Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 19 juni 2003, 16:13
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
IK BEN ER UIT!!!

Eindelijk is het me gelukt. Eerst had ik dus dezelfde problemen als Jeeovee, maar met de instellingen van Arent en wat goochelen is het me toch gelukt. Voor de duidelijkheid staat hieronder mijn oplossing met een Palm Zire 71 verbonden via IR met een Nokia 6310i en met een GPRS-abonnement van T-Mobile (internet-actief).
Sorry dat het weer zo uitgebreid is, maar ik denk dat het makkelijker is om het weer voluit te doen, in plaats van te verwijzen naar andere berichten.

Hier komen mijn instellingen:
Connection
Eerst een nieuwe connectie aanmaken.
name: maakt niet uit, zolang je deze verbinding maar gebruikt bij de instellingen in Network
connect to: Local Network
via: Infrared
-----
details:
speed: 115.200 bps
flow ctl: Automatic
-----
tik 2 keer op OK en op Done & ga dan naar Network

Network
Eerst een nieuwe service aanmaken
service: maakt niet uit, van mij heet T-Mobile
user name: Tmobile
password: prompt / leeglaten (dat er dus een popup-schermpje tevoorschijn komt bij het inloggen)
connection: hier de verbinding 'invullen' die je onder connection zojuist hebt aangemaakt
-----
Klik dan op details
connection type: PPP
Idle Timeout: Never
Query DNS: aanvinken, dus je ziet geen mogelijkheid om wat in te vullen
IP address: aanvinken, automatisch dus.
-----
Ga naar het script, dat er als volgt uitziet:
Send: atz
Send CR:
Send: at+cgdcont=1,"ip","internet-act","",0,0
Send CR:
Send: atdt*99#
Send CR:
End
Klik dan twee keer op OK, en druk dan op Connect.

Tijdens het verbinden wordt er gevraagd om een wachtwoord. Druk dan gewoon op OK en dan komt het goed. Af en toe gaat het mis, probeer het dan gewoon nog een keer.

Volgens mij is de user name (bij mij in elk geval) de clou. Nadat ik een username had ingevuld, volgens mij had ik een willekeurig woord als user name kunnen nemen, begon het opeens te werken. Blijkbaar is het invullen van een user name (welke dan ook) toch belangrijk.

Nog een Nokia 6310i tip. Ik vind het irritant om elke keer als ik wil sms-en, internetten of e-mailen de infrarood functie van de gsm aan te moeten zetten. Het gaat als volgt: in het menu Diensten, Instellingen, Actieve Dienstinstellingen maak je een nieuwe dienst aan zoals je dat ook gewoon zou doen. Bewerk deze actieve dienst dan en zorg ervoor dat sessiemodus op doorlopend staat en GPRS-verbinding op altijd online. Wat geld betreft maakt het niets uit. Zodra de gsm geen signalen meer krijgt van de palm wordt de GRPS-verbinding automatisch verbroken. Voordeel van deze methode is wel dat de infrarood-functie geactiveerd blijft. Die hoef je dus niet elke keer opnieuw aan te zetten.

Tot slot, iedereen bedankt, met name Arent.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #42  
Oud 23 juni 2003, 10:54
Jeeovee
Guest
 
Berichten: n/a
hehe,

Ook ik ben er eindelijk uit. Arent en metck bedankt voor de hulp

Het lag aan T-mobile, ze hadden mijn account helemaal niet geactiveerd. (Tip: controleer dit dus bij je provider voordat je uren aan de slag gaat) Na menig contact met de helpdesk te hebben gehad is het met behulp van de instellingen van metck gelukt.

Cheers & THNX,

Jeeovee
Met citaat reageren
  #43  
Oud 23 juni 2003, 12:02
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Graag gedaan!!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #44  
Oud 23 juni 2003, 12:14
Jeeovee
Guest
 
Berichten: n/a
metck ik heb nog 1 vraagje, welke browser gebruik je op je palm?
Ik wil Webpro gebruiken maar krijg hier iedere keer een melding fout omtrent host adres. Wat gebruik jij en of weet jij hier een oplossing voor?

cheers Jeeovee
Met citaat reageren
  #45  
Oud 23 juni 2003, 12:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik gebruik Web Pro, en ik heb die problemen die jij noemt niet. Mijn host address is: webpro.palm.com (te vinden onder preferences, advanced).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #46  
Oud 23 juni 2003, 12:22
Jeeovee
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Nogmaals thnx, problem is solved.

