Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2004, 23:15
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
??? Loopt de phone-update nog... ?

Weet iemand of de phone-updater van Palm nog komt. De modellen die ze nu ondersteunen zijn een beetje oud aan het worden. Binnekort krijg ik een nieuwe telefoon. Hij wordt nog niet ge-suport. Weet iemand of er op korte termijn nog telefoons bijkomen?

Bij voorbaar dank, groet, Mos.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2004, 23:25
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het beste is om een telefoon uit te zoeken op wat ondersteunt wordt. Je weet dan zeker dat het gaat werken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 november 2004, 10:54
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Volgens de berichten zou er deze maand een nieuwe release komen met PhoneLinks. Ik heb dat gelezen op een aantal fora, waar mensen vragen over dit probleem hadden gesteld aan PalmOne. Maar of die update er ook werkelijk van komt...?????
Op zich is de suggestie van Bram wel goed, echter het aantal nog leverbare toestellen dat wordt ondersteund door de huidige PhoneLink update wordt snel minder. Alleen de Siemens S55 is goed leverbaar. De Nokia 6310i is al moeilijker te vinden..Er is al veel gezegd en geschreven over de wijze waarop Palm de gebruikers in de steek laat met updates..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 november 2004, 12:10
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Dat vind ik wel jammer, ik wil namelijk ook een beetje vooruit met mijn telefoon. niet altijd bij een oud model blijven hangen dus. Wel jammer dat Palm hier niet zo zijn best voor doet. Ik ben geen programmeur maar het lijkt mij niet zo heel moeilijk deze kleine driver bestandjes te vervaardigen....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 november 2004, 13:52
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Waarschijnlijk geven de telefoonfabrikanten niet graag hun informatie vrij en zit daar het knelpunt, niet zozeer in het vervaardigen van die drivers. Bedenk wel dat palmOne en Palmsource regelrechte concurrenten zijn van Nokia, Siemens, SonyEricsson en de rest. Zij hebben dus baat bij een slechte werking tot op zekere hoogte.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 november 2004, 16:17
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Unhappy Antwoord van PalmOne over PhoneUpdate

Hallo,

Ik heb eergisteren een vraag gesteld aan PalmOne over de beschikbaarheid van nieuwe drivers voor telefoons. Het weinig bemoedigende antwoord staat hieronder:

"Thank you for contacting palmOne Technical Support.
We would like to inform you that a phone driver for mobile phone model Nokia 6230 has not been developed yet by palmOne due to the low number of requests received. Your query has been transmitted to our developers for their information. I cannot say when the driver will become available but I would advise to check our website regularly for updates. If you have any further questions please contact us again.
Kind Regards,
Tania.
palmOne Technical Support"

Volgens mij is dit een standaard antwoord, want ik heb het al meer gezien....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 november 2004, 23:23
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
De Nokia 6230 is op dit moment een van de best verkochte en meest gewilde telefoons. Dit monstertje heeft alles wat je nodig hebt als aanvulling op je palm. (bluetooth, infrarood, leuke camera). Als deze al niet eens op korte termijn wordt ondersteund kan ik het zeker wel vergeten met mijn Motorola :'(

Toch bedankt voor alle reacties mensen!!!

Gr. Mos.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 november 2004, 23:26
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Mischien moeten we massaal verzoekjes in gaan dienen bij palmOne.
__________________
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 november 2004, 12:59
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Talking

Daar had ik ook al aan zitten denken....Hebben we als Nederlandse Palmclub niet een aardige lobby bij Palm? Per slot van rekening mogen ze toch ook altijd op bezoek komen tijdens de Palmdagen...?
Persoonlijk geloof ik ook geen snars van die "weinig verzoeken voor bepaalde typen telefoons", zoals Palm het zegt. Ik denk dat het inderdaad meer te maken heeft met geld (dure gebruiksrechten van de telefoonsoftware)en concurrentiepositie(s).
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 november 2004, 13:13
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hier komt nog bovenop dat veel toestellen in Europa nergens anders ter wereld verschijnen. Versies voor de VS e.d. zijn wellicht net weer een tikje anders, wat het allemaal niet makkelijker maakt.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 november 2004, 15:20
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Hoewel het natuurlijk van de gekke is dat palmOne niet zelf die (gratis) drivers levert, is er wel een betaald alternatief, namelijk CoMa Deluxe.
Ondersteunde telefoons in die applicatie zijn:
  • Nokia 3650
  • Nokia 5100
  • Nokia 6100
  • Nokia 6230
  • Nokia 6310
  • Nokia 6310i
  • Nokia 6510
  • Nokia 6610
  • Nokia 6800
  • Nokia 6820
  • Nokia 7210
  • Nokia 7250
  • Nokia 7600
  • Nokia 7650
  • Nokia 8910
  • Ericsson T39
  • Ericsson T68
  • Ericsson R520
  • Siemens S45
  • Siemens S55
  • Siemens S65
  • Siemens SL55
  • Siemens SX1
  • Siemens ME45
  • Siemens U15
  • Sony Ericsson T300
  • Sony Ericsson T310
  • Sony Ericsson T610
  • Sony Ericsson T630
  • Sony Ericsson T68i
  • Sony Ericsson P800
  • Sony Ericsson P900
  • Sony Ericsson Z600
  • Sony Ericsson K700i
  • Motorola E398
  • Motorola V525
  • Motorola V600
  • Motorola A835

