Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 februari 2006, 13:35
mym
Guest
 
Berichten: n/a
Hotsyncen of niet

Hoi,

Geen vraag of probleem deze keer, maar een poging tot discussie. Ik gebruik zelf nl. nooit Hotsync. Vind het een tijdrovende, nutteloze en onstabiele functie. Enige uitleg is hier op z'n plaats.
  • Tijdrovend: Als ik een programma wil installeren via Hotsync, moet ik naar m'n PC die niet altijd aanstaat (dus eerst opstarten), Treo aan Hotsynckabel, programma in Installer zetten, Hotsyncen. Dan gaat Hotsync ALLES synchroniseren terwijl ik alleen het programmaatje wil installeren.
  • Nutteloos: Ik heb een SD-kaart en BackupMan dus geen Hotsync nodig. Af en toe (zo eenmaal per week, geen vaste dag) maak ik een volledige gecomprimeerde kopie van mijn kaartje. Daarin zitten dan automatisch de BackupMan-backups.
  • Onstabiel: 9 van de 10 keer sluit Hotsync met een foutmelding af of reset mijn Palm. Ik ben er ondertussen achter dat dat problemen zijn in DateBook en dat die met dbScan zijn op te lossen maar het is toch iets dat niet zou mogen gebeuren.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2006, 13:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Tijdrovend: Als ik een programma wil installeren via Hotsync, moet ik naar m'n PC die niet altijd aanstaat (dus eerst opstarten),
Ik neem aan dat je software online download, met een computer die aanstaat?

Citaat:
Dan gaat Hotsync ALLES synchroniseren terwijl ik alleen het programmaatje wil installeren.
PInstall werkt dacht ik niet met de nieuwste Palm Desktop, maar die slaat alles over behalve het te installeren programma'tje. Er zijn trouwens wel meer programma's die alleen je te installeren programma laat syncen, zie zoekfunctie.

Citaat:
Nutteloos: Ik heb een SD-kaart en BackupMan dus geen Hotsync nodig. Af en toe (zo eenmaal per week, geen vaste dag) maak ik een volledige gecomprimeerde kopie van mijn kaartje. Daarin zitten dan automatisch de BackupMan-backups.
Ik gebruik Outlook voor mail, calendar, todo, tasks en notes. Dan lijkt het me toch echt handig als ik in Outlook dezelfde informatie heb als in mijn Palm, toch?

Citaat:
Onstabiel
Grote schoonmaak.

Redeneer zo: als iets niet goed bij jou werkt, en het werkt bij het gros van de andere mensen ook niet, dan heb je te maken met een systematische fout van Palm. Als het bij jou zo onstabiel is, en verder werken alle andere mensen -met af en toe een probleem uiteraard- prima en fijn met Hotsync, dan heeft het natuurlijk gewoon met jouw configuratie te maken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2006, 14:05
mym
Guest
 
Berichten: n/a
Klopt allemaal, maar in mijn situatie heb ik HotSync eigenlijk helemaal niet nodig, daar kwam mijn verhaaltje op neer. Wat betreft punt 1: het is toch veel makkelijker om je SD-kaartje in een kaartlezer te stoppen en daar de PRC op zetten dan eerst je Palm aan een PC te hangen en de hele Hotsyncprocedure uit te voeren?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 februari 2006, 14:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mym
Klopt allemaal, maar in mijn situatie heb ik HotSync eigenlijk helemaal niet nodig, daar kwam mijn verhaaltje op neer. Wat betreft punt 1: het is toch veel makkelijker om je SD-kaartje in een kaartlezer te stoppen en daar de PRC op zetten dan eerst je Palm aan een PC te hangen en de hele Hotsyncprocedure uit te voeren?
Eh... nou...

1) Dubbelklik op .prc bestand
2) Druk op Hotsyncknop
3) Wacht even 30 seconden of ga iets anders doen
4) Klaar.

vs.

1) Trek SD kaart uit je Palm
2) Stop SD kaart in de kaartlezer
3) Open Windows Verkenner
4) Copy / Paste .prc file naar de kaart toe
5) Haal kaart uit de cardreader
6) Stop de kaart weer in je Palm
7) Open Filez
8) Ga in Filez naar de map op de kaart toe waar de .prc is geinstalleerd
9) Move die naar het RAM
10) Nu pas klaar.

