Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 september 2005, 07:41
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
[Software] Brayder komt met MemoryJack (SD kaart als RAM gebruiken)

Brayder is bekend van programma's waarmee je wijzigingen kunt aanbrengen in je ROM. Je zou bijvoorbeeld de niet gebruikte talen kunnen verwijderen en de vrijgekomen ruimte vullen met veel gebruikte programma's. Dat werkt, maar is een secuur klusje.

Nu komen ze met MemoryJack , een programma waarmee je een geheugen-kaart kan gebruiken als extra RAM (dat is dus een stap verder dan wat PowerRun biedt).

Het programma ondersteunt maximaal 256 MB RAM, waarbij het echte RAM-geheugen meetelt. Een Tungsten|T3 heeft 64 MB RAM en MemoryJack kan hier dus nog 192 MB aan toevoegen via een geheugenkaart.

Dit programma werkt samen met deze geheugenkaarttypes: SD, MMC, MemoryStick en Compact Flash) en met deze modellen: Treo 600, Tungsten C/E/T/T2/T3, Zire 31/71/72 en de Sony NX/TG/TH/TJ/UX en VZ serie
De nieuwere Palm-modellen met het NAND-flash geheugen worden (nog?) niet ondersteund.

Tevens fungeert MemoryJack als permanent werkend backupsysteem!

Je kan de demoversie twee weken uitproberen, waarmee je 25% extra RAM-geheugen krijgt.

MemoryJack kost US$ 29,95 (ongeveer 24,50 Euro)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif brayder-logo2.gif‎ (1,5 KB, 11x gelezen)
Bestandstype: jpg brayder-bunny.jpg‎ (5,5 KB, 5x gelezen)

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 20 september 2005 om 07:50.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 september 2005, 07:47
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Hier was het wachten op. Helaas werkt het niet met NVFS -apparaten
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 september 2005, 08:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Zonder meteen heel negatief over te komen: Wat gebeurt er als je meerdere geheugenkaartjes gebruikt (MP3, JPG, AVI)?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 september 2005, 10:45
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Tevens fungeert MemoryJack als permanent werkend backupsysteem!
Moet je hiervoor je ROM en interne RAM integraal kopieeren naar het imitatie-RAM op je geheugenkaart?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 september 2005, 11:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik begrijp die backupfunctie als volgt: een deel van je geheugenkaart kan nu worden gebruikt als RAM-geheugen, dus dat deel is direct al een backup en ik neem aan dat je eigenlijke RAM ook door dit programma wordt meegenomen op je geheugenkaart, zonder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen.

En als reactie op de vraag van Frans: ik ga er vanuit (alweer een aanname), dat je dit programma koppelt aan 1 kaart. De andere kaarten blijf je gebruiken zoals je nu ook al doet.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 september 2005, 16:39
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Toch mooi van Brayder. Met het toenemende geheugen waren de producten JackFlash en JackSprat eigenlijk niet meer zo nodig: die paar MB extra die je ermee kan winnen...

Dit is dan weer een hele nuttige toepassing, wat wel goed binnen hun werkgebied past!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 september 2005, 18:27
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
In Filez kun je ook je ROM bekijken, en via 'details' heb je ook de optie 'delete'. Kun je dit ook gebruiken om andere talen te verwijderen (bv AddressBook_itIT en dergelijke)?
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 september 2005, 19:26
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
In Filez kun je ook je ROM bekijken, en via 'details' heb je ook de optie 'delete'. Kun je dit ook gebruiken om andere talen te verwijderen (bv AddressBook_itIT en dergelijke)?
Nee, want Filez kan niks in het ROM wijzigen, probeer maar.
Bovendien heb je een Tungsten|E, en daarvan kan het ROM sowieso niet gewijzigd worden. Met een Palm waarbij dat wel mogelijk is, kun je overbodige talen verwijderen met Jacksprat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 oktober 2005, 13:19
edthenet
Guest
 
Berichten: n/a
MS-Mount is er nu ook voor OS5. Dit werkt hartstikke goed en is freeware.

