Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 december 2001, 22:20
koenhak
Guest
 
Berichten: n/a
Question Palm Vx, GPRS (Ben), Siemens S45 en Internet :)

Heren,

ik zit met het volgende probleem:

ik kan niet internetten met mijn Palm Vx via IrDa (Siemens S45) en GPRS van Ben.

Zo zou ik een APN moeten invullen, maar dat is dus niet mogelijk bij de Palm Vx. Verder kan ik alleen een SLIP verbinding maken (bij een PPP komt de melding: Setup incomplete. Check Phone number.

Nu is mijn vraag: iemand enig idee hoe ik een werkende internet verbinding aan kan maken in mijn Palm Vx? Het inbelnummer voor GPRS is in ieder geval *99***1# en mijn APN is internet-act.

Hopelijk kan iemand mij helpen! Ik zou namelijk graag willen ICQen via GPRS en dat werkt dus niet via SLIP. Althans, IK krijg het niet aan de praat!

Groeten,

Koen Hak
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 december 2001, 23:46
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Op Ben-online vond ik in het WAP menu een uitleg over BEN GPRS instellingen. Zo te zien moet je wat instellingen als init-string aan het modem meegeven. Dat kan op een Vx onder Prefs in het "modem" menu (of heet dat op een Vx ook al "connection" menu). In een van de twee strings staat ook de door jou genoemde "internet-act".

Code:
 
Instellingen GPRS abonnementen

BEN GPRS Actief:      +CGDCONT=1,”ip”, “internet-act”,”“,0,0 
  
Ben GPRS Intensief:   +CGDCONT=1,”ip”, “internet-int”,”“,0,0
En bevalt GPRS?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 december 2001, 00:07
koenhak
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

Oorspronkelijk geplaatst door Arent

Op Ben-online vond ik in het WAP menu een uitleg over BEN GPRS instellingen.

Klopt, maar deze instellingen zijn voor de Nokia en ik heb een Siemens. Het nummer van de Siemens (*99***1#) klopt wel, dat wordt ook gebeld, maar meer als een SLIP verbinding kan ik niet maken... En ik heb (voor zover ik weet) een PPP verbinding nodig om et kunnen mailen, ICQen etc. etc. Correct me if i'm wrong

Zo te zien moet je wat instellingen als init-string aan het modem meegeven. Dat kan op een Vx onder Prefs in het "modem" menu (of heet dat op een Vx ook al "connection" menu). In een van de twee strings staat ook de door jou genoemde "internet-act".

Heb ik gevonden! Heb het toch maar ingevoerd, maar het blijkt niet te helpen Wordt er een beetje simpel van, maar het hulp van de diverse mensen, instanties en berijven MOET het toch duidelijk worden of het uberhaupt wel kan! Want zelfs DAT kan men niet met zekerheid zeggen

En bevalt GPRS?

Het bevalt zeker wel ja! Het wappen gaat lekker en het idee dat je lekker snel het net op kunt is erg leuk! Nu alelen nog via de Palm Met de laptop kan ik niet testen, heb er geen compoort op zitten.

En mijn PC draait een Nederlandse Windows versie, dus de GPRS-driver van Siemens doet het er niet op (alleen Engelse versie van Windows)

Grtz,

KoenH
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 december 2001, 00:15
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Bij de Siemens staan die instellingen ook, maar alleen onder de Windows ME beschijrving en alleen voor een seriele verbinding en niet voor InfraRood. Bij Windows98 en Windows2000 staat de Siemens helemaal niet. Met andere woorden kan het wel via InfraRood met je Siemens? En heb je al Windows ME op je Palm...

Laatst gewijzigd door Arent; 09 december 2001 om 00:22.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 december 2001, 00:20
koenhak
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arent
Kan het wel via InfraRood met je Siemens? Op Ben-online staat bij de Siemens geen beschrijving van een IR-verbinding maar alleen serieel. Bij de andere merken staat een aparte beschrijving voor InfraRood.
Huh? Waar heb jij die info specifiek over de Siemens gevonden dan? Ik heb er alelen maar van de Motorola en Nokia gevonden namelijk... Windows 98. Verder niets.... En het probleem zit hem denk ik gewoon in de Palm. Namelijk de mogelijk om de juiste paramters (Externe Toegang om het zo maar even te noemen) aan te maken en op te geven. Ik kan nergens de APN naam Internet-act kwijt etc. Voor Windows zijn er speciale GPRS drivers, dus ik denk dat ik zoiets ook nodig heb voor de Palm om een goede verbinding te maken.

