Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11 februari 2004, 13:30
Patrick_IIIx Patrick_IIIx is offline
Lid
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 20 februari 2002
Locatie: Doetinchem
Berichten: 29
Heb 'm vorige week ook gekocht en ben er erg tevreden mee.

Had eerst wat problemen met errors tijdens het werken met het toetsenbord (Fatal error: UIPatches.c, Line 357, Pen q out of sync). Ik had er vooral last van als ik de speciale toetsen zoals 'new' 'details' etc. gebruikte in Memo. Ik heb een hele tijd zitten zoeken welk programma er een conflict zou kunnen hebben en het bleek dat Graffiti Anywhere roet in het eten gooit als je daar de AutoOn feature gebruikt. Ik heb dit ook gemeld aan de auteur van Graffiti Anywhere.

Patrick
Met citaat reageren
  #22  
Oud 11 februari 2004, 16:11
NRL
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 11-02-2004, om 12:38 heeft daveinnl dit gezegd in bericht #20
Ik heb hem afgelopen week bij de PDAshop besteld, inmiddels gewoon WEL met hoesje! En ik vind hem persoonlijk goed werken.
Dan heb je waarschijnlijk de Thinkoutside-variant besteld, die PDAshop sinds kort verkoopt:

http://www.pdashop.nl/product/2821

De Palm-versie, zonder hoesje, wordt ook nog verkocht:

http://www.pdashop.nl/product/2721
Met citaat reageren
  #23  
Oud 13 februari 2004, 11:38
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het gebruik van het toetsenbord pleegt trouwens wel een flinke aanslag op je batterij. Mijn Tungsten|E kan dus echt geen uren mee als ik het toetsenbord gebruik. Gelukkig past het oplaadstekkertje er net in als 'ie in de houder van het toetsenbord staat.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 17 februari 2004, 12:06
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Zou iemand in bezit van dit toetsenbord mij kunnen vertellen hoe de arm bijgesteld kan worden? Kan hij alleen compleet rechtop staan, of kan hij dan ook nog een stukje naar rechts?

Dit gezien het infrarood-oog op de TH55 aan de rechterbovenkant lijkt te zitten, en ik mij afvraag of dit toetsenbord er mee gaat werken.

Zie hier:
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #25  
Oud 17 februari 2004, 16:36
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Er komt een bluetooth versie, die zou met de TH55 moeten werken. Sony heeft een eigen toetsenbord-dingie, die ook TH55 compatible is, is dat niets?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 17 februari 2004, 21:15
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Jawel, beter zelfs. De clié staat daar namelijk stukken steviger op, en hij heeft een volledig numeriek gedeelte.

MAARRR.... de infrarood versie is €65 versus de $99 waarvoor de clie-versie op de sonystyle website staat. Vandaar dat ik toch voor de IR-versie kies, naast dat hij in de toekomst ook voor andere pda's geschikt is (itt mijn ultra-thin palm kb).

De BT versie is natuurlijk interessanter, maar het duurt waarschijnlijk nog een tijd voor deze uit komt.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]

Laatst gewijzigd door zugzug; 17 februari 2004 om 21:50.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 17 februari 2004, 22:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 17-02-2004, om 12:06 heeft zugzug dit gezegd in bericht #24
Zou iemand in bezit van dit toetsenbord mij kunnen vertellen hoe de arm bijgesteld kan worden? Kan hij alleen compleet rechtop staan, of kan hij dan ook nog een stukje naar rechts?
Het infrarood-armpje kan nog een heel stuk naar rechts, dus ik verwacht geen problemen met de TH-55. Enige nadeel zou wel kunnen zijn dat als je het armpje naar rechts verplaatst dit gedeeltelijk voor het rubber stukje komt te zitten dat de pda stabiel moet houden. Met mijn T3 en het armpje geheel naar rechts wordt het geheel dan wel iets minder stabiel. Maar niet echt noemenswaardig dus.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 18 februari 2004, 09:05
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
EdFrmBrighthand heeft op cliesource gelukkig een bevestiging gegeven dat het werkt, hij heeft zelfs het grootste gedeelte van de review er op getikt.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #29  
Oud 18 februari 2004, 17:26
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
Sinds afgelopen dinsdag heb ik dit geweldige toetsen bord ook en bevalt goed. Echter heb ik een paar vragen.
Telkens als ik mijn keyboard wil gebruiken op mijn 505 dan moet ik eerst mijn infraroodpoort aan zetten. vervolgens de applicatie starten waar ik het toetsen bord wil gebruiken. Zit ik in die applicatie dan moet ik eerst mijn palm uitzetten en dan weer aanzetten. Kan dit niet handiger?
is er misschien een hack zodat bij bepaalde prog mijn infrarood poort automatisch aangaat?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 18 februari 2004, 20:09
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Vreemd genoeg kan ik nergens een review van het Sony CLIE Compact Keyboard PEGA-KB100 vinden. Hij lijkt me de volgende voordelen hebben t.o.v. die van ThinkOutside:
  • extra rij toetsen zodat de cijfers inkloppen makkelijker gaat
  • stevige verbinding met de TH55, aangezien het een model is dat speciaal voor de CLIE serie gemaakt wordt

De voordelen van het ThinkOutside bluetooth toetsenbord
  • kan overweg met landscape, er komt steeds meer software die dat als mogelijkheid zelf ingebouwd heeft
  • toetsenbord is voor meer dan alleen een CLIE te gebruiken
  • prijs

Laatst gewijzigd door Joost E. Boere; 18 februari 2004 om 20:12.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 21 februari 2004, 02:52
@rno
Guest
 
Berichten: n/a
Als de Wireless nier bij de IrDA poort kan kun je ook nog de XT voor Sony overwegen. Kost wat maar dan heb je wat De BT versie komt in Mei uit.

