Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2003, 15:21
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Sync once a day??

Soms komt het voor dat ik meerdere keren per dag moet synchroniseren, bijv. als ik aan de slag ben met SatForms. Dan wil ik niet iedere keer mijn mail, adressen, etc. syncen. Eigenlijk wil ik een tool hebben die er automatisch voor zorgt dat bepaalde data 1 keer per dag wordt gesynct, en dat daarna niet meer. Weet iemand of er hiervoor een tool bestaat?

Joop
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2003, 17:21
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
wat je zoekt is waarschijnlijk simply install, dan kan je lekker makkelijk alleen progs installeren. zie ook de palmclub top 10.

als het niet alleen om installeren gaat, maar bijvoorbeeld om een conduit, dan kun je ook met POSE synchroniseren, als je progjes alleen wilt testen.
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2003, 10:59
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Susan,

ik gebruik ook dat install tooltje. Maar ik wil juist dat mijn dat mijn agenda en mail maar één keer per dag wordt gesyncd. En mijn andere programmatuur (geschreven in SatForms) moet vaker gesyncd worden (o.a. tijdens het testen). Er wordt dat data tussen de PC en de Palm uitgewisseld. En SatForms werkt helaas niet goed op een POSE.

Joop
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2003, 11:16
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
heb je easysync wel 's uitgeprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2003, 11:19
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Talking

sorry, bedoelde syncease
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2003, 14:27
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Maar als je PInstall gebruikt hoef je toch niet te syncen? Je zet de nieuwe versie van de software op de palm en je kunt het op een echte palm testen. Hotsyncen doe je zelf één keer per dag.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 januari 2003, 09:45
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Susan,

SyncEase heb ik al draaien, maar ook hier moet je weer handmatig instellen wat je wel en niet wilt syncen. En dan moet je iedere optie apart aanvinken.

R2D2,

Inderdaad kan je een install tool gebruiken, maar als je met Satellite Forms werkt, moet je een prog of de data via een sync actie installeren.

Zou het eigenlijk mogelijk zijn twee profielen te gebruiken op één Palm? Dan hoef je maar 1 keer te kiezen wat je wilt syncen.

Joop
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2003, 09:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ultrasoft Notsync
GoSync

Deze beiden kunnen wat jij bedoelt, selectief synchroniseren van bepaalde programma's en synchronisatieprofielen aanmaken.

Laat even weten welke het is geworden!

- jp
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 januari 2003, 10:21
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Dank je wel, Jean-Paul. Ik zal ze asap proberen.

Joop
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 januari 2003, 10:23
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
gosync is hetzelfde als syncease, qua gemak/ongemak. Maar in notsync kun je inderdaad profielen aanmaken. dat lijkt me wel een goede voor je...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 januari 2003, 09:35
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Heb NotSync geprobeerd. Het werkt net zoals SyncEase: je kan eenvoudig aanklikken wat wel en wat niet gesynchroniseerd moet worden. Het voordeel van SyncEase is dat deze een icoon in de system tray zet, terwijl je voor NotSync zelf een snelkoppeling moet maken.
NotSync heeft wel weer de mogelijkheid snel een profiel op te roepen, omdat je deze kan opslaan. Daarvoor moet je het programma wel eerst registreren, anders werkt die optie niet. Voor de rest een verzorgd programma, zonder veel toeters en bellen. Alleen raar dat er geen sprake is van "Satellite Forms", maar van "SMSD". Verder onduidelijk wat ze bedoelen met de conduit TCP.

Helaas zie ik niet veel toegevoegde waarde in deze programma's. Ik zoek een tool die voor mij zorgt dat ik min. één keer per dag mijn Palm synchroniseert (alles), het liefst automatisch. We blijven zoeken....

Joop
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 januari 2003, 09:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Susan
gosync is hetzelfde als syncease, qua gemak/ongemak. Maar in notsync kun je inderdaad profielen aanmaken. dat lijkt me wel een goede voor je...
In GoSync kun je volgens mij ook profielen aanmaken hoor. De laatste keer dat ik het heb gebruikt althans wel. Ik had bv. een profiel voor alleen DateBook synchronisatie en eentje voor alleen Backup.

- jp
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 januari 2003, 09:39
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JMu
Helaas zie ik niet veel toegevoegde waarde in deze programma's. Ik zoek een tool die voor mij zorgt dat ik min. één keer per dag mijn Palm synchroniseert (alles), het liefst automatisch. We blijven zoeken....
Joop
Dan ben je denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Het antwoord op deze vraag kun je hier en hier vinden. Als dat ook niet is wat je bedoelt, moet je de vraag misschien nog een keer opnieuw formuleren.

- jp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023