Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 maart 2005, 14:49
siepkes
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy orangeworld op TREO 600/650?

Weet iemand of je op een TREO 650 ook orangeworld kunt draaien?
Ik heb nog een abonnement op Orange world nog van mijn oude telefoon.
Ik kan op de TREO wel internetten en ook email versturen en ontvangen ( met mijn Tiscaliaccount ). Orange wil mij de instellingen voor de TREO niet verklappen omdat zij dit toestel niet verkopen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 maart 2005, 15:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157


Orangeworld werkt zonder problemen. Als smtp adres kun je smtp.euronet.nl gebruiken, gewoon bij je Tiscali account. Zo werkt het tenminste bij mijn HCCNET account.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 14 maart 2005 om 15:20.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2005, 17:27
siepkes
Guest
 
Berichten: n/a
Roel, bedankt voor je antwoord. Ik had echter mijn uitgaande email al draaien op de door jou beschreven methode. Mijn vraag was echter of je ook in staat bent Orange World te draaien. Ik vraag dit om dat je op Orange world gratis kunt internetten. Als je gewoon internet betaal je per mb.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2005, 21:00
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Aha, dan moet ik mijn abonnement nog eens nakijken, want ik dacht dat ik al Orange World had. Met wat ik nu heb bij mijn Orange Free zou ik moeten kunnen Wappen, wat dus niet werkt op de Treo 650, maar je kan dan wel gewoon internetten en heb je voor die 6 Euro 2 MB per maand en daarna betaal je 3 Euro per MB (behalve vanuit het buitenland, dat is 15 Euro per MB).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 maart 2005, 06:54
jeanluc
Guest
 
Berichten: n/a
Re: orangeworld op TREO 650?

Citaat:
Op 14-03-2005, om 14:49 heeft siepkes dit gezegd in bericht #
Weet iemand of je op een TREO 650 ook orangeworld kunt draaien?
Ik heb nog een abonnement op Orange world nog van mijn oude telefoon.
Ik kan op de TREO wel internetten en ook email versturen en ontvangen ( met mijn Tiscaliaccount ). Orange wil mij de instellingen voor de TREO niet verklappen omdat zij dit toestel niet verkopen.
Ja, het kan. Je hoeft bijna niets in te stellen, alleen apn=internet. Verbinding komt binnen 3 sec tot stand!

groetjes,
L.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 maart 2005, 20:02
siepkes
Guest
 
Berichten: n/a
Jeanluc, bedankt voor je reactie. Ik snap jammergenoeg niet goed wat je bedoeld? Als je internet op wilt dan moet APN inderdaad op "internet" staan. Bij mij stond APN daarom ook al op "internet". Je komt zo echter niet zomaar op "Orange World" terecht. Of doe ik iets fout?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 maart 2005, 17:57
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
ik geloof ook dat dit met orange nog niet mogelijk is, ik heb gebeld met orange en zij zullen orangeworld pas ondersteunen wanneer de Treo 650 door hun is getest en waarschijnlijk verkocht.
Gr Jelmer
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 maart 2005, 19:03
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Lijkt mij sterk, Orange World is gewoon de Orange naam voor GPRS en dat kan je gewoon met elke GPRS GSM (dus ook de Treo) benaderen. Typisch staaltje van een helpdesk medewerker met een standaard vraag/antwoordlijst voor zich.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 maart 2005, 19:47
siepkes
Guest
 
Berichten: n/a
Nee Sander, Orange world is niet hetzelfde als een internet verbinding opzetten. Bij Orange World zet je een verbinding op met de site http://wap.orange.nl/colours. ( proxy 10.250.255.188 )Als je eenmaal hiermee verbinding hebt gemaakt dan zijn hier verder geen kosten meer aan verbonden. Bij gewoon internet betaal je voor GPRS bij Orange € 3,00 per mb ( is ook al wel goedkoop )
gr Siepkes
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 maart 2005, 22:24
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
eeh nou neej.. niet zomaar een Orange helpdesk medewerker.. ik belde namelijk namens palmOne. Ben stagiair daar.
Gr Jelmer
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 maart 2005, 23:46
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
@Siepkes

Aha, ze hebben dus iets veranderd sinds ik (alweer een tijdje) bij KPN zit, maar je verhaal klopt niet helemaal.

Op de Orange site lees ik het volgende:

De kosten van Orange World zijn heel overzichtelijk. Voor het onbeperkte gebruik van Orange World betaal je een vast bedrag van € 6 per maand uit je beltegoed of bundel. Voor dit bedrag kun je eenvoudig en zorgeloos beschikken over de meest actuele informatie of de leukste content. Ongeacht de tijd die je er aan besteedt. En wil je internetten? Dan zijn de eerste 2 MB gratis. Hierna betaal je € 3 per MB.

