Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2001, 12:05
ralphr ralphr is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TJ27
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 67
Verschil data en spraak via gsm?

Hoi,

Ik heb de afgelopen dagen wat informatie gezocht over internet op je palm. Ik heb nog een vraag die misschien niet direct te maken heeft met palm maar volgens mij kan iemand die wel beantwoorden.

1. Waarom kun je datacommunicatie doen via een normaal gsm abonnement, dus waarom moet je aangeven dat je datacommunicatie wilt?
2. Waarom kun je, dit heeft waarschijnlijk met de vorige vraag te maken, niet via prepaid data versturen?

3. Dit is een algemene vraag, wat is de goedkoopste oplossing om te kunnen internetten met je palm (IIIxe) en een gsm? Ik heb momenteel alleen een palm en wil een mobiel toestel aan schaffen.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen.

Ralph
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 november 2001, 09:37
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Is een goede vraag lijkt me,
Allereerst is het kennelijk zo dat providers de "extra" diensten voor behouden aan abonnee's van hun netwerken, zo kan je met een pre paid ook geen wisselgesprek aanvragen e.d. Ook zijn er aanbieders waar je data moet anavragen en bijv. Telfort rekent voor deze dienst 7.50 extra per maand, Bij Ben betaal je eenmalig F25 voor je data lijn.

Datalijn ? het schiijnt t zo te zijn dat voor dataoverdracht over het GSM netwerk een aparte lijn wordt aangevraagd zodat het telefoonverkeer niet extra wordt belast.

De beweegredenen zijn mij niet duidelijk iedereen waar dat data een mindere belasting teweeg brengt dan Spraak en toch moet je er extra voor betalen, toen ik zo'n 1 1/2 tot 2 jaar geleden mobiel ging emailen en internetten ging er voor mijn aanbieder een wereld open, men wist geloof ik op de diverse afdelingen niet eens dat t mogelijk was en vragen moest ik zelf maar uitvogelen.

Nee we mogen blij zijn met het aankomende GPRS netwerk, ik heb de afgelopen weken wat testen mogen doen met GPRS en ik moet zeggen dat dit een droom voor alle mobiele internetters is, Snel, Stabiel en alles gaat uiteindelijk erg soepel, KPN (Mx stream mobile)die een init string van 85 karakters denkt nodig te hebben heeft nog wat probleempjes maar verder ziet het er erg hoopvol uit,
Ook het afrekenen gaat een stuk eerlijker je betaald bij GPRS niet meer per minuut omdat je net als bij kabel 24 uur online bent maar voor je data traficing, dus het aantal MB's wat je verzend en ontvangt.

Om je laatste vraag te antwoorden, Wacht nog heel even koop een toestel wat GPRS aankan (mijn Nieuwe Nokia 8310 bijvoorbeeld) en / of neem een abonnementje, ik betaal bij een Dutchtoe business pack 25 cnt per gespreks minuut en slechts 17 cnt p.m bij data verkeer doch dit heeft een snelheid van 9600 kbps en GPRS biedt je 56600 kbps.

Wellicht binnenkort een revieuw van mij over GPRS.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023