd prijskaartje, koop dan maar een 8210 die identiek.
En beter nog koop geen 8210 of een ander uit de 8xxx serie, ze hebben allemaal problemen met hun display. de mijne is nu al voor de 2e keer in 3 maanden naar de reparateur...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 september 2001, 13:34
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook nooit beweerd dat de 8850 anders was dan de 8210. However, ik prefereer de 8850 of 8890 boven de 8210. Teveel bekenden van me hadden klachten met de 8210 die ze niet met hun nieuwe 8850/8890 hebben.

RJ
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 september 2001, 13:40
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
ze zijn VOLLEIG identiek....

dus ook de interne componenten, nou zeg ik niet dat je geheid problemen met de 8xxx serie zult hebben maar de kans is zeer aanwezig
ik denk dat je vrienden geluk hebben dus.....
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 september 2001, 13:50
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Tsja.. opvallend is dat ik nog niemand heb gehoord met problemen met de 8850. Ik vraag me trouwens af hoe al die dingen dan door de QC bij nokia komen als er zoveel afvallers zijn. Ben zelf nog erg gelukkig met mijn 7110. Had verwacht dat die klep er wel af zou breken, maar hij blijft zelfs na ruim 1.5 jaar nog goed zitten. Ik zag ook dat de 6310 allerlei gave dingen ondersteund zoals GPRS. Hier iets over bekend?

RJ
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 september 2001, 14:00
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
de 6310 ondersteunt gprs heeft bluetooth en een langere stanby tijd , verder is hij in alle andere opzichten gelijk aan de 6210 ( behalve prijs)

en over die 8850, er worden er VEEL minder van verkocht dus is het ook logisch de je minder van problemen hoort ( pure statistiek) de relatieve hoeveelheid problemen is gelijk maar in absolute aantallen hoor je minder klachten....

koop die 6310 (of 6210) maar. En als je een "risico wilt nemen probeer de T39 (risico als in dat er nog weinig gebruikers ervaring de ronde gaan dus is het moeilijk bepalen of ie kwalitatief goed is)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 september 2001, 14:10
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben erg trouw aan bepaalde merken, waaronder Nokia Ik denk dat ik dan voor die 6310 ga als ie uit is.

Bedankt voor de info.

RJ
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 september 2001, 16:09
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Ik ben infeite ook een Nokia-man, omdat zij zowat de standaard leggen op die markt, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom me blindstaar op enkel Nokiamodellen. De Motorola's zijn mooi (openklappende Star >Trek< toestandjes ) en zo'n ding voor een gestroomlijnde Palm m505 zou mooi zijn als ik wist dat het zou werken... Echt niemand met een Motorolaatje out there? Anders wordt het een Nokia 6210 of hoger...
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 september 2001, 16:19
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Zelf werk ik met de Nokia 6210 werkt perfect. En de drivers zijn makkelijk te vinden op oa. dit forum, als dat niet lukt mail me dan even mail ik ze naar je.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 oktober 2001, 09:16
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Het probleem met al die verschillende merken en types (elke week verschijnt er wel een nieuwe(re)) is dat ze voor verschillende mensen en taken gemaakt worden. Iedereen staart zich blind op Nokia en alleen al bij dat merk stikt het van de varieteit.

Dat brengt met zich mee dat 'gewone' mensen niet echt een vergelijk kunnen maken omdat zij 1 of hoogstens enkele types goed kennen en meestal merkvast zijn.

Om een voorbeeld te geven: mijn broer heeft al enige tijd een péperdure Nokia (met veel, heel veel ongebruikte mogelijkheden) en is stinkjaloers op de mogelijkheden van mijn Siemens S35i (welke volgens mij van Motorola-makelij is(?) en met opmerkelijk veel Nokia-software kan werken).

Maar goed, we kunnen uren doorbreien over favoriete merken en types, terwijl alles toch draait om wat jij, de gebruiker, er naast gewoon telefoneren mee wilt gaan doen.


Rest mij alleen nog de vraag aan Stargate of hij inmiddels al een nieuw gesprek-ijzer heeft aangeschaft en natuurlijk wat dat er dan voor een is geworden
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 09 november 2001, 21:04
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi... Nog even een paar ideetjes...

Van nokia zijn er een aantal toestellen mogelijk inderdaad, echter de 8210 zou ik afraden, (dus automatisch de 8850 en 8890) deze zijn allemaal gebaseerd op de 9k6 standaard voor GSM communicatie.