CoMa Deluxe is (naast via de eerdere link) eventueel ook te koop via Palmgear.com. Er was ook een alternatief, maar ik weer de naam daarvan niet meer en ik kan deze via de zoekfunctie ook met geen mogelijkheid meer achterhalen. Als iemand die nog weet, laat het dan even weten. Ik volg ook de ontwikkeling daarvan niet zo.

Laatst gewijzigd door jean-paul; 05 november 2004 om 15:34.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 november 2004, 22:46
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Wow! Mijn telefoon staat ertussen. Maar zijn dit gewoon drivers die palm gebruikt of is dit een heel programma???
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 november 2004, 23:39
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dit is een 'heel' programma met drivers die de ontwikkelaar zelf aangepast heeft voor de telefoons. Lees anders even de beschrijving via de 1e of 2e link.

- jp
Met citaat reageren
  #14  
Oud 06 november 2004, 00:15
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Thumbs down COMA werkt niet met Nokia 6230

Het programma claimt te werken met de Nokia 6230, maar helaas. Geld voor niks uitgegeven!!

GZK
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 november 2004, 01:02
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: COMA werkt niet met Nokia 6230

Citaat:
Op 06-11-2004, om 00:15 heeft Graf Zum Kotzen dit gezegd in bericht #14
Het programma claimt te werken met de Nokia 6230, maar helaas. Geld voor niks uitgegeven!!

GZK
Dit kan ik beamen....ik heb in ieder geval heeeeeel veel problemen gehad met de probeerversie, moest nadien alles opnieuw installeren en configureren. Gewoon rommel als je het mij vraagt. Ik heb echter niet de moeite genomen de makers van dit fraais te berichten.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 06 november 2004, 01:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Waarom zou je dat niet doen, Carel? Ik heb de ontwikkelaar op PalmSource ontmoet en het is een erg hulpvaardige en getalenteerde ontwikkelaar (o.a. ook de ontwikkelaar van Crash, Energy Dimmer en NetSelect). Alleen met feedback van gebruikers kan er een oplossing worden gevonden. Voor hetzelfde geld heeft hij nog aanvullende tips of een alternatieve oplossing (geldt ook voor GzK)

- jp
Met citaat reageren
  #17  
Oud 06 november 2004, 09:21
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: Re: COMA werkt niet met Nokia 6230

Citaat:
Op 06-11-2004, om 01:02 heeft Ce dit gezegd in bericht #15


Dit kan ik beamen....ik heb in ieder geval heeeeeel veel problemen gehad met de probeerversie, moest nadien alles opnieuw installeren en configureren. Gewoon rommel als je het mij vraagt. Ik heb echter niet de moeite genomen de makers van dit fraais te berichten.

Heb je op de TH55 niet een complete versie meegeleverd gekregen of is dat de probeerversie?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 november 2004, 12:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Re: Re: COMA werkt niet met Nokia 6230

Citaat:
Op 06-11-2004, om 09:21 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #17



Heb je op de TH55 niet een complete versie meegeleverd gekregen of is dat de probeerversie?
Inderdaad, volgens mij is de versie die bij de TH55 geleverd wordt een complete versie.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 09 november 2004, 10:11
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question

Hallo,

Werkt het programma COMA nu wel of niet met een Nokia 6230 in combinatie met een Tungsten T3...? De negatieve reacties kwamen van bezitters van een Sony Clie en niet van T3 gebruikers...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #20  
Oud 09 november 2004, 19:00
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: Re: Re: COMA werkt niet met Nokia 6230

Citaat:
Op 06-11-2004, om 09:21 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #17



Heb je op de TH55 niet een complete versie meegeleverd gekregen of is dat de probeerversie?
Jawel...maar da's versie 2.1...een ouwetje dus. Je kunt bij versie 2.1 bijvoorbeeld niet een ander mail programma in het hoofdscherm van dit programma krijgen (ik werk momenteel met een demo van snappermail). Niet te vergeten natuurlijk de beloofde ondersteuning voor de Nokia 6230. Dit laatste blijkt, in mijn geval althans, absoluut niet te kloppen. In plaats van contact met deze Nokia moet ik erg vaak resetten .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023