Laatst gewijzigd door @rno; 21 februari 2004 om 02:58.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 21 februari 2004, 10:10
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
De XT is erg mooi, vergeleken het exemplaar van Sony niet duur, maar mist de rij cijfers. Snif, ik wil een review van Sony's toetsenbord, maar dat lijkt niet te vinden.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 21 februari 2004, 14:10
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik heb het wireless keyboard (zoals die hier (http://www.palmclub.nl/reviews/acces...away_wireless/) wordt besproken maar dan van Palm) en daarvoor had ik het UT Keyboard (http://www.palmclub.nl/reviews/acces...rds/ultrathin/). Beide toetsenborden hebben geen rij cijfers bovenaan maar werken met zogenaamde combinatie-cijfer-toetsen. Om eerlijk te zijn had ik hier in het begin ook mijn bedenkingen over, maar bij het gebruik bleek, in mijn geval, al snel dat je nauwelijks cijfers typt. Natuurlijk, het wel of niet regelmatig typen van cijfers zal verschillen per persoon maar die paar keren dat ik een cijfer wilde typen had ik dat zo gedaan met de combinatie-toets.

Tot slot, ik heb ook nog even gezocht naar een review maar volgens mij bestaat het domweg niet.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #34  
Oud 21 februari 2004, 18:46
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Waarom ben je overgestapt op het draadloze toetsenbord heck? De ultrathin typt toch ook lekker in samenwerking met de TT3, of wou je in landscape kunnen tikken?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 21 februari 2004, 22:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik ben overgestapt naar het draadloze toetsenbord omdat mijn UTK kapot was. Ik heb geen idee wat er aan de hand was, van de een op andere ding werkte het ding niet meer . Geen garantie meer, maar gelukkig had ik er maar weinig voor betaald (ik meen iets van €35). Om erachter te komen heb ik de UTK nog wel volledig ontleed (lees: opengeschroefd) maar alles (aan de buitenkant) zag er prima uit. Het is trouwens een enorm karwei dat in- en uit elkaar schroeven. Ik heb nog steeds 1 schroefje over .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 22 februari 2004, 10:54
dutchuser
Guest
 
Berichten: n/a
Voor nog meer drivers

houdt deze site in de gaten

en voor de nokia3650 hier downloaden

Zowel de pocketop als de hier genoemde werken met deze drivers.

Neem een kijkje
hier
Met citaat reageren
  #37  
Oud 23 februari 2004, 16:46
docivan
Guest
 
Berichten: n/a
hoe querty naar azerty?

op de reviewpagina (dd 22.01.2004) staat dat een Frans of Duits toetsenbord mogelijk zijn.. hoe kan dat?? verzetten van toetsen??
Met citaat reageren
  #38  
Oud 23 februari 2004, 16:56
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Citaat:
Op 21-02-2004, om 18:46 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #34
Waarom ben je overgestapt op het draadloze toetsenbord heck? De ultrathin typt toch ook lekker in samenwerking met de TT3, of wou je in landscape kunnen tikken?
Mijn PUTK is er ook ineens mee opgehouden, dat wil zeggen de karakters
o,',[,<,; deden het ineens niet meer. Ook opengeschroefd en niets gevonden. Ik vermoed wel dat het mijn eigen schuld was, want ik typte tijdens het koken, met niet geheel schone handen. Heb het toetsenbord nog drooggeblazen, maar ook dat hielp niet.

Ook ik ben nu een gelukkige bezitter van een TOWIK (Think Outside Wireless Infrared Keyboard). Ik vraag me alleen af hoe handig dit ding in het vliegtuig met turbulentie zal werken. Misschien moet ik een elastiekje meenemen om de Palm vast te zetten in het vliegtuig. Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Je kunt de Palm horizontaal vastzetten met een elastiekje, en als je het net over de grens graffiti/beeldscherm spant heb je er niet eens last van. Dat geeft net de stevigheid die bij schokken nodig is. Misschien ook een idee voor in de trein.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #39  
Oud 23 februari 2004, 17:15
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 23-02-2004, om 16:56 heeft sanderlenka dit gezegd in bericht #38
Mijn PUTK is er ook ineens mee opgehouden, dat wil zeggen de karakters
o,',[,<,; deden het ineens niet meer. Ook opengeschroefd en niets gevonden.
Kennelijk toch een zwak puntje van die PUTK, want bij mij hield ineens de reeks J,K,L (en de rechter spatiehelft) ermee op en zo intensief gebruik het ook weer niet. Ik heb echter iets meer mazzel gehad, want gebeurde nog net een week (!) binnen de garantietermijn. Heb nu net na 5 weken een berichtje v/d PDAShop dat het keyboard terug is van Palm.

Ik hoop dus nog even niet in de markt te zijn voor een infra-rood variant want ik vind de stabiliteit op niet vlakke ondergrond een dikke min.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #40  
Oud 23 februari 2004, 18:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 23-02-2004, om 16:56 heeft sanderlenka dit gezegd in bericht #38 Je kunt de Palm horizontaal vastzetten met een elastiekje, en als je het net over de grens graffiti/beeldscherm spant heb je er niet eens last van. Dat geeft net de stevigheid die bij schokken nodig is. Misschien ook een idee voor in de trein.
Volgens mij zit het probleem niet zozeer in de stabiliteit van de pda in het richeltje maar eerder in het probleem dat als je op je schoot wilt tikken het toetsenbord door het typen inklapt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023