Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30 april 2007, 18:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric40 Bekijk bericht
Dit geld zeker voor mensen met een data bundel, want zelf heb ik niets over een 1 mei opzegging vernomen! (Ik heb geen data bundel).

Ik heb Telfort trouwens wel een klacht gestuurd, of dat KPN iedere Telfort klant weg wil hebben omdat het er niet beter op is geworden maar slechter sinds de omzetting. I.i.g. in mijn geval. En dat EDGE weg te doen de grootste fout is, want vermoedelijk iedere klant met een EDGE only telefoon voelt zich nu niet meer verbonden aan Telfort.

Ga zelf ook eens rondkijken. Heeft iemand al een goede alternatief dan Telfort (en KPN natuurlijk)? Want deze laatste zou natuurlijk lachen als veel Telfort klanten naar KPN gaan. Precies wat ze wilden.
Nee, ik ben geen abonnee meer omdat ze 0,20 EUR/min. gaan vragen voor de klantenservice vanaf 1 Mei. Dit is een eenzijdige verandering van de algemene voorwaarden, en daar mag je tegen protesteren. En dat is gelukt. De opgegeven reden heeft dus niks met mijn ware reden te maken.

Ik voelde me niet serieus genomen als EDGE-gebruiker en vind dat ik veel te lang in onzekerheid ben gelaten. Ik wens niet zoetgehouden te worden met loze marketingkreten als 'EDGE-gebruikers krijgen een passende oplossing aangeboden' , wat nu al werkelijk maaaaanden op de Telfort-site staat.

Dus ik heb de eerste reddingsboot genomen die ik zag. Ik heb geen zin om straks bijvoorbeeld aan een Telfort voice-contract vast te zitten, omdat ik die niet kan ontbinden als volgens Telfort alleen wijzigingen in het data-contract (Maximaal Online bundel) heeft plaatsgevonden. Ik weet niet hoe ze het gaan aanpakken (Telfort zelf nu ook nog niet), dus ik neem het zekere voor het onzekere.

En die 'passende oplossing' mag Telfort (en KPN) mooi in hun steken. Ik hoop dat het iets groots is. Ik ben vanaf morgen klant van Rabo Mobiel.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 30 april 2007 om 18:51.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 01 mei 2007, 11:54
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Dat kan kloppen, ik heb ook geen internet meer. Wel via wap trouwens, ik zit ook nog steeds op het Telfort netwerk.
Niet doen Rudy (via Wap). Voor WAP betaal je apart omdat het volgens Telfort via een "dure" ISDN lijn gaat. Ik heb vorige maand 20 euro extra moeten betalen omdat ik door uitval van het GPRS signaal steeds gebruik maakte van de WAP optie . Een paar telefoontjes met de helpdesk maakten duidelijk dat je voor de ISDN lijn per tijdseenheid betaald, dus als je de verbinding open houdt dan tikt het aardig door. Ik heb een klacht ingediend, maar 2 weken later waren ze mijn klacht kwijt geraakt en nu heb ik het helemaal gehad met Telfort.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #23  
Oud 01 mei 2007, 12:32
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Nee, ik ben geen abonnee meer omdat ze 0,20 EUR/min. gaan vragen voor de klantenservice vanaf 1 Mei.
Ik heb opnieuw gebeld met de Telfort klantenservice (omdat ik ook graag snel van mijn abbonnement af wil). Ze vertelden mij dat je voor de klantenservice niet hoeft te betalen als je bestaande abbonne bent. Als je gaat verlengen dan gaat dat wel gelden.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #24  
Oud 01 mei 2007, 12:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ik heb opnieuw gebeld met de Telfort klantenservice (omdat ik ook graag snel van mijn abbonnement af wil). Ze vertelden mij dat je voor de klantenservice niet hoeft te betalen als je bestaande abbonne bent. Als je gaat verlengen dan gaat dat wel gelden.
Tegen mij vertelde de klantenservice wat anders.

Maar daarnaast:

1) Waarom zetten ze die waarschuwing dan onderaan de facturen van bestaande klanten?
2) Waarom heb ik mijn abonnement kosteloos kunnen ontbinden om die reden? Vanaf 12:00 vandaag ben ik Prepaid klant, dus mijn abonnement is zonet daadwerkelijk stopgezet.

Mysteries, mysteries
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #25  
Oud 01 mei 2007, 12:42
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Tegen mij vertelde de klantenservice wat anders.

Maar daarnaast:

1) Waarom zetten ze die waarschuwing dan onderaan de facturen van bestaande klanten?
Om je alvast te voorbereiden op wat er komen gaat?

Citaat:
Waarom heb ik mijn abonnement kosteloos kunnen ontbinden om die reden? Vanaf 12:00 vandaag ben ik Prepaid klant, dus mijn abonnement is zonet daadwerkelijk stopgezet.
Goed dat je het hebt kunnen opzeggen.

