Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 oktober 2008, 19:10
HORNY
Guest
 
Berichten: n/a
hoe kan je pda software op een laptop laten werken

hallo dit is allemaal nieuw voor mij
maar mijn vraag is deze
ik ben een vrachtwagen chauffeur en heb als ondersteuning van ons nafigatie systeem op mijn laptop nu route 66 van 1995 staan die is dus out of date
nu wil ik graag een wat nieuwere versie zodat ik over de nieuwste steden mappen beschik
maar nu bestaan er niet zoveel navigatie software of route planners voor laptops meer
en verval je dus steeds meer richting palmtop of mobiletelefoons
nu is mijn vraag is het ook mogelijk om deze software op een laptop te laten werken
en zo ja hoe doe ik dit (graag stap voor stap uitleg)
de bedoeling is dus eigenlijk dat ik op mijn laptop de straten op kan zoeken van bijvoorbeeld de straten in een franse stad en zo doende zelf met de hand kan nafigeren op deze kaart die op mijn laptop word getoond
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2008, 00:10
Ruud3121's schermafbeelding
Ruud3121 Ruud3121 is offline
Senior lid
Voornaam: Ruud
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 56
Beste Horny

Welkom op dit forum - dat ten eerste.

Merkwaardige naam kies je voor jezelf, maar vooruit, Je kiest zelf waaraan je gekent wilt worden.
Of die Pilot van jou je verder helpt op het gebied van autonavigatie valt zeer te betwijfelen. Ik werk al jaren met de mijn geliefde Tungsten T3 en TX om te navigeren. Wat je daarnaast nodig hebt is een GPS ontvanger en de benodigde software.

Ik bedoel maar te zeggen: dit forum biedt voldoende om aan navigeren toe te komen. Maar je begint met een behoorlijke PDA, lees een T3/T5/Txc of een Zire aar darvoor verwijs ik je graag door dit formidabele forum.

O ja, met de zoekmachine. m.a.w.die zou je kunnen gebruiken.

succes ermee!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2008, 09:50
HORNY
Guest
 
Berichten: n/a
tja wat betreft mijn naam
is in de tijd als grapje gekomen
en sinds ik online game gebruik ik deze naam al
dus vandaar is dat eigenlijk zo gegroeid
en ben ik gehecht geraakt aan die naam
een ieder die mij online kent kent mij als zijnde HORNY dus vandaar

maar het is juist mijn bedoeling om gewoon weg mijn laptop te gebruiken voor het navigeren
het hoeft nog niet eens zo te zijn dat je een bewegent opjekt bent al zou het gewoon weg een vaste kaart zijn waar ik zelf op kan zoeken
gezien er niet zoveel software met kaarten zijn die up to date zijn voor laptops dacht ik aan tomtom software die op een telefoon kan werken
maar is het mogelijk om deze software op een laptop te laten werken
en zo ja hoe dan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2008, 10:08
*René* *René* is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 30
Google maps, is dat niks?

René.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2008, 12:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je kan software voor Palm laten werken via een PalmOS simulator, maar of die ook werkt met complexere software zoals TomTom betwijfel ik. Ik denk namelijk dat die software checkt welke hardware gebruikt wordt en dan al dan niet werkt. Overigens zit je dan nog steeds met de beperking van een klein schermpje. Een tweedehands pda is wellicht een simpelere en goedkopere (?) oplossing.

Mocht je een internetverbinding hebben is Google Maps inderdaad een goed idee.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2008, 15:25
HORNY
Guest
 
Berichten: n/a
het is eigenlijk zo dat de ruimte in een vrachtwagen cabine beperkt is en je dus eigenlijk zoveel mogelijk 1 ding voor meerdere doeleinden wil gebruiken
het scheeld dan ook onnodig gesleep met allerlij apparatuur
dus van daar dat wij dus voor de laptop kiesen wat betreft extra nafigatie
gezien we die toch al mee hebben voor films kijken en gamen
wij hadden dan ook op de laptop al een versie staan van route 66 uit 2005 maar die laat hier en daar ons in de steek
en helaas wij hebben geen internet aanboord dit is wat te kostbaar in het buitenland
het gaat ons ook eigenlijk alleen maar om kaarten van de steden en dorpen te kunnen bekijken als ons nafigatie systeem die standaart bij ons in de vrachtwagen gemonteerd is ons weer eens in de steek laat als we een bepaalde straat zoeken in een stad
helaas komt dit te vaak voor en hebben dan als ondersteuning die route 66 op de laptop staan
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 oktober 2008, 20:31
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Na een snel internetrondje gemaakt te hebben kom ik tot de conclusie dat gps-software voor op de laptop een doodlopend pad lijkt te zijn; software met actueel kaartmateriaal is niet (makkelijk) te vinden. De threads op Tweakers die over dit onderwerp gaan zijn al snel een paar jaar oud.
Op internet vind je natuurlijk wel actueel kaartmateriaal op diverse sites, maar daar schiet jij dus weinig mee op.
Tegenwoordig zijn het toch vooral de standalone gps-apparaten (TomTom GO en dergelijke) die de markt beheersen. Ook de markt voor navigatiesoftware op pda's wordt steeds kleiner.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 oktober 2008, 10:58
HORNY
Guest
 
Berichten: n/a
maar de markt met navigatie software voor mobiele telefoons word steeds groter
zijn er in die richting dan mogelijkheden om die software op je laptop te laten werken
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 oktober 2008, 14:25
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Probeer anders eens bij deze jongens: Sygic

Hoewel het niet direct op hun website staat hebben ze wel degelijk een versie voor Windows XP. Kaartmateriaal is TeleAtlas van Q3 2008.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023