Je hebt dus alleen gratis toegang tot bepaalde info op de Orange Portal, maar als je gaat internetten dan betaal je dus wel degelijk per MB (de 1ste 2 MB heb je al betaald).

De gratis info op zo'n portal vind ik meestal niet interessant (en voor de leuke info moet je gaan betalen).

Overigens kun je misschien wat wijzer worden uit de instellingen voor het Orange portal in andere landen. Er zijn nml. 3 landen in Europa waar Orange de Treo 650 actief promoot (Frankrijk, UK ?....)
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 maart 2005, 13:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat blijft als je het mij vraagt het probleem van telefoonproviders. Ze ondersteunen teveel hun eigen diensten, en blokkeren soms gewoon vrij gebruik.
Orange World, iMode en Vodafone Life, allemaal voorbeelden van dergelijke systematiek.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 mei 2005, 13:14
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Na veel zoeken heb ik het euvel gevonden. De APN internet is alleen voor een rechtstreekse IP verbinding. Als je (de flat fee) Orange World wilt gebruiken moet je als APN wap kiezen (en onderstaand username/password instellen):

APN WAP/Gratis internet: wap
APN Internet: internet

Proxy van internet naar wap:
10.250.255.188:5080

Username: 0628000000
Password: PASSWORD

URL Orange World: http://wap.orange.nl/

Helaas is deze URL geen html (maar dat rare wap aftreksel).. dus Blazer herkent het niet. Dus ik ga ff op zoek naar een wap browser voor de Treo 650. Raar, bij m'n Tungsten T zat er wel eentje bij geloof ik.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 mei 2005, 13:35
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Ok, nog wat verder gezocht, en deze homepage gevonden die Blazer op de Treo 650 wel pakt: http://smartphone.orange.nl/ de link naar "Orange World" geeft wat uitleg, maar linkt daarna via een "unsupported link" (zal wel wsp:// zijn) door.

Bovenstaande URL werkt zowel via de wap als internet APN. Ik ben dus bang dat Orange World alleen via WAP werkt.

Laatst gewijzigd door RichieB; 17 mei 2005 om 13:49.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 mei 2005, 14:03
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
http://smartphone.orange.nl/ mapt nu rechtstreeks naar wap.orange.nl .. dus geen HTML meer bij Orange. Ik heb de WAP applicatie van mijn Tungsten T op mijn Treo 650 gezet, en het werkt! Orange World is echt heel zielig vergeleken met een HTML site. Alleen maar tekst en zwart-wit plaatjes. Of zal dat aan de browser liggen? Ik heb het dus aan de praat, maar ik zal het zelden gebruikden denk ik.

Wat ik me af vraag is of ik mijn Orange rekening kan zien op de Treo 650? De HTML pagina werkt niet met Blazer, en via wap heb ik het niet kunnen vinden.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 07 juni 2005, 15:13
Oldenburg Oldenburg is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siepkes
Jeanluc, bedankt voor je reactie. Ik snap jammergenoeg niet goed wat je bedoeld? Als je internet op wilt dan moet APN inderdaad op "internet" staan. Bij mij stond APN daarom ook al op "internet". Je komt zo echter niet zomaar op "Orange World" terecht. Of doe ik iets fout?
Kan iemand mij vertellen wat apn is en waar dat staat aangegeven
bedankt voor uw reactie

k.o.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 07 juni 2005, 15:31
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
APN staat voor Acess Point geloof ik. In de network preferences op de Treo kan je een nieuw profiel aanmaken, daarin moet je de bovenstaande gegevens invullen.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 juni 2005, 19:35
gbooster
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichieB

Helaas is deze URL geen html (maar dat rare wap aftreksel).. dus Blazer herkent het niet. Dus ik ga ff op zoek naar een wap browser voor de Treo 650. Raar, bij m'n Tungsten T zat er wel eentje bij geloof ik.
Dat was het probleem waar ik ook tegen aan liep. Ik heb geen Tungsten T, dus ben eigenlijk nogsteeds op zoek naar een beetje fatsoenlijke wap browser voor de 650
Met citaat reageren
  #19  
Oud 12 juli 2005, 09:27
Oldenburg Oldenburg is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 38
Wie kan mij advies geven voor een Palm Treo 600, heb een orange free abonn. en wil orange world hebben krijg wel een gprs verbinding maar kan niet internetten of e-mail versturen/ontvangen via mijn wanadoo abonnement
Welke instellingen moet ik daarvoor invullen/aanzetten ?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 juli 2005, 13:05
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Geef eerst maar even je instellingen door en wat je tot nu toe zelf hebt geprobeerd.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023