Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10 april 2001, 19:24
sneak
Guest
 
Berichten: n/a
Leuk

Mooi om te zien hoe iedereen betrokken is bij het onder werp "Palm".

Een zeer tevreden Palm IIIc gebruiker.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 10 april 2001, 22:33
Jeannot Lelieveldt
Guest
 
Berichten: n/a
Reaktie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rharing
Jeanot,

Ik zou graag een antwoord van jou op alle reacties willen zien. Iedereen reageert wel, maar ik mis jou reactie(s) op alles.

Rene
Ik lees alles en reageer uiteraard alleen als ik vind dat ik reageren moet.
Ik ben zeker tevreden met de reaktiestromen die ik heb los gemaakt en er staan zeer bruikbare tips tussen.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 11 april 2001, 22:12
Eddie
Guest
 
Berichten: n/a
Wink NTch3000

Best Jeannot,

Wat jij zoekt is de NTch3000 Palmtop size 3D graphics accelerator 3D soundcard 1,5Ghz riscprocessor er op aan te sluiten zijn Data-Gloves + 3D glasses + 3D Koptelefoon.


Eeeeeeeeeh 1 nadeel die bestaat voorlopig nog niet maar als je hem vind mail me ff. Hij lijkt me ook wel wat.

Greetz
Met citaat reageren
  #24  
Oud 19 april 2001, 00:03
Jeannot Lelieveldt
Guest
 
Berichten: n/a
70% agenda/adres functie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borowitz
Ik sluit mij bij de voorgangers aan....
Ik heb een palm voor 70% om zijn agenda / adres functie, de rest om zijn gadget gehalte.

70% om zijn agenda / adres functie. Dan is het toch stukken voordeliger om een papieren agenda aan te schaffen, werkt ook nog eens sneller.
Is het niet puur zo dat men een palm aanschaft voor zijn "looks"en niet voor zijn "functionaliteit". Is natuurlijk veel interessanter om tijdens een vergadering een Palm te voorschijn te toveren dan om met je papieren agenda te komen. Overigens heb je in deze laatste wel veel sneller (als je zonder toetsenbord werkt), je afspraken genoteerd.

Als je dan toch voor 70% de Palm gebruikt voor zijn agenda/adres functie is het nog voordeliger om een electronic organizer aan te schaffen. Werkt ook sneller.

Maar ik blijf de Palm in de gaten houden, wellicht dat er binnen afzienbare tijd een aanzienlijke verbetering op de markt komt (of hardware-/software matig).

Jeannot
Met citaat reageren
  #25  
Oud 19 april 2001, 00:50
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Re: 70% agenda/adres functie

[quote]
70% om zijn agenda / adres functie. Dan is het toch stukken voordeliger om een papieren agenda aan te schaffen, werkt ook nog eens sneller.
[quote]

Een papieren agenda is natuurlijk altijd goedkoper. Maar duidelijk een stuk minder handig. Probeer maar eens een adres op alfabetische volgorde ergens tussen te proppen, als het vakje van de beginletter vol is. Of verwijder eens netjes een verouderd adres. Het wordt een grote bende.
Een papieren agenda heeft ook geen alarmfunctie. Je moet dus weten wanneer je een afspraak hebt, anders vergeet je die. Als je een goed geheugen hebt zodat je al je afspraken van een dag kunt onthouden, heb je geen agenda nodig.
Hoe vaak gebeurt het in de praktijk niet: een afspraak wel opgeschreven, maar door drukke andere bezigheden toch vergeten. Tja, er zit geen alarmfunctie op.
Verder: een papieren agenda is vaak te groot om mee te nemen of te klein om echt veel afspraken in te stoppen. Twee redenen om de agenda niet altijd bij je te hebben. Een Palm is echter klein, met een zeer grote oplagruimte. Daar kun je dus veel adressen/afspraken in kwijt, zonder dat het dik wordt en uitpuilt van kleine geheugensteunpapiertjes. Daarnaast heeft de agendafunctie van een Palm veel meer mogelijkheden, dan een papieren organizer en zelfs een elektronische versie.

Citaat:
Is het niet puur zo dat men een palm aanschaft voor zijn "looks" en niet voor zijn "functionaliteit". Is natuurlijk veel interessanter om tijdens een vergadering een Palm te voorschijn te toveren dan om met je papieren agenda te komen.
Sommige mensen kicken daarop. Ik absoluut niet. Ik heb de Palm puur voor de functionaliteit en niet om de macho mee uit te hangen. Zoals ik al zei: ook al gebruik je het apparaat alleen voor het opslaan van adressen en afspraken, het heeft zoveel meer mogelijkheden dan een papieren agenda. (Veel meer capaciteit en functionaliteit. Stel: je laat je agenda ergens slingeren. Weg alle gegevens. Raak je echter je Palm kwijt, dan heb je altijd een backup op je pc staan van de gegevens. Even met een nieuwe Palm hotsyncen en al je dierbare adressen zijn weer aanwezig. )


