Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 mei 2006, 14:04
scurius
Guest
 
Berichten: n/a
Question 2GB SD card wordt niet herkend

Ik ben nieuw op dit forum, sorry als ik het nog niet helemaal goed doe!
Ik heb sinds vorige zomer een Tungsten T5, gekocht in Canada.
Daar kocht ik ook een 512MB SD card. Die gebruik ik vooral voor boeken en afspreln mp3. Geen enkel probleem, alleen ik wil graag wat meer meenemen. Dus kocht ik een 2Giga SD card.
Punt is: de Tungsten herkent de kaart op het moment dat ik hem erin stop, maar alles wat ik daarna er mee wil doen is niet mogelijk omdat de kaart dan niet meer wordt "gezien". Ook cardinfo ziet de kaart niet.
Ook mijn grote PC herkent de kaart niet.
De kaart is in orde: heb ik getest op drie andere apparaten.
De enige oplossing die ik tot nog toe heb gevonden op internet (en palmsupport en forums in het Engels) is: "formatteer de kaart". Dat is natuurlijk niet mogelijk als de kaart niet wordt gezien.
Een vriend van mij heeft op een site (sorry: hij heeft me de URL niet gegeven) nogmaals bevestigd gekregen dat de Tungsten T5 een 2giga SD kaart hoort te herkennen. Daarbij kwam de cryptische mekding: solution idea 9335...
Weet iemand wat ik zou kunnen doen om alsnog die 2giga aan de praat te krijgen?
Wat meer boeken en muzielk mee kunnen nemen zou wel erg prettig zijn!
scurius
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 mei 2006, 14:17
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Mijn 1GB SD-kaart werd ook niet herkend in mijn TX. Maar wat had ik ook alweer gedaan voordat ik hem via CardInfo kon formatteren? Ik geloof onder Windows XP formatteren als FAT16 of FAT32; en dan "snel formatteren" of "volledig formatteren". Ik weet het niet meer precies, maar het was één van deze vier combinaties. Na elke methode heb ik geprobeerd hem met CardInfo nogmaals te formatteren en dat is op een gegeven moment dus gelukt.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 mei 2006, 19:47
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Wat ik vreemd vind is dat je de kaart getest hebt op 3 andere apparaten en dat ie daar wel werkt (maar niet in je T5 en niet op je computer?). Wat voor apparaten waren dat dan?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 mei 2006, 21:19
scurius
Guest
 
Berichten: n/a
verder gegevens rond 2G SD wordt niet herkend

de camera in de winkel waar ik de SD kocht (Correct in R'dam); de pda (iPaq) van mijn computervriendje;de laptop van mijn computervriendje.
De cardreader die ik kocht (op advies van de verkoper).. herkent de SD card ook niet; dat bleek alweer via computervriendje: in zijn laptop MET cardreader, werd de kaart _niet_ herkend; rechtstreeks in de laptop in een SD MMC slot: geen probleem. (ik heb al gevonden dat er cardreaders zijn die niet in staat zijn 2G te herkennen; daarvan denk ik: jammer dan maar ik kan het wel gebruiken voor andere zaken, dus vooruit maar!)
Ik heb de oorspronkelijke bouwer van mijn PC (twee jaar oud, gebouwd door Quibus, Leiden) gebeld en die zegt dat de PC de 2G kaart zou moeten herkennen, als ik alles maar van XP geupdate heb (en dat heb ik, ik ben een braaf persoon). Ik weet niet of de Tungsten helemaal up to date is; op de palmsite (waar ik geregistreerd heb) is er een beschrijving hoe je, als je pda van voor maart 2005 is, kunt updaten. Ik kan niet bepalen welke versie ik op de pda heb staan; want de weg op dat uit te vidnen: via memo, shortcut slash dot 9 werkt _niet_. Overigens gaat die update over stabiliseren en dat lijkt me niks met herkennen van 2 G te maken te hebben.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 mei 2006, 21:30
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254