In de tijd dat jij het SD kaartje uit je Palm hebt gevist en in je cardreader hebt gestopt, heb ik inmiddels het .prc bestand in Quickinstall geladen *en* Hotsync al opgestart. Voor mij is alle actie voorbij en hoef ik geen handelingen meer uit te voeren, behalve even 30 seconden wachten totdat hotsync klaar is.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 10 februari 2006 om 14:28.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 februari 2006, 14:31
mym
Guest
 
Berichten: n/a
1) Trek SD kaart uit je Palm
2) Stop SD kaart in de kaartlezer
3) Open Windows Verkenner
4) Copy / Paste .prc file naar de kaart toe
5) Haal kaart uit de cardreader
6) Stop de kaart weer in je Palm
7) Voer PRC uit

(ik gebruik ZLauncher)

Dit kost minder dan de tijd die een Hotsync kost. Maar om er nou geen welles-nietesspelletje van te maken lanceer ik een vraag: Ben ik nu de enige die nooit Hotsynct?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 februari 2006, 14:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En bij heel veel haast druk ik gewoon op Cancel op de Palm wanneer ik zie dat de file is geinstalleerd en de PIM dingen aan het syncen zijn. Dan ben ik binnen 3-5 seconden klaar op het moment dat jij net Windows Verkenner aan het opstarten bent.

Citaat:
7) Voer PRC uit
Gebruik je een plugin of voer je de PRC op de kaart uit? Hoe krijg je de PRC in het RAM, want dat is weer een extra handeling?

Citaat:
Ben ik nu de enige die nooit Hotsynct?
Nee hoor. Mijn vriendin doet dat ook niet omdat zij nooit spullen installeert op haar Palm en geen behoefte heeft aan een desktop PIm couterpart.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 februari 2006, 14:51
mym
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik geen plugin want ik voer 'm op de kaart uit. Daarna doe ik "Move to RAM" en daarna vanuit RAM "Move to Card" met vaste opties. Dan neemt ie meteen alle bijbehorende databases mee naar de kaart. ZLauncher maakt dan een shortcut aan naar de applicatie zoals ie op de kaart staat.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 februari 2006, 14:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mym
Ik gebruik geen plugin want ik voer 'm op de kaart uit. Daarna doe ik "Move to RAM" en daarna vanuit RAM "Move to Card" met vaste opties. Dan neemt ie meteen alle bijbehorende databases mee naar de kaart. ZLauncher maakt dan een shortcut aan naar de applicatie zoals ie op de kaart staat.
Dat snap ik, ik heb 3 jaar lang ZLauncher gebruikt, maar die is op de Treo toch echt ondergeschikt aan Initiate.

Maargoed, ik wilde dus even zien welke extra handelingen je zelf nog moet doen, na het verplaatsen van de .prc file op de kaart met behulp van de cardreader.

Er is nu ook een plugin voor Zlauncher beschikbaar waarmee je snelkoppelingen van documenten naar programma's kunt maken. Ik dacht dat je zoiets misschien aan het gebruiken was.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 februari 2006, 15:10
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Troost je mym, ik gebruik ook nauwelijks Hotsync . Maar in mijn geval komt dat vooral doordat ik van de PIM's alleen de Contacts gebruik. De agenda en todo's staan in een papieren agenda.
Wel maak ik natuurlijk elke dag ('s nachts om 3:17) een backup met Backupman. En als ik er aan denk maak in een keer in de week een backup van de sdcard.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 februari 2006, 15:25
mym
Guest
 
Berichten: n/a
Ik dacht dat het niet of nauwelijks kon, maar mijn SanDisk 512 MB Ultra II SD-kaart had het begeven. Gelukkig zit er 10 jaar garantie op die kaartjes dus werd ie gratis vervangen (door een USB-exemplaar ook nog, cool).
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 februari 2006, 15:33
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
usb exemplaar....?
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 februari 2006, 15:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Zo een.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg sandisk-usb-sd.jpg‎ (7,6 KB, 6x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023