Citaat:
Overigens heb je in deze laatste (papieren agenda) wel veel sneller (als je zonder toetsenbord werkt), je afspraken genoteerd.
Dat is misschien wel zo. Hangt ook af hoe goed je Graffiti onder de knie hebt. Er bestaan daarnaast vele hackprogramaatjes, die je helpen bij het snelschrijven op de Palm. Bijvoorbeeld door woorden automatisch aan te vullen na de eerste tekens in te hebben gevuld. Verder heb je op de Palm natuurlijk altijd een virtueel toetsenbordje bij de hand. Kan ook zeer snel werken.
Maar is het noodzakelijk om in een hoog tempo aan afspraak in te vullen? Daar mag je best de tijd voor nemen. Daarnaast blijft het nog maar de vraag of je met een papieren agenda sneller bent. Het opzoeken van een datum gaat met een Palm een stuk sneller. Je weet dus eerder of die dag vrij is en je kunt daardoor sneller een beslissing nemen.

Citaat:
Als je dan toch voor 70% de Palm gebruikt voor zijn agenda/adres functie is het nog voordeliger om een electronic organizer aan te schaffen. Werkt ook sneller.
Het is dan inderdaad voordeliger een elektronische organizer te kopen. Maar je moet ook hier weer naar de functionaliteit kijken. Die blijft bij deze organizers steken bij enkele standaard meegeleverde programmaatjes en voldoen vaak niet aan je eisen.
Verder hebben deze apparaten meestal een superklein displaytje dat erg onprettig werkt. Vooral bij het terugzoeken van een afspraak die je hebt gemaakt. Je kunt ze wel met een groter scherm krijgen, maar daardoor wordt de organizer weer onhandig dik, groot en log.
Ik heb ermee gewerkt, maar vind het ondingen. Na een tijdje stop je er al geen afspraken meer in en gebruik je de organizer alleen nog als adressenbestand. Het apparaat blijft daarna steeds vaker ongebruikt thuisliggen.

Peter B
Met citaat reageren
  #26  
Oud 19 april 2001, 04:57
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Re: 70% agenda/adres functie

Citaat:
70% om zijn agenda / adres functie. Dan is het toch stukken voordeliger om een papieren agenda aan te schaffen, werkt ook nog eens sneller.
Dat is een persoonlijke ervaring. Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks gehad aan papieren agendas en adresboeken. Adresboeken worden een rotzooi als nummers en adressen veranderd moeten worden (en in de studenten wereld waar iedereen om de maand een nieuw nummer heeft of in een nieuw studentenhuis zit kun je al raden wat er dan gebeurt). Agendas ter grootte van een Palm (dus in mijn zakken draagbaar) kunnen niet dezelfde informatie bevatten. Als ik over een paar dagen een verslag moet inleveren en de geeft daar een uitgebreide werkverdeling bij dan kan dat mooi in m'n Palm er zo bij gezet worden, geen probleem. Probeer dat maar eens bij een papieren pocket agenda met 10 regels voor elke dag.

Citaat:
Is het niet puur zo dat men een palm aanschaft voor zijn "looks"en niet voor zijn "functionaliteit".
Ik heb origineel een Palm III gekocht. Ik kan je vertellen, daar zitten dus absoluut geen looks aan. Denk aan je eigen IIIc en dan nog een stap lelijker. Functionaliteit stond voorop, dat heb ik in eerdere posts ook al gezegd.

Citaat:
Is natuurlijk veel interessanter om tijdens een vergadering een Palm te voorschijn te toveren dan om met je papieren agenda te komen.
Mjah, als het je daar om gaat... heeft mij nooit kunnen boeien. Ik zal heus wel patsen als het nodig is (doet iedereen, bewust of onbewust), maar als technische student zal ik heus wel wat meer dan een basis Palm nodig hebben om te kunnen patsen. Bv nu op komen dagen met een M505, dat zou nu wel wat pats-waarde hebben.

Citaat:
Overigens heb je in deze laatste wel veel sneller (als je zonder toetsenbord werkt), je afspraken genoteerd.
Ik schrijf Graffiti net zo snel als dat ik normaal schrijf. Ik type nog steeds sneller, maar dat komt dan ook omdat ik rete-snel type

Citaat:
Als je dan toch voor 70% de Palm gebruikt voor zijn agenda/adres functie is het nog voordeliger om een electronic organizer aan te schaffen. Werkt ook sneller.
Ten eerste zijn de meeste electronische organizers die ik gebruikt heb echt ontiegelijk ranzig. Kleine displaytjes, langzame interface, onvriendelijke programmas en veels to groot en te log.

Maar zelfs al zouden ze wel competent zijn voor agenda/adres functies, dan mis ik die 30% waar ik m'n Palm voor de rest voor gebruik (Online mail checken. Boekhouding bijhouden (zeer belangrijk). Mobiel op zak hebben van verslagen zodat ik ze onderweg kan aanpassen. Auto-logboek bijhouden. Aanpassen van m'n GSM (logotjes, beltonen, maar ook het telefoonboek met m'n Palm synchen). Database op zak hebben voor verschillende dingen (mp3 lijst, CD lijst, cocktails). Passwords/PINs/etc onthouden. Spelletjes (tjah, toch). En ga zo een flink end door...).