PalmForum rulez!!!!

Jee (very happy) ovee
Met citaat reageren
  #47  
Oud 23 juni 2003, 12:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En wederom: graag gedaan!!!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #48  
Oud 25 juni 2003, 19:34
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Talking T-Mobile en Palm zijn vriendjes

T-Mobile ondersteund nu ook Palm !
https://my.t-mobile.nl/media/pdf/Gpr...0PalmOS%20.pdf
Met citaat reageren
  #49  
Oud 25 juni 2003, 20:32
Jeeovee
Guest
 
Berichten: n/a
Maar daar valt geen Palm OS 5.0 onder.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 25 juni 2003, 20:44
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Volgens mij deden ze dat al, want het is een handleiding van hun Palm programma GPRS Connect. Dat programma is de oorzaak van het grootste deel van deze thread (en diverse andere threads), omdat het niet werkt op Palm OS 5. In de handleiding waarnaar je verwijst staat nog steeds Palm OS 3.3, 3.5, 4.0 of 4.1. Of werkt het programma nu wel op OS 5?

Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom ze zoveel moeite steken in speciale programma's om GPRS in te stellen. Als je een goede handleiding maakt met de stappen en instellingen die je op de Palm moet doen is een GPRS-installatieprogramma overbodige en nutteloze ballast. Bovendien maak je een hoop mensen het leven zuur als blijkt dat het niet op alle modellen werkt en je maar een beetje moet raden naar de instellingen (zoals in deze thread dus).
Met citaat reageren
  #51  
Oud 26 juni 2003, 09:11
Jeeovee
Guest
 
Berichten: n/a
Daar ben ik het helemaal mee eens
Met citaat reageren
  #52  
Oud 26 juni 2003, 20:17
rjbulten
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Wel contact, Helaas nog een fout!

Doorbraak: heb nu verbinding met T-mobile, da's al weer helemaal nieuw, thanks metck!

Helaas, ook ik kreeg de volgende foutmelding:

" DNS error. PLease check the coverage, check that the Host Address in Preferences is correct, and try again. [-2]

Wat is het probleem nu weer ?

Zijn het de instellingen in de telefoon? Heb al een GPRS-abonnement bij T-mobile, dus da's het probleem niet.

Graag hulp voor deze (hopelijk) laatste hobbel.

Ruben.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 26 juni 2003, 20:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Jeovee had hetzelfde probleem. Probeer eens in Web Pro bij options / preferences / tabblad advanced bij host address webpro.palm.com in te vullen. Ik denk dat dat het probleem oplost.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 26 juni 2003, 21:26
rjbulten
Guest
 
Berichten: n/a
juist host adres

Bedankt voor je snelle reactie, maar helaas;
mijn host address stond al goed ingesteld dus dat
is ook het probleem niet, wellicht de DNS-instellingen
op telefoon/palm?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #55  
Oud 26 juni 2003, 22:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik heb geen enkele dns-instelling op mijn gsm, dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Kun je overigens wel bijvoorbeeld wel met versamail verbinding krijgen? Dat zou dan betekenen dat het aan de instellingen van web pro moet liggen. Anders zou je misschien toch wat dsn-servers moeten instellen die eerder in deze thread genoemd worden. Ik ben benieuwd.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #56  
Oud 27 juni 2003, 12:05
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Ik heb dus nu ook weer dit soort problemen. Ik ben overgestapt van een actief abonnement naar een intensief. Niet doen, want dan krijg je weer dezelfde ellende. In theorie hoef je alleen de APN naam te vernaderen naar internet-int en dan werkt het weer. Maar nu krijg ik een melding dat er "invalid charactars" in het telefoonnumer zitten, waarschijnlijk: * en #. Wie weet daar raad mee.