De 6210, 8310 en de Ericcson T39M en T68, en de V60 enz. Zijn allemaal voorbereid voor eem hogere communicatie snelheid van 43,2Kbps maximaal. Echter de 6120 is de enige die geen GPRS ondersteund. De ericsson toestellen hebben als extra ook nog bluetooth. Dus eventueel in de toekomst met bluetooth uitbreiding ook nog draadloze communicatie van je binnenzak (Palm) en broekzak (Telefoon)

Ik heb zelf nog een Motorola Timeport, werkt perfect samen met de Palm. Echter als ik nu zou mogen kiezen dan zou ik een Ericcson T39M kiezen. (Vanwege Bluetooth) Anders is de V60 ook nog een optie.

Greetz,

Pascal

PS: Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Edit: Foutje vergissing ik bedoelde niet de 6120 (TDMA) maar 6210
Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 november 2001, 22:51
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
Jammer alleen dat geen enkel (of heb ik het mis?) GSM-netwerk in Nederland hogere snelheden dan 9600 bps voor data toelaat. En GPRS is ook nog niet operationeel. Zodra de snelheden en mogelijkheden echt uitgebreid worden, zullen er ook weer nieuwe telefoons uitgebracht zijn. De nieuwe toestellen hebben meestal ook nog veel bugs, die nu nog niet ontdekt zijn, omdat de uitgebreidere functies nog niet gebruikt kunnen worden. De Nokia 6210 (niet 6120 dus) ondersteunt wel HSCD voor hogere datatransmissie, maar ook daar heb je in Nederland niet veel aan.

Laatst gewijzigd door Canaria; 09 november 2001 om 23:57.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 09 november 2001, 23:35
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad is HSCSD op het moment nog niet gebruikt. GPRS is alleen in gebruik voor zakelijke abonnementen van KPN.

Maar toch denk ik dat het uiteindelijk niet te lang duurt voordat tenminste GPRS ingevoerd wordt. Door Telfort Libertel en KPN. Als je dan nog een telefoon hebt die maximaal 9k6 ondersteund dan lijkt me dat jammer. Helemaal met het idee dat het subsidiesysteem nogal aan het veranderen is waardoor ik verwacht dat je langer gaat doen met eenzelfde telefoon.

Greetz,

Pascal
Met citaat reageren
  #19  
Oud 12 november 2001, 00:43
MEM@
Guest
 
Berichten: n/a
6310 met Bluetooth kaartje

Ik ben nu al een tijdje aan het wachten op 3 dingen.

1. Een operationeel GPRS netwerk
2. De Bluetooth kaart van Palm
3. De Nokia 6310

Nummer 1 komt binnenkort (Ze zeggen binnen de komende weken) van Telfort al kost je wel 5 euro per MB die je download.

Nummer 2 wordt gezegd dat hij deze winter beschikbaar wordt, het is nogsteeds wachten op de goedkeuring van het SDIO standaard

Wanneer nummer 3 beschikbaar wordt weet ik niet.

Maar als je deze combi hebt dan kun je met je M505 en ja Bluetooth SDcard zo via je 6310 internetten voa het GRPS netwerk van Telfort.

Maar in de tussen tijd gebruik ik gewoon nog mijn 8850 via IR. Al zou ik je de 8850 niet aanbevelen ga liever voor de 8210 of de 8310.

De 8210 en 8850 zijn inprincipe hetzelfde maar de 8850 heeft een leuk schilltje er omheen. ben pas nog allemaal ombouw kits tegen gekomen om je 8210 om te bouwen tot een 8850
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 november 2001, 07:44
pietermx
Guest
 
Berichten: n/a
GPRS Telefoon, neem de Siemens ME45

Ik gebruik sinds kort de nieuwste telefoon van Siemens, de ME45. Voor Fl. 749,-- verkrijgbaar bij http://www.algebeld.nl/. Echt een topper! (bevat o.a. flash geheugen, wisselt gemakkelijk mensen uit het adresboek uit naar je Palm. Ook kun je hem gebruiken als extra geheugen voor je Palm (geheugen vol? gooi het programma op je telefoon en stuur het later terug) d.m.v. een ingebouwde file explorer. Echt een top aanrader dus!

Zie ook,

http://www.my-siemens.com/me45/
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023