Is dat extra geld mij dat waard? Ja.

En dat is dus de basis stap waarom wij het hier oneens zijn. Ik vind het niet teveel geld. Jij blijkbaar wel
Met citaat reageren
  #27  
Oud 20 april 2001, 13:03
Randalf
Guest
 
Berichten: n/a
Cool Palm heerst

ik snap de vergelijking palmtop en laptop niet echt. probeer jij maar eens een laptop in je binnenzak te proppen, zul je dan scheef lopen. de palmtop is inprincipe een zakagenda wat al eerder is gezegd, dat jij nou van een zakagenda de functies van een laptop verw8 doe je toch iets niet goed. ik ben uiterst tervrede met mijn palm, ik gebruik "Browse it" voor mijn internet en dat werkt prima. multimail voor de e-mail is ook super. dus wat probeer je nou eigenlijk te bereiken op deze forum ?

GreetZ,

Een tevreden palm gebruiker.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 04 mei 2001, 01:19
chilm
Guest
 
Berichten: n/a
Palm....

Een ding.... ik heb m'n Palm nu 4 weken,
en ik wil hem voor geen goud meer missen.
Kortom z'n geld dubbel en dwars waard.

En browsen doe ik wel thuis of aan de zaak.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 04 mei 2001, 08:47
futuray
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens mij snapt deze gozer er werkelijk niets van. Een Palm is een electronische agenda waar zaken zoals browsen een extra is.

Met citaat reageren
  #30  
Oud 04 mei 2001, 09:06
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
Pcies!!!!!

't is geen pocket pc en dus geen draagbare tekstverwerker enz. Meer een snel notitie blokje waarin je informatie ordelijk opgeslagen wordt.

Ik heb echt gemerkt dat sinds ik mijn palm heb, ik stukken beter georganiseerd ben, ik vergeet geen afspraken meer, ik hoef niet meer te zoeken naar een boekje met in welk lokaal ik college heb enz Dus ik ben er echt wel tevreden over...

En het is ook handig om me in de trein ergens mee bezig te houden, tetris of zo hahahaha

Greetz,

Willems
Met citaat reageren
  #31  
Oud 04 mei 2001, 09:36
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willems
Pcies!!!!!

't is geen pocket pc en dus geen draagbare tekstverwerker enz. Meer een snel notitie blokje waarin je informatie ordelijk opgeslagen wordt.

Greetz,

Willems
Jij hebt zeker nog nooit van peditPro gehoord? Met dit progje en met behulp van een keyboard als Portable Palm Keyboard, kun je je Palm wel degelijk als tekstverwerker gebruiken. Dit programma kan teksten aan tot 32K!!! Daarnaast zit er talloze mogelijkheden op. Met behulp van de laatste LapTopHack, zou je zelfs bijna je stylus thuis kunnen laten. Bijna alle handelingen zijn dan te doen via de keyboard. Verder kent deze hack ook weer talloze nuttige mogelijkheden.
Zeker uitproberen, dus. Maar wel eerst goed de gebruiksaanwijzing lezen.

Peter B
Met citaat reageren
  #32  
Oud 04 mei 2001, 09:46
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
Nee ik heb dat progje nooit geprobeerd, maar wel met Wordsmith gewerkt, het is echt zo dat het editten van teksten WSYWIG niet echt het beste is met de palm.

Ik ben eigenlijk niet van plan om ook nog een toetsenbord mee te slepen, mede door de hoge prijs. Maar ik verwacht ook helemaal geen tekstverwerking van een palm. Meer een echte agenda, af en toe een mailtje en/of een fax sturen. Dan ben ik al happy.

Greetz,

Willems


Met citaat reageren
  #33  
Oud 04 mei 2001, 20:47
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Het is natuurlijk maar wat je met je Palm wilt doen. Dat is juist ook het mooiste ervan. Er zijn zoveel programma's te krijgen: voor elk wat wils. Zo heeft iedereen zijn eigen Palm.


Peter B
Met citaat reageren
  #34  
Oud 04 mei 2001, 20:51
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
Daar ben ik het helemaal mee eens we zouden eigenlijk wel kunnen applaudizeren voor 3com/palm inc, dat ze zo'n mooi en super bruikbaar apparaat gemaakt hebben.

En dat precies uitkwam toen iedereen de PDA afgeschreven had

Greetz,

Pascal
Met citaat reageren
  #35  
Oud 18 mei 2001, 21:43
hendrikman
Guest
 
Berichten: n/a
Aanschaf Palm

Jeanot,

Met welk idee / doel heb je eigenlijk een palm aangeschaft?
Het klinkt me erg in de oren dat je graag een speeltje wilde hebben om mee te doen aan de 'hype' zonder nagedacht te hebben of je er een toepassing voor hebt. Dus in jouw situatie inderdaad zonde van het geld.

Een hint, eerst denken dan doen. Dan haal je veel meer uit je zuur verdiende geld dan je op dit moment doet.

een zeer tevreden gebruiker van Palm.

groeten,
Hans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023