Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 juni 2011, 10:22
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
Geen geo-restrictions meer voor Veer

.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:37.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juni 2011, 12:56
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Dat is mooi! Als ik het goed begrijp kan je dus de taalinstelling eerst op bijvoorbeeld Duits zetten, toegang krijgen tot de App Catalog en later (als je even geen apps wilt kopen) de taalinstelling terug zetten naar iets anders dan Duits?

(Nu doe ik even de aanname dat aankopen in Duitsland iets goedkoper zijn dan in de UK App Catalog vanwege de Pound/Euro conversie, geen idee of dat klopt)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juni 2011, 23:37
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:37.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juni 2011, 14:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Inmiddels snap ik het.

Misschien is dit artikel op PreCentral.net nuttig voor anderen (tomi666 weet hier al van vermoed ik ): App Catalog Geo-Restrictions a thing of the past?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juni 2011, 15:49
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Voor de Pré Classic (Web OS 1.45), gaat deze vlieger in elk geval niet op... Toch maar een Pré3 aanschaffen straks..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 juni 2011, 17:11
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:37.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 juli 2011, 08:01
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Dit is vreemd. Ik kreeg gisteren mijn Pre2 uit de UK binnen (ook daar geactiveerd) en mijn profiel geeft nog steeds aan dat mijn billing country DE is (dat is van mijn vorige Pre). Blijkbaar zijn ze toch iets aan het doen met die profielen en de device koppeling.
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 juli 2011, 18:08
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:37.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 juli 2011, 18:48
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Euro's en volgens Impostah heb ik een DE AppCat. Mijn vorige Pre was een duitse. Volgens mijn profiel heb ik nu een: Palm Pre2 (Orange UK)
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 juli 2011, 22:03
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:38.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 juli 2011, 10:16
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
@marcaussems Heb je hetzelfde account/email adres gebruikt voor die activatie van je Pre 2 waarmee ook je oude Pre werkte? Dan is het niet zo gek dat ie nog op de oude instellingen staat. Dat kun je niet meer veranderen geloof ik.

Maar zoals GuyFromNam zegt kun je nu met een nieuw account in NL activeren (en UK kiezen) en dan succesvol apps kopen met een NL creditcard, toch Guy?

Ik blijf met de vraag zitten of het op een Touchpad nog steeds allemaal zo werkt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 juli 2011, 11:58
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Hetzelfde account/email als met mijn vorige Pre. Het maakt wel degelijk uit want voor deze aanpassing was de AppCat gekoppeld aan de handset. Was die in NL voor het eerst geactiveerd heb je geen AppCat meer (dat is dus op mijn andere Pre, van UK Appcat naar only-free-apps)

Er is dus geen koppeling meer aan waar de handset geactiveerd is.
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 juli 2011, 13:30
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Ja, precies, maar alleen als je activeert met een NIEUW account heb je geen last meer van de geo restricties, had ik begrepen. Niet als je reeds met een gebruikt account activeert, die neemt gewoon nog steeds de instellingen over van de eerste activatie op dat account.

Volgens mij kun je nu als nog met je nieuwe Pre 2 en een nieuw account toegang krijgen tot de volledige app cat.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 juli 2011, 13:38
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Ga ik dat maar eens doen. Alleen jammer dat ik op mijn oude profiel apps heb gekocht, kan ik weer opnieuw beginnen. Als ik toch kan kiezen, wat is dan de beste Appcat UK geloof ik?
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #15  
Oud 07 juli 2011, 13:44
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Check het eerst ff met een nieuw account, zonder te kopen enzo, kwestie van probleem pinpointen. Er blijkt toch nog een en ander niet helemaal lekker te zitten met die app catalogs, er popt ineens heel wat op in de fora van PreCentral.

Welke app cat, geen idee. Ik heb nog steeds een in NL geactiveerde Pre met 1.4.5 en alleen free apps Kan ik je dus niet vertellen.

Maar ik volg al deze ontwikkelingen nauwgezet omdat ik een Touchpad wil, maar niet voordat ik weet hoe ik een volledig app catalog heb en met een NL creditcard kan betalen.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 07 juli 2011, 17:01
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
@Spud: Ik heb dezelfde situatie als jij: Kocht een Pré Classic in Nederland, activeerde hem meteen en bleek geen paid apps te hebben... Dat was en is frustrerend..
Ik ga de TP in Amerika zeker bekijken maar wil hem voor eventuele aanschaf testen op het profiel en de instellingen voor gebruik van regio's en creditcards.. Als ik geen Nederlandse creditcard kan gebruiken, gaat het feest niet door en koop ik een ipet..
Het blijft voorlopig dus nog mistig rond de App Catalog. De diverse fora staan bol met deze vragen en niemand die het zeker weet. Nederland is voor HP ook geen prioriteit, dus ik verwacht binnenkort ook geen wonderen wat dat betreft. Eigenlijk begrijp ik eigenlijk ook nog steeds niet goed waarom de App Catalog zo complex geregeld moet zijn. Maar zolang er geen bewijzen zijn dat een TouchPad in Nederland is te gebruiken met een App Catalogus met paid apps die je gewoon kunt betalen met je Nederlandse creditcard blijft het oppassen met kopen..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 07 juli 2011 om 17:15.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023