Gtrz,

KoenH
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 december 2001, 00:28
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Sorry, ik heb mijn vorige bericht aangepast terwijl je tegelijk al een antwoord stuurde. En ik geloof dat dit een bneetje off-topic wordt. Ik heb trouwens helemaal geen ervaring met GPRS, ik dacht alleen een beetje te helepen met die strings. Maar het helpt kennelijk niet echt.

Die internet-act instelling staat in die init-string en een init-string kan je wel opgeven in je Palm. Lijkt me dat dat het probleem niet hoeft te zijn. Ik zou BEN maar eens even bellen of mailen of op een Siemens forum rondneuzen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 december 2001, 00:33
koenhak
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arent
Sorry, ik heb mijn vorige bericht aangepast terwijl je tegelijk al een antwoord stuurde. En ik geloof dat dit een bneetje off-topic wordt. Ik heb trouwens helemaal geen ervaring met GPRS, ik dacht alleen een beetje te helepen met die strings. Maar het helpt kennelijk niet echt.

Die internet-act instelling staat in die init-string en een init-string kan je wel opgeven in je Palm. Lijkt me dat dat het probleem niet hoeft te zijn. Ik zou BEN maar eens even bellen of mailen of op een Siemens forum rondneuzen.
Ik ga eens bij Palm kijken of ze de mogelijkheid hebbem om via GPRS in te bellen, want het probleem ligt denk ik bij Palm

In ieder geval bedankt!

Grtz,

KoenH
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 december 2001, 00:39
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Je kan trouwens de Palm phone drivers nog installeren van http://www.palm.com/europe/mobile/drivers.html of http://www.pdaforum.de/telefontreiber/ Misschien helpt dat. Maar dat kan alleen op Palm OS 4.x Moet je eerst je Palm OS upgraden of een m5xx model kopen...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 december 2001, 11:46
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Deze mogelijkheid?

Ik vond net dit op Palmgear: http://www.palmgear.com/software/sho...m?prodID=36960

't is erg prijzig, maar wel de oplossing voor je problemen! (denk ik)

jp.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 december 2001, 15:04
koenhak
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Deze mogelijkheid?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ik vond net dit op Palmgear: http://www.palmgear.com/software/sho...m?prodID=36960

't is erg prijzig, maar wel de oplossing voor je problemen! (denk ik)

jp.
Ik heb gekeken en ja hoor, dit zou het moeten zijn. Code aangevraagd en nu maar kijken of het werkt. Zo niet, dan ga ik Ben weer eens aan zijn jasje trekken

Heel erg bedankt in ieder geval!

Grtz,

Koen
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 december 2001, 19:16
koenhak
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Re: Re: Deze mogelijkheid?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenhak


Ik heb gekeken en ja hoor, dit zou het moeten zijn. Code aangevraagd en nu maar kijken of het werkt. Zo niet, dan ga ik Ben weer eens aan zijn jasje trekken

Heel erg bedankt in ieder geval!

Grtz,

Koen
En het goede nieuws is: HET WERKT! Eindelijk kan ik ICQen via mijn Palm en een verbinding tot stand brengen Het heeft wel 25 DM gekost, maar is dan ook wel gelukt! Morgen amar eens met Ben bellen en kijken wat ze er van vinden

Sterker nog: het had zelfs ZONDER die software gekund naar mijn idee, maar goed, een mens kan niet alles weten en met nieuwe dingen geef je wel eens onnodig veel geld uit, omdat er simpelweg gewoon gene kennis voor handen is over de combinatie.

Grtz,

KoenH
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 december 2001, 19:28
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Dat is mooi Koen. BEN benieuwd hoe het zonder die 25DM software zou moeten werken. Dan kunnen nieuwe GPRS-ers er hun voordeel mee doen en wie weet is er nog iemand die aan die 25DM wil bijdragen...

Heeft het toch iets met init-strings te maken, zoals ik in de beschrijving van de software op Palmgear lees? Of heb je het verder niet onderzocht?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 december 2001, 20:58
koenhak
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arent
Dat is mooi Koen. BEN benieuwd hoe het zonder die 25DM software zou moeten werken. Dan kunnen nieuwe GPRS-ers er hun voordeel mee doen en wie weet is er nog iemand die aan die 25DM wil bijdragen...

Heeft het toch iets met init-strings te maken, zoals ik in de beschrijving van de software op Palmgear lees? Of heb je het verder niet onderzocht?
Ik heb de beschrijving op mijn webpage gezet, dan kan iedereen het lezen en gebruiken.

En het heeft inderdaad met init-strings te maken ja. Maar het is wel even zoeken wat op welke plek. En dat was iets wat ze me bij Ben en bij Palm niet konden vertellen. Bij Palm adviseerde ze me zelfs om The Mobile Internet Kit aan te schaffen ter waarde van $39 Dan is 24 DM wel wat goedkoper... En een HTML pagina al helemaal!

