Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 maart 2004, 00:05
angorawol angorawol is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 48
iSync weigert na harde reset te synchroniseren

Beste Mensen,
Ik werk met een macintosh, en een Tungsten T3. Tot voor kort werkte iSync vanzelf (als een liertje)
Gisteren moest ik een harde reset uitvoeren. Ik heb alles verwijdert wat in de verte naar palm enzo verwees van mijn computer en heb de hele handel opnieuw ingesteld en tot mijn verbazing synchroniseert de Tungsten nu wel met de Palm-desktop, maar niet meer met mijn iSync. (iCal en adressenboek)
Weet een ander Macintosh-gebruiker hoe dit kan? Ik heb alle tips opgevolgd die ik kon vinden op de iSync-site, maar niets helpt. Mijn agenda en mijn adressen komen niet meer op mijn Tungsten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2004, 00:18
angorawol angorawol is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 48
opgelost!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 maart 2004, 10:07
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien kun je de oplossing ook nog posten, wellicht hebben anderen er dan ook wat aan .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 maart 2004, 11:15
angorawol angorawol is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 48
Citaat:
Op 10-03-2004, om 11:07 heeft metck dit gezegd in bericht #3
Misschien kun je de oplossing ook nog posten, wellicht hebben anderen er dan ook wat aan .
Daar heb je een punt, ik had diezelfde vraag ook in een mac-users forum gesteld en daar het antwoord gegeven, vandaar. Mijn excuses..
Hier het antwoord.
De 'oplossing' was behoorlijk radicaal, alles wat met palm te maken had verwijderen, ook de andere programma's (Doctogo, splashphoto, Missing Sync) op zoek gaan met de zoek-functie naar preferences, deze ook eruit wippen, de uninstaller van de Palm Desktop er nog eens over laten gaan. Met Desinstaller, het iSync-palm-conduit package verwijderen enzovoort. Met andere woorden alsof er nooit een Palm op aangesloten was.
Een paar keer herstarten en nog eens zoeken op palm en conduits enz..
En dan de Palm hard resetten , en alles stelselmatig terug instaleren. Na de eerste palm desktop installatie, iSync downloaden en iSync-palmconduit, en de iSync-settings klaar zetten. In iSync de palm zoeken. En dan een hotsync uitvoeren, en alles verliep terug als ervoor.

Met andere woorden, als je al een tijdje een Palm gebruikt, dan ben je een heleboel kwijt.

Ondertussen gaat alles goed.
Ik heb de indruk dat je met oudere hulpprogrammatjes, een aantal hacks instaleerd, waar de laatste PalmOs niet mee overweg kan en de hele boel verknalt.

hopelijk heb je hier wat aan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 maart 2004, 13:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dank dat je de oplossing nog even hebt willen posten! Overigens, de procedure die je gevolgd hebt lijkt verdacht veel op die in de Grote Schoonmaaktip wordt beschreven .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2004, 13:26
angorawol angorawol is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 48
Natuurlijk heb ik die tips eerst gelezen, maar daar staat niets over waar, wat op een macintosh staat. En nog minder met een Mac OS X systeem.
(Users/'username'/Library/Application Support/
en de Preferences)
zolang je trouwens de palmdesktop niet verwijderd hebt en herstart , corrigeerd die zich steeds, en kom je steeds terug bij de oude instellingen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023