Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 december 2004, 15:04
Rickiedik
Guest
 
Berichten: n/a
Zire 31

Ik ben zelf van plan een zire 31 te kopen. Gewoon voor de agendafunctie en om wat muziek te luisteren. Ik wil gewoon een simpele PDA hebben dus. Nu was mijn oog gevallen op de Zire 31. Maar ik heb het ding nog neit zelf in handen gehad! Is het niet een lomp lelijk ding als je hem in je handen heb?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2004, 15:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Maar *ik* heb het ding nog neit zelf in handen gehad! Is het niet een lomp lelijk ding als je hem in je handen heb?
Ik weet niet hoe jouw handen eruit zien.

Kun je misschien een plaatje hier plaatsen van je handen? Dan Photoshoppen we er een Zire31 in.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 december 2004, 15:09
Rickiedik
Guest
 
Berichten: n/a
ik stel hier een serieuze vraag....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 december 2004, 15:21
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wil je de meningen van mensen die de Zire31 in het echt gezien hebben, en hopen dat die verschillende meningen overeenkomen met jouw smaak?

Welnu goed. Ik heb de Zire31 in mijn handen gehad, en ik vond het maar een lelijk ding (vergeleken met andere Palms). Lomp is ie uiteraard niet, maar dat had je ook al uit de afmetingen kunnen halen. Tenzij je handen van 10 cm doorsnede hebt, vandaar dat ik vroeg hoe je handen eruit zien.

De vriend waar ik samen mee was vond het wel een mooi dingetje, maar vond uiteraard andere, duurdere Palms er esthetischer uitzien.



Plaatje van iemand met een Zire31 in de hand.

Tip: ga naar de winkel om hem eens uit te proberen voordat je tot eventuele aanschaf overgaat. In de meeste Dixons en Mediamarkten bij jou in de buurt is hij gewoon te koop. Tenslotte is de vraag die je stelt alleen, en slechts alleen door jou zelf te beantwoorden wanneer je hem zelf uitprobeert.

De Zire31 is op dit moment het instapmodel voor beginnende PDA'ers, en zal qua functionaliteit waarschijnlijk niet tegenvallen, alhoewel ik zelf een paar tientjes meer zou uitgeven voor een Tungsten|E.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 12 december 2004 om 15:27.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2004, 15:37
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
De Zire31 is op dit moment het instapmodel voor beginnende PDA'ers, en zal qua functionaliteit waarschijnlijk niet tegenvallen, alhoewel ik zelf een paar tientjes meer zou uitgeven voor een Tungsten|E.
Zeker weten. Ik heb een maand of twee een Zire 31 gehad. Maar begon me toen kapot te ergeren aan het scherm van slechts 160x160. Heb toen maar snel een Zire 72 gekocht. Maar als je alleen maar MP3 en agenda nodig hebt is de T|E natuurlijk een betere keus.

Laatst gewijzigd door Newspaz; 12 december 2004 om 21:30.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2004, 17:53
D4V3 D4V3 is offline
Lid
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 21 november 2004
Berichten: 36
Ik ben best tevreden met mn Zire 31, lelijk ziet hij er in mijn opzicht zeker niet uit en hij is perfect te gebruiken als MP3 speler / agenda. Je kan er zo goed als alles mee doen wat je ook op de duurdere modellen hebt alleen sommige zaken zullen beter werken op een duurder model (video kijken gaat nog niet zo fijn e.d. al krijg je met smartmovie player toch best leuke southpark filmpjes op je SD kaart). Als je een leuk beginners pda'tje wil zou ik het bij deze houden, als je geen 320x320 scherm gewend bent zul je je er ook niet aan "ergeren" en het een fijn dingetje vinden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 december 2004, 10:37
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Ik ben als "startende Palmer" héél tevreden met de Zire31. Ook bij mij ging het enkel om een goede agenda. Daarnaast kun je nog veel meer doen met de Zire31. Ik ben in ieder geval overtuigd en wil 'm na 3 weken al niet meer missen!

Voor het beluisteren van MP3 heb je wel een geheugenkaartje nodig. Neem er dan een met lekker veel geheugen want je weet MP3's zijn nogal fors van formaat.

Maar de keuze ligt bij jou natuurlijk! En wat betreft het uiterlijk: da's heel persoonlijk. Zelf ben ik van mening dat de 31 geen chique uitstraling heeft, maar vind dat niet zo belangrijk.

Kijk vooral goed rond! Bij de firma Dixons gaan de Sony Clie modellen op dit moment tegen scherpe prijzen de deur uit zag ik afgelopen weekend. Misschien dat je daar je voordeel mee kunt doen.