Hier staat de info: www.secmedia.nl/gprs

En iedereen bedankt voor zijn/haar inzet!

Groeten,

Koen Hak
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 december 2001, 21:34
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Uitstekend!

Uitstekend Koen! Niets dan lof voor je goede uitleg! Hou ons af en toe even op de hoogte van je ervaringen met GPRS en vooral (en dat is niet flauw bedoeld) wat de hoogte van je eerste telefoonrekening is. De gangbare mening is dat GPRS vooral heel erg duur is, dus daar ben ik eigenlijk heel erg benieuwd naar.
Verder zijn we erg benieuwd naar gebruiksgemak (ben je altijd online en vooral, hoe werkt dat) en welke software gebruik je waarvoor en hoe gaat dat samen met GPRS.
Het zou erg fijn zijn als je dat in een review wilt gieten. Alhoewel niet specifiek Palm-gericht in dit geval, zou het erg goed passen onder het kopje Gebruikerservaringen.

Meer weten over het schrijven van een review? Kijk op onderstaande url of mail naar reviews@palmclub.nl.
http://www.palmclub.nl/nieuwsbrief/instructies.shtml

Bedankt,
Jp.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 januari 2003, 16:14
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Nee mij is het nog steeds niet gelukt

Nou, hoewel het velen al wel gelukt is, ik kan nog steeds niet met mijn palm gebruik maken van BEN gprs. Het probleem is niet dat de palm geen connectie maakt met het BEN netwerk, nee dat doet ie "connection established".

Maar als ik Xiino opstart om vol goede moed het web op te gaan, dan geeft die vervolgens de melding "connection time-out....." en blijft ie staan op zoeken DNS server. Vreemd, want gezien de log (network, connection) is de DNS server wel gevonden. Dus wel hang ik aan het netwerk, maar mijn palm doet er niets mee! Hetzelfde geldt voor EudoraPalm trouwens.

Wie o wie? kan mijn verlossen van dit probleem, temeer ik nog behoorlijk wat maanden aan dit abonnemnet vast zit.


Met citaat reageren
  #16  
Oud 21 januari 2003, 00:22
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Top Koen!

Eindelijk heb ik 't middels jouw settings voor mekaar dat de verbinding niet verbroken wordt, mocht ik een programma verlaten. Ik gebruik trouwens wel O2, maar dat is slechts wat details anders.

Wat betreft gebruikersgemak; dat valt me vies tegen. Ik kom er net achter dat ik al 1,5 MB versurft heb in 4 dagen . Ook is het "altijd in verbinding", zoals het nu geconfigureerd is tenminste, grote onzin. Ik moet nog altijd verbinding maken en inloggen (IETS, niet veel, sneller dan WAP). Hier gaat al gauw 20 seconde overheen voordat ik kan surfen/mail binnenhalen.

Is het iemand wel gelukt een constante GPRS verbinding te houden op de telefoon? Er komt wel mooi "G" bovenin te staan, maar dat is alleen tijdens het surfen. Als ik de browser afsluit, is de verbinding direct weg. Ik heb wel "sessiemodus" op "doorlopend" staan, en "GPRS-verbinding" op "altijd online". Het gaat trouwens om een 6310i.

Mocht iemand een oplossing voor dit probleem hebben, dan ben ik een gelukkig mens .
Met citaat reageren
  #17  
Oud 21 januari 2003, 00:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De meeste programma's op de Palm die gebruik maken van de network library hebben een instelling voor 'disconnect on exit'. Ik ben gewoon in staat om tussen het schakelen van programma's de verbinding open te houden (ook Nokia 6310i), mits ik die instelling overal doe (waar mogelijk). De verbinding stopt pas als ik de Palm uitdoe of als ik het handmatig doe of na 3 minuten (de maximale idle timeout, zie Prefs > Network > [verbinding] > Details > Idle Timeout)
Met citaat reageren
  #18  
Oud 21 januari 2003, 11:02
chriswnl
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Re: Deze mogelijkheid?

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door koenhak
[b]
Sterker nog: het had zelfs ZONDER die software gekund naar mijn idee, maar goed, een mens kan niet alles weten en met nieuwe dingen geef je wel eens onnodig veel geld uit, omdat er simpelweg gewoon gene kennis voor handen is over de combinatie.

Hmm...

Het lukt mij helaas niet. Ik heb een gprs intensief abonnement van Ben, en heb alle info hier gevolgt maar toch lukt het me niet. Ik krijg altijd "Wrong APN Name" op mijn Ericsson T68

Kan iemand mij helpen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023