http://www.geocities.jp/tatsuonagama...t5/index-e.htm

Ed the Net
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 oktober 2005, 19:13
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
Ik heb MemoryJack uitgeprobeerd, op m'n Tungsten E met LauncherX - dat loopt vast bij eerste wisseling van tabblad (=categorie). Jammer!
Ander vraagje: ik denk aan een overstap naar een T3, hoe zit dat dan met m'n extended memory als ik een wifikaartje wil gebruiken? MemoryJack zet alle apps op de SD kaart... die dan naast m'n T3 ligt...
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 oktober 2005, 19:22
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik mag hopen dat je dan een fatsoenlijke foutmelding krijg en je palm niet op brute wijze vastslaat. Je lijkt me de enige niet die meerdere geheugenkaarten gebruikt. En iedereen kan zich wel een keer vergissen in de geheugenkaart die er op dat moment in zit toch?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 oktober 2005, 20:39
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
eigenlijk moet je gewoon één 1Gig kaartje gebruiken, waarvan MemoryJack maximaal 256MB ingebruik heeft, en verder niet. Moet je nog geen problemen krijgen, want als je door nood gedwongen het extended memory uit zet, zet MJ eerst alles terug in je vaste geheugen... Tot dat vol is (Tungsten E = 28MB), en de rest blijft op de kaart staan, en kun je pas gebruiken als je het ext. mem. weer aanzet -met MJ wel te verstaan. Zal je maar in je 14 daagse proeftijd gebeuren, zo vlak voor het einde....
Want MJ knalt keihard uit als de proeftijd voorbij is. (weet ik uit ervaring, want ik heb in de proeftijd van kaartje gewisseld, wat MJ als einde proeftijd beschouwd).
Op het forum van Brayder zelf staan ook een paar heel verhelderende topics, zoals de mededeling dat je in combinatie met wifi MJ inderdaad niet kunt gebruiken.

Kortom, erg mooie software, maar met een aantal haken en ogen, dus eerst goed testen en dan pas kopen. Mooist zou het zijn als MJ je toestaat zelf te kiezen hoeveel je op je kaart zet, of wat precies, zonder dat allemaal voor jou uit te maken.
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 oktober 2005, 20:05
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het is dus wel tweaksoftware gebleven .

Als ik het zo hoor is MSMount in ieder geval een stuk gebruiksvriendelijker. Met dat programma heb ik trouwens ook alleen maar positieve ervaringen, MemoryJack kan niet veel beter zijn.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 oktober 2005, 21:46
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
hoooh, wacht even, straks krijg ik nog een proces van Brayder aan m'n broek... Het is echt een mooi stuk software, en kan veel meer dan MSMount - maar daarom heeft het sneller consequenties voor je configuratie (geldt voor om het even welke applicatie, voor om het even wat voor OS!) - en moet je het goed uitproberen. Ik merk nu (na de deïnstallatie van MJ) ook, dat Documents to Go last heeft gehad van het activeren en weer de-activeren van het extended memory. Met MSMount kan ik overigens helemaal niet overweg...

Wat ik eigenlijk laatst ook al wilde zeggen: er zijn zoveel van die apps waar een heel goed idee aan ten grondslag ligt, maar toch net niet kunnen wat je er in zoekt. Is het dan zo moeilijk om iets te maken dat briljant, betrouwbaar en volkomen is? Ik bedoel, ontwikkelaars hebben toch ook een Palm, en merken toch ook dat dingen niet altijd zo lopen zoals je van te voren bedacht had? Dus moet je er mee aan het werk, en niet voor die paar centen toch maar op de markt pletteren. (Ons aller Aaron is er zo een die luistert, en daarmee de perfectie benadert ).
Waarom is er (even een uitstapje naar hardware) bijvoorbeeld nog niet één pda met een volledig krasvrij scherm (bij de mobieltjes wordt er al mee geadverteerd!!), die je ook nog gewoon een keer kunt laten vallen? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn...

ahum, tot zover maar even, voordat ik helemaal off-topic bezig ga...
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #15  
Oud 09 oktober 2005, 10:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Toch zie ik de meerwaarde ten opzichte van MSMount niet direct hoor. Maar goed, ik ken het programma alleen omdat ik erover gelezen heb, ik heb het niet geprobeerd.
Dus als je zegt dat het uitgebreider is geloof ik je onmiddellijk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023