Succes! En laat je even weten wat je gekozen hebt???????
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 december 2004, 11:10
Rickiedik
Guest
 
Berichten: n/a
Weetje wat het is... ik wil gewoon een PDA kopen die een prijs heeft onder de 200 euro. Een geheugenkaartje heb ik zelf al dus dat is het probleem niet. Gewoon het beste voor minder van 200 euri. Dan komt de Zire 31 toch meest in de richting denk ik???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 december 2004, 11:43
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Dan kun je misschien nog beter naar een tweedehands Tungsten|T(2) kijken als hij tweedehands mag zijn.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 december 2004, 11:45
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Tweedehands kun je ook redelijke modellen op de kop tikken. Een tweedehands Tungsten T|2 is op Marktplaats wel te vinden voor onder de 200€. Heb je 320*320, Bluetooth en meer geheugen.

edit: 2 sec. te laat
__________________
До свидания!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 december 2004, 12:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
До свидания!
Privet.

Topicstarter maakt geen melding van BT die hij nodig heeft. Tweedehands Tungsten|E scheelt dus weer in de kosten, en volgens mij hoeft de goedkoopste nieuwe T|E niet duurder te zijn dan de duurste nieuwe Zire31.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 december 2004, 20:22
Rickiedik
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Allemaal wel leuk... maar ik wil geen tweede hands rommel. Ik wil iets van mezelf. Iets nieuws dus... voor minder dan 200 euro... snappoe?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 december 2004, 21:14
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Tweedehands betekent nog geen rommel, maar over het algemeen deel ik je mening. Ik wil ook graag spullen nieuw hebben. Maar voor ongeveer 200 euro koop je geen andere PDA dan de Zire31. Ik denk dat je dan jezelf geen keus geeft. De Zire31 vind ik persoonlijk i.v.m. de Tungsten|E redelijk duur, en dat maakt de T|E a better deal.
__________________
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 december 2004, 21:21
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De T|E hoeft nieuw niet meer te kosten dan 200 EUR.

pda.tweakers.net - pricewatch.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 december 2004, 09:10
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Citaat:
Op 13-12-2004, om 11:37 heeft Paco dit gezegd in bericht #7

Kijk vooral goed rond! Bij de firma Dixons gaan de Sony Clie modellen op dit moment tegen scherpe prijzen de deur uit zag ik afgelopen weekend. Misschien dat je daar je voordeel mee kunt doen.
Ik herhaal 't nog maar een keertje..............
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 december 2004, 09:20
Zavo
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben tevreden over de Zire 31, hij doet precies wat jij wilt, agenda en muziek afspelen. Daar gebruik ik 'm ook voor, gaat prima. Je hebt er al één voor 150 euro. Waarom zou je meer betalen als je niet meer nodig hebt? Ik zou dat extra geld eerder in een extra geheugenkaart voor je muziek steken.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 december 2004, 17:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 14-12-2004, om 10:20 heeft Zavo dit gezegd in bericht #16
Ik ben tevreden over de Zire 31, hij doet precies wat jij wilt, agenda en muziek afspelen. Daar gebruik ik 'm ook voor, gaat prima. Je hebt er al één voor 150 euro. Waarom zou je meer betalen als je niet meer nodig hebt? Ik zou dat extra geld eerder in een extra geheugenkaart voor je muziek steken.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die extra 30 EUR niet neer wil tellen voor de Tungsten|E die een:

1) VEEL mooier scherm heeft. Het scherm van de Zire31 heeft last van ghosting, heeft lage resolutie, lager contrast, is onleesbaarder in direct zonlicht, en is fysiek kleiner. De techniek die erin gebruikt is, stamt af van een generatie vóór de oude m515, om maar een vergelijking te maken.

Alleen om je ogen te vriend te houden zou je al 30 EUR willen uitgeven, want het scherm van de Zire 31 is in my [strike]humble[/strike] opinion gewoon een belediging voor je ogen als je er langer dan 5 minuten achtereen naar kijkt.

2) 4 hardbuttons

3) 32 Mb geheugen heeft.

2 & 3 zijn volgens mij nog beargumenteerbaar voor de poweruser en de beginner, maar puntje 1 lijkt me, zeker voor maar 30 EUR, gewoon helemaal geen punt.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 14 december 2004 om 17:11.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 december 2004, 18:13
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Gazpacho, volgens mij bepaald iedereen zelf zijn of haar budget........en 30 euro is voor jouw misschien niet veel maar voor anderen weer net wel.

Vond je reactie dan ook wat kort door de bocht. Desondanks kom je inderdaad met goeie argumenten.
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 december 2004, 18:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 14-12-2004, om 19:13 heeft Paco dit gezegd in bericht #18
Gazpacho, volgens mij bepaald iedereen zelf zijn of haar budget........en 30 euro is voor jouw misschien niet veel maar voor anderen weer net wel.

Vond je reactie dan ook wat kort door de bocht. Desondanks kom je inderdaad met goeie argumenten.
Daarom moet de topicstarter de Zire31 en de Tungsten|E maar eens naast elkaar houden in de winkel en zijn eigen keus maken, aangezien hij in zijn topicstart alleen aangeeft te twijfelen over de Zire31, op zoek is naar een "eenvoudige Palm", en verder niet aangeeft wat zijn budget is.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 december 2004, 07:50
Rickiedik
Guest
 
Berichten: n/a
Maar de T|E heeft toch een langzamere processor? 126 MHz tegenover 200 van de Zire 31...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023