Nog even een reactie op de laatste poster....als je geen DNS coverage hebt ben je er nog niet. Het wil ook niet zeggen dat je op het netwerk zit, ook al lijkt dat doordat je de een connection ziet opbouwen. Ik weet het uit ervaring: als je connect to Modem of Local Network dan lijkt het alsof je verbinding hebt met T-Mobile. In werkelijkheid heb je alleen verbinding met je GSM.

Ik ga vandaag maar weer eens T-Mobile bellen. Oh ja ik heb alle methode's geprobeerd en niets werkt ! Onbegrijpelijk temeer omdat hiervoor alles gewoon prima werkte.
Met citaat reageren
  #57  
Oud 27 juni 2003, 16:03
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Thumbs down Wazig

Ik heb gebeld en wat blijkt? Alhoewel de eerdere T-Mobile helpdeskmedewerker zei dat mijn account was geactiveerd blijken de "netwerkorders"nog niet geactiveerd. Klinkt heel suf....

Opvallend is dat de GPRS rekening wel al in gang was gezet. En dat die waarschijnlijk niet terug betaald zouden worden ! Das dus zwaar onder de maat.

Dus Ruben het kan zijn als je de laatste weken een gprs abo hebt genomen dat er het een en ander fout is gegaan. Ik heb nl. dezelfde foutmeldingen gehad als jij. Mijn advies bellen met T-Mobile en blijven zeuren dat er echt iets fout is.

Update: T-Mobile heeft het hersteld en ervoor gezorgd dat de networkorders zijn uitgevoerd en een it-man van Tmob vertelde me dat ik nu daadwerkelijk contact met hun netwerk heb. Vertelde mij dat ze de laatste tijd meer probleemen hebben met nieuwe gprs abo's. Bij mij werkt het nu weer zonder aanpassingen van instellingen. Wel werkt het aanvinken van query ip address beter dan een ip adres invullen. Ik heb de instellingen eerder gepost, die zouden het toch moeten doen. Succes!

Laatst gewijzigd door Mattijzz; 02 juli 2003 om 19:50.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 27 juni 2003, 16:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 27-06-2003, om 13:05 heeft Mattijzz dit gezegd in bericht #56
Nog even een reactie op de laatste poster....als je geen DNS coverage hebt ben je er nog niet. Het wil ook niet zeggen dat je op het netwerk zit, ook al lijkt dat doordat je de een connection ziet opbouwen. Ik weet het uit ervaring: als je connect to Modem of Local Network dan lijkt het alsof je verbinding hebt met T-Mobile. In werkelijkheid heb je alleen verbinding met je GSM.
Ook ik spreek uit ervaring, dus reken er maar op dat als ik zeg dat ik verbinding heb ik dat zeker weet. Maar heb je misschien nog suggesties om het dns-probleem van rjbulten op te lossen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #59  
Oud 30 juni 2003, 19:30
rjbulten
Guest
 
Berichten: n/a
Nog steeds graag hulp!

Graag zou ik nog steeds van iemand hulp ontvangen voor het probleem wat ik in bericht 52 van deze thread heb beschreven.
Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, verbinding met Palm en telefoon is in orde, ik heb het T-mobile abonnement voor GPRS...
helaas, die laatste foutmelding (zie bericht 52).

Wie helpt mij aan het internetten op mijn Tungsten T??

Graag hulp.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 03 juli 2003, 19:54
rjbulten
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Laatste hulpkreet!

Nogmaals zou ik iedereen willen vragen om mij uit de brand te helpen.
Een tijd geleden ben ik deze thread begonnen in de hoop mijn
Tungsten T-T68i-GPRS abonnement van t-mobile- combinatie op het internet te krijgen.
Door veel hulp van iedereen heb ik het idee dat ik al een eind ben opgeschoten en dat ik er bijna ben. Helaas kreeg ik nog de volgende foutmelding:

"DNS error. PLease check the coverage, check that the Host Address in Preferences is correct, and try again. [-2]"

Als iemand nog ideeėn heeft om mij het indernet op te helpen.... graag nu je hulp!

Groeten,

Ruben Bulten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023