De realiteit voor mij blijft dat ik nu een ontevreden Telfort klant ben, ik heb opnieuw een klacht ingediend (kan weer 5 dagen duren totdat het behandeld wordt) ook vanwege het feit dat ik de afgelopen 3 dagen (net als de rest van de Telfort abbonee's) geen gebruik van mijn data-abbonnement heb kunnen maken. En daar heb ik het abbonnement in eerste instantie voor afgesloten.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #26  
Oud 01 mei 2007, 12:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Overigens zitten hier:

TelecomVergelijker.nl

... nog meer lotgenoten. Ook hier aan het begin van de thread verwarring of je het nou wel of niet kunt opzeggen als bestaande klant, en of de kosten gelden voor bestaande klanten. Ook hier heeft de klantenservice een paar keer gezegd dat het *niet* geldt voor bestaande klanten, maar evenveel keer werd gezegd dat het *wel* geldt voor bestaande klanten.

Dit kan twee redenen hebben:

1) Bij de klantenservice van Telfort werken incompetente studenten en huisvrouwen/-mannen

2) De klantenservice heeft moedwillig de instructie gekregen om zoveel mogelijk mensen te misleiden en klant te houden van Telfort

Nu was 1 bij mij al bekend maar ik hoop niet dat het doorgeschoten is naar 2.

Daarnaast is het uiteindelijk niet de klantenservice die een oordeel gaat vellen over je verzoek tot ontbinding, maar de afdeling klantenadministratie/contractbeheer. Trouwens, valt het nu niet te controleren of er geld afgaat van je belminuten als je een paar keer met de klantenservice belt?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #27  
Oud 01 mei 2007, 12:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Bedankt voor de waarschuwing, Adrian!
Ik ben net bij het KPN Business Centre in Amersfoort geweest. Mijn Hi databundel was automatisch omgezet in een onbeperkt online bundel. De snelheid nog even laten checken daar: 128 down.
Da's niet echt UMTS dus. 22 mei kan ik dat verlengen, mijn Telfort loopt nog tot december. Als de klantenservice nog gratis is, ga ik meteen even bellen nu....omzetten naar prepaid dan ook maar!
Met citaat reageren
  #28  
Oud 01 mei 2007, 13:14
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
GPRS/Internet werkt weer!
Met citaat reageren
  #29  
Oud 01 mei 2007, 13:23
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ja het werkt weer. Net even de klantenservice aan de lijn gehad, je betaalt als bestaande klant ook gewoon. Vanaf het moment dat je iemand aan de lijn krijgt gaat de meter lopen. Moeten ze iets voor je opzoeken en sta je weer even in de wacht, dan loopt de meter gewoon door.
De info over deze zaak stond blijkbaar ergens bij een rekeningoverzicht vermeld en er moet een soort flyer uitgegaan zijn. Heb ik nooit gezien, als ik dit forum niet bezoek had ik het niet eens geweten! Een aparte brief hierover is in ieder geval niet gestuurd naar de klanten. Opzeggen om deze reden kan inderdaad niet meer (deadline 1 mei).
Over Edge: we kunnen binnenkort als Maximaal Online klanten een brief in de bus verwachten over voordelig toch gebruik kunnen gaan maken van UMTS. Aangezien dat niet zal lukken met je EDGE only toestel, gaat de aanbieding volgens de medewerkster daarover. Komt eraan. In de bus. Binnenkort.
Toch maar die brief naar de klantenservice in Alphen aan de Rijn sturen dan.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 01 mei 2007, 14:18
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik vind het jammer dat het zo met Telfort moet aflopen. Voor de overname doro de KPN was is best te spreken over deze telecomaanbieder. Het waren juist die zaken waar ze nu een punt achter hebben gezet: gratis je voicmail kunnen bellen, gratis de klantenservice kunnen bellen, enz. Nu heb ik dus vorige maand bijna 1,5 uur met de klantenservice aan de lijn gehangen omdat ze dus echt niet konden achterhalen hoe mijn abbonement zo duur uit kon vallen en waarom ik naast mijn databundel ook nog eens 20 euro voor fax en datagesprekken vermeld stond terwijl ik MB's overhield. Het heeft dus 2 dagen uitzoekwerk gekost om erachter te komen dat als je WAP gebruikt dit via een ISDN lijn gaat en je dus blauw betaalt.

Oh ja... ze hebben een nieuw stopwordje bij de klantenservice: "Misschien ligt het aan uw Internetinstellingen dat uw abbonement zo duur is uitgevallen".

Lijkt een trend te worden na overnames. Ik hoop dat we dit soort perikelen niet weer gaan krijgen als de ABN straks wordt overgenomen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #31  
Oud 01 mei 2007, 15:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Toch maar die brief naar de klantenservice in Alphen aan de Rijn sturen dan.
Even een tip: op die site van Telecomvergelijker, enkele posts hierboven, zie je ook dat er mensen zijn die op de een of andere manier 11 juni als datum hebben doorgekregen voor de tariefswijziging van de klantenservice.