Hallo scurius en welkom op het forum!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scurius
Een vriend van mij heeft op een site (sorry: hij heeft me de URL niet gegeven) nogmaals bevestigd gekregen dat de Tungsten T5 een 2giga SD kaart hoort te herkennen. Daarbij kwam de cryptische mekding: solution idea 9335...
Je gaat naar Palm Support en daar kan je deze Solution ID ingeven en dan kom je hier uit.
Er zijn ook artikels over SD-kaartjes in de support-sektie van de T5. Eentje gaat over wat te doen als een kaartje niet wordt herkend. Daarin staat dat Palm alleen zijn eigen kaartjes ondersteund.
Normaal werken echter alle kaartjes, behalve Sandisk's allernieuwste serie: de Extreme III.
Welk kaartje had jij?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 mei 2006, 21:44
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scurius
De cardreader die ik kocht (op advies van de verkoper).. herkent de SD card ook niet; dat bleek alweer via computervriendje: in zijn laptop MET cardreader, werd de kaart _niet_ herkend; rechtstreeks in de laptop in een SD MMC slot: geen probleem.
Het BELANGRIJKSTE is een goed werkende card-reader, ik heb ook vele niet-werkende gehad uit China en co en heb nu een goede van sitecom bij de DynaByte aangeschaft, hiermee is het formatteren en lezen van elk type kaartjes geen probleem meer. Ik denk persoonlijk dat je de kaart naar fat16 moet formatteren (zie post2, dus een volledige format (geen quick format) in FAT16 (ook al staat er in windows FAT)). Dat is de reden dat andere apparaten (camera, ipaq) hem wel kunnen lezen (ondersteuning voor fat32) en de tungsten T5 niet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 mei 2006, 22:07
scurius
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia

Hallo scurius en welkom op het forum!


Dank!
Je gaat naar Palm Support en daar kan je deze Solution ID ingeven en dan kom je hier uit.
Er zijn ook artikels over SD-kaartjes in de support-sektie van de T5. Eentje gaat over wat te doen als een kaartje niet wordt herkend. Daarin staat dat Palm alleen zijn eigen kaartjes ondersteund.
Dat ga ik zo allemaal lezen, om er iets meer van te snappen! Dank, opnieuw!
Normaal werken echter alle kaartjes, behalve Sandisk's allernieuwste serie: de Extreme III.
Welk kaartje had jij?
heel gewoon: een Sandisk 2Giga... er staat ook nog op de achterkant een heel klein nummertje, waar ik mee geregistreerd heb bij Sandisk, maar ik denk niet dat dit enige info toevoegt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 mei 2006, 22:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik denk dat je de tip van Pavla even op moet volgen en dat dat de oplossing is.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 mei 2006, 22:19
scurius
Guest
 
Berichten: n/a
2giga formatteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavla
"Het BELANGRIJKSTE is een goed werkende card-reader, ik heb ook vele niet-werkende gehad uit China en co en heb nu een goede van sitecom bij de DynaByte aangeschaft, hiermee is het formatteren en lezen van elk type kaartjes geen probleem meer."
Ahah! dat zou dan ook mogelijk omzeilen dat de PC de kaart niet herkent?


Ik denk persoonlijk dat je de kaart naar fat16 moet formatteren (zie post2, dus een volledige format (geen quick format) in FAT16 (ook al staat er in windows FAT)). Dat is de reden dat andere apparaten (camera, ipaq) hem wel kunnen lezen (ondersteuning voor fat32) en de tungsten T5 niet.
Dus: een zeer moderne up to date cardreader aanschaffen.. formatten..
en hoeveel MB blijft er dan over?
En laat ik nou gedacht hebben dat ik een vrij modern apparaat had aangeschaft? Ben verder heel tevreden over de Tungsten T5, hoewel ik tot nog toe geen enkele behoefte heb om mijn agenda daar in te voeren maar boeken lezen en muziek bij je hebben op het vliegveld, dat is geweldig! en dan tussendoor ook nog kunnen emailen, yeah!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 mei 2006, 09:04
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
2.032.336.896 bytes
2032336896/1024/1024=1938 Mb
2032336896/1024/1024/1024=1.89GB

in Windows dus
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023