Ik zou doen alsof het bloed uit je neus gutst en ook die datum noemen in je brief naar de klantenservice. Volgens mij heb je dan meer kans dat je contract wordt ontbonden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #32  
Oud 01 mei 2007, 15:17
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ai, net te laat, Karel! Brief is al weg. Maar goed, ik heb gedaan alsof ik niks gezien had, als ik ga "spitten" in mijn administratie vind ik mischien die rekening of brief nog wel waar 11 juni in vermeld staat...voor als ik een negatieve reactie krijg.
Ik heb ze als opties voor mij gemeld:
- abo opzeggen en prepaid zonder data geven
- zelf opzeggen als mijn contract afloopt en de Consumentenbond schrijven en bellen over mijn ervaringen met Telfort in deze
- ?? de optie dat we een "passende oplossing" aangeboden krijgen maar dan wel binnen een week een voorstel gevraagd.
Benieuwd wat ze gaan doen!
Met citaat reageren
  #33  
Oud 01 mei 2007, 18:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb gelijk ook maar gevraagd of ze een soort 'rustperiode' hebben waarin je na vervroegde opzegging geen klant meer mag zijn van Telfort. Het antwoord is dat dit niet van toepassing is.

Citaat:
Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (Nicole) - 01/05/2007 16:54
Geachte heer Soep,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort. In uw e-mail vraagt u of er een rustperiode is na een vervroegde opzegging. Graag reageren wij hierop.

Er is geen rustperiode waarin u geen abonnee klant mag zijn van Telfort na een vervroegde opzegging.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice
Hoewel ik het ze niet gun, is de kans wel groot dat ze in de toekomst weer een van de meest voordelige internetabonnementen van Nederland aanbieden, waardoor het weer aantrekkelijk wordt om klant te zijn. r
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #34  
Oud 01 mei 2007, 21:56
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Tja wat is nu wijsheid? Ik wil graag 300 belminuten per maand, onbeperkt kunnen Internetten met een redelijke snelheid, DUN i.c.m. mijn Macbook te kunnen gebruiken en Push e-mail via Chattermail. Ik neig op dit moment te denken dat Sim only van T-mobile i.c.m. PIT de beste oplossing is. Maar misschien zie ik iets over het hoofd...
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #35  
Oud 01 mei 2007, 22:36
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@Gaz: "Geachte heer Soep"??
Met citaat reageren
  #36  
Oud 01 mei 2007, 22:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nah, ben fan van de anonimiteit hier op het forum he
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #37  
Oud 03 mei 2007, 16:46
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
We krijgen dus UMTS voor hetzelfde geld......? of een ander toestel met korting? in ieder geval vanaf 10 mei a.s. en op 1 juni a.s. is gedaan met EDGE.

https://www.telfort.nl/gebruikumts
Met citaat reageren
  #38  
Oud 03 mei 2007, 17:17
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
www.telfort.nl/gebruikumts , de site voor de fantastische aanbieding!
Ik heb na het invullen van een aantal codes waaronder een via sms van Telfort ontvangen deze melding:

Goed nieuws!

U kunt met uw huidige toestel gebruik blijven maken van ons mobiele internet zoals u gewend bent. Heeft u een GPRS-toestel dan blijft u gewoon gebruik maken van mobiel internet via GPRS. Mocht u een UMTS-geschikt toestel hebben dan kunt u ook gebruik maken van mobiel breedband internet via UMTS. Uw simkaart is per 10 mei geschikt voor GPRS en UMTS. U kunt op dat moment handmatig het GPRS- en/of UMTS-netwerk van KPN selecteren. Kijk in de handleiding van uw toestel hoe dit werkt of klik hier. Heeft u hier nog vragen over, klik dan hier.

Super toch? Heb ik zelf een EDGE-only toestel gekocht zonder simlock, krijg ik dit als aanbieding. Wat een sukkels. Ben echt benieuwd hoe ze op mijn brief gaan reageren, anders komt er nog eentje overheen over deze belachelijke "aanbieding"!

Ik kreeg deze brief met de melding dat Telfort gaat stoppen met EDGE en zo vandaag pas in de bus...
Met citaat reageren
  #39  
Oud 03 mei 2007, 17:57
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
op telecomvergelijker heeft iemand dit aanbod gekregen:

Samsung i600 Bl

Prijs: € 299,00

Nokia 6151 Black

Prijs: € 109,00

Sony Ericsson M600 Black

Prijs: € 199,00

Huawei E620 PCcard

Prijs: € 129,00

Sagem My600x White

Prijs: € 59,00
Met citaat reageren
  #40  
Oud 03 mei 2007, 19:50
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Zeker geen sim only abonnement....overigens toch geen superaanbiedingen, alleen die SE lijkt me wel wat.

EDIT
O nee, geen wifi. Toch niet dus...


Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 03 mei 2